XXL Nutrition

Schouderblessure (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

the_ur zei:
heb van de sportarts een oefeningetje meegekregen waarbij je voorover hang en dan je arm geheel laten hangen en dan maar rondjes draaien en dat doe je een minuutje of twee een paar keer per dag.

Die doe ik ook maar dan met een lichte db in m'n hand. Doet echt wonderen.
 
the_ur zei:
't koelen dient voor de groei van het weefsel.

@kale: ik weet niet hoe m'n terug val is. met dieten was ik uiteraard veel afgevallen. daarna heb ik niet meer kunnen trainen. ben nu een kilootje of 9 zwaarder zit nu ongeveer op 91 a 92. doe wat cardio en wat benen. wat voor de rest betreft weet ik dus nog niet wat de terugslag is. verder kan ik het trainen de eerst komende tijd nog wel vergeten dus 't is maar hopen dat het toch gaat herstellen.

Ik moest vooral koelen bij men knie, omdat er een bloedvat ( tweemaal ) geraakt was en dus zat men knie vol bloed. Geen prettige ervaring als je knie echt op springen staat, dus een paar puncties gehad ( wederom niet echt prettig) en veel ijs tegen de zwelling en ontsteking.
En idd waarschijnlijk ook voor de groei van het weefsel, dus hestelling van men knie.

Maar ben echt benieuwd naar die oefening voor de schouders?
Hoe voer je die precies uit? Heb ook veel last van men schouders.

Greetz
 
Champ zei:
Ja man 1 week rust, alleen je benen trainen ofzo. Verder goed stretchenWaar is dat goed voor???? en laten masseren. dan ben je er in 1 week weer boven op Das wel erugg snel !


Wanneer je last hebt aan de voorkop van je schouder en de volgende bewegingen zijn pijnlijk of beperkt dan kan je eventueel spreken van een onsteking aan het bursa sub-acromiale of een tendinitis van de m. suprasinatus.

De bewegingen:
1. abductie (arm van naast je lichaam in een boog naar boven brengen)
2. exorotatie (je onderarm in 90gr. t.o.v. je bovenarm houden en je elleboog in je zij. Nu draai je je arm naar buiten)

Met zekerheid kan ik dit natuurlijk niet zeggen....Maar dit is een veelvoorkomende blessure bij fitness/krachtsporters.

Je wilt er natuurlijk ook van af komen. Rust is idd de beste remedie. Maar blijf wel in beweging. Train tot de pijngrens....

Succes,
The_Oak

Oja.... masseren is prima om je spieren lekker te laten doorbloeden. Masseren moet je niet doen wanneer er nog een fikse ontstekingshaard zit. (schouder is bijv. warm en roodgekleurd)
 
axestream zei:
Die doe ik ook maar dan met een lichte db in m'n hand. Doet echt wonderen.

Is idd een uitstekende oefening!!! De traagheidsoefening....

Hierdoor voorkom je dat je een frozen Shoulder krijgt.
(door de pijn doe je weinig met je schouder en past het weefsel zich hierop aan. Waardoor bewegingen beperkt worden)
 
The_Oak zei:
Wanneer je last hebt aan de voorkop van je schouder en de volgende bewegingen zijn pijnlijk of beperkt dan kan je eventueel spreken van een onsteking aan het bursa sub-acromiale of een tendinitis van de m. suprasinatus.

De bewegingen:
1. abductie (arm van naast je lichaam in een boog naar boven brengen)
2. exorotatie (je onderarm in 90gr. t.o.v. je bovenarm houden en je elleboog in je zij. Nu draai je je arm naar buiten)

Met zekerheid kan ik dit natuurlijk niet zeggen....Maar dit is een veelvoorkomende blessure bij fitness/krachtsporters.

Je wilt er natuurlijk ook van af komen. Rust is idd de beste remedie. Maar blijf wel in beweging. Train tot de pijngrens....

Succes,
The_Oak

Oja.... masseren is prima om je spieren lekker te laten doorbloeden. Masseren moet je niet doen wanneer er nog een fikse ontstekingshaard zit. (schouder is bijv. warm en roodgekleurd)


Thanx man
 
Back
Naar boven