AndroidHealthClinic

Schouderklachten: 1,5 jaar 15 actiepunten, zonder resultaat, impingement ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AceKing

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
47
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Beste,

Ik loop sinds maart 2015 met schouderklachten, ik heb al erg veel gedaan om dit probleem te verhelpen, echter allemaal zonder (blijvend) resultaat. Om mijn kansen tot succes te vergroten wil ik graag een breder publiek aanspreken, vandaar deze post aan jullie.

Geboren in 1986 heb ik mijn hele leven gesport. Met een judo, voetbal en wielrencarrière achter de rug, waarvan wielrennen op redelijk hoog niveau ben ik de laatste 10 jaar met fitness begonnen. Altijd recreatief, maar echter vanaf januari 2015 intensief, professionele begeleiding met voeding en trainingsschema’s. Zo ben ik in maart begonnen met een ‘superset programma’ dit was opgesteld voor 3 dagen in de week, echter ben ik (te) fanatiek begonnen en heb ik dit doorgezet naar 5 tot 6 keer per week. Hier is het naar alle waarschijnlijkheid mis gegaan.

Zonder een trauma te hebben opgelopen, of tijdens een training een scheur/pijn te hebben gevoeld kwam opeens na een training de pijn in de schouder. Dit merkte ik pas in de nacht toen ik op mijn schouder wilde liggen. De schouder was opgezwollen en ging verborgen met een diepere pijn. Voor mij een teken om rustig aan te doen. Na 2 weken nam de zwelling af, echter is de scherpe pijn gebleven. In rust is er geen pijn, maar bij tegendruk van de arm in een hoek tussen de 80 en 120 graden (vooral frontaal) ontstaat er een scherpe pijn (scheut). Wanneer de tegendruk afneemt verdwijnt ook de pijn (direct).

Hieronder mijn tijdlijn wat er sinds maart 2015 is gedaan
1. Huisarts; doorverwezen om een echo en röntgen te maken
2. Echo en röntgen laten geen afwijkingen zien
3. Fysio gestart: gericht op impingement, keten schouder losgemaakt, alleen oefeningen gekregen voor rotator-cuff. Dit heb ik 8 weken intensief gedaan, helaas zonder enig resultaat.
4. Huisarts heeft een cortisone injectie gezet; frontaal, dit heeft voor 6 weken geholpen waarbij de pijn langzaam terugkwam in de vijfde week. Mijn fout om tijdens deze 6 weken door te trainen (borst en schouders)
5. Nieuwe fysio: shockwave therapie uitgevoerd, echter zonder resultaat, behandeling 4x gedaan.
6. Nieuwe fysio: heeft gewricht van schouder naar onder getrokken, dit had een goede release van de pijn, echter binnen 1 dag was de pijn er weer, dit 3 behandelingen gedaan.
7. Nieuwe fysio: omdat er al veel was gedaan, had deze niks nieuws te melden en ‘wist het ook niet’, geen behandeling gestart hier.
8. Op internet gaan zoeken naar mensen met dezelfde klachten, uitgekomen op een seminar van Tim Keeley (
) Dit programma (gericht op rotator-cuff) intensief gevolgd voor 3 maanden. Elke training (3-4x per week). Helaas zonder resultaat.
9. Nieuwe fysio in Eindhoven geweest, Schouder Expertise Centrum. Uitvoerige intake gehad, met diagnose: pees lange bicepskop zou het probleem geven. Ik kon mij in deze diagnose vinden. Oefeningen gekregen om de bicepspees beter door de groeve te laten bewegen. Tegelijkertijd ook manuele therapie om de ketens los te maken. Oefeningen weer uitvoerig gedaan, echter zonder resultaat.
10. Orthopeed geweest in Sittard, deze heeft een aantal testen uitgevoerd en kwam al snel met de diagnose dat het AC-gewricht de boosdoener was. Hier heb ik meteen een cortisone injectie voor gekregen, 1 dag later, nadat de verdoving was uitgewerkt was de pijn alweer terug, ook na een aantal weken toen de werkzame stof zou gaan werken.
11. Op aanbevelen van Schouder Expertise Centrum naar een orthopeed in Maxima ziekenhuis gegaan. Ook deze heeft getest, maar met mijn opgebouwde verleden en alles wat al is gedaan met de schouder heeft deze ervoor gekozen om nogmaals een echo en röntgen te maken met contrastvloeistof, ook hier waren geen afwijkingen te vinden.
12. orthopeed in Eindhoven heeft n.a.v. punt 11 een MRI ingepland, uitslag: niks te zien, anders dan het AC-gewricht een beetje troebel was. Echter heeft Fysio en orthopeed in Eindhoven dit gewricht uitgesloten als boosdoener, de cortisone injectie heeft ook geen resultaat gehad.
13. Op aanraden van orthopheed in Eindhoven een cortisone injectie gekregen onder röntgenbegeleiding in het glenohumerale gewricht, zonder resultaat.
14. Terug naar orthopeed in Sittard, deze ‘weet het ook niet meer’. MRI heeft niks uitgewezen, kijkoperatie is te gevaarlijk, heeft mij doorverwezen naar pijnpoli.
15. Nieuwe fysio: deze denkt dat het aan mijn holle rug ligt, oefeningen om bekken te kantelen en de core te verstevigen. Dit 4 behandelingen gedaan, zonder resultaat, gaan nu een fase in met oefeningen voor de schouder zelf, dus nog in afwachting.
16. Pijnpoli heeft na intake etc. een spuit gezet in AC-gewricht, glenohumerale gewricht en heeft een zenuw in de schouder met stroompulsjes verdoofd. Nadat de verdoving was uitgewerkt was de pijn er weer.

Vanaf punt 6 heb ik de borst en schouders niet meer getraind, wel de rest, zonder pijn. Zoals je ziet loopt de lijst aardig op en moet ik mijn kennis aanvragen bij jullie. Hopelijk weten jullie iets dat werkt !

Alvast ontzettend bedankt !
 
Ik zou zeggen stoppen met al die behandelingen, gewoon bankdrukken maar geen schokken creëren, geen schouders trainen, dagelijk 4x per dag dikke kwak flexium gel.
 
Ik zou zeggen stoppen met al die behandelingen, gewoon bankdrukken maar geen schokken creëren, geen schouders trainen, dagelijk 4x per dag dikke kwak flexium gel.
Prima evidence based advies!
 
  • Like
Waarderingen: Gymz
Prima evidence based advies!

Ik heb zowat alles ook meegemaakt wat hij heeft gedaan voor zijn schouder. Ik zei tegen mezelf fuck alles, en begin gewoon opnieuw met bankdrukken en achter een paar maanden was ik volledig klachtvrij en natuurlijk de flexium niet vergeten :P
 
Welke rotator cuff oefeningen heb je precies gedaan?

Ooit therapie gehad zuiver voor coördinatie en activatie schouderblad? Push up plus, lower traps activatie, infraspinatus-deltoïd koppel,...

Feit dat je geen afwijkingen hebt op beeldvorming is positief. Je verhaal neigt naar functioneel impingement.

Andere houdingen/bewegingen waar je pijn bij hebt?
 
Welke rotator cuff oefeningen heb je precies gedaan?

Ooit therapie gehad zuiver voor coördinatie en activatie schouderblad? Push up plus, lower traps activatie, infraspinatus-deltoïd koppel,...

Feit dat je geen afwijkingen hebt op beeldvorming is positief. Je verhaal neigt naar functioneel impingement.

Andere houdingen/bewegingen waar je pijn bij hebt?

Bedankt voor je bericht ! Ja, ik eigenlijk 'alle' rotator cuff oefeningen gedaan, ook voor coordinatie en activatie schouderblad. Volgens mij heb ik na die trainingen de best ontwikkelde cuff van de hele wereld. Testen hebben dit ook uitgewezen dar de cuff ontzettend sterk is en totaal vrij is van pijn.

Prone scapular press / Wall press
One arm skydive
Opposite arm and leg raise
One arm row
Isometric ball wall press
One arm wall press
Two arm BOSU skydive
One arm eccentric pulls
Straight arm supine press
Extension met elastiek
Adduction met elastiek
External rotation met elastiek
Internal rotation met elastiek
BOSU push up
One arm front press

Ja, het is inderdaad positief dat er niks te zien was op de beeldvorming. Echter had ik liever dat ze wel een kleinigheid hadden ontdekt dat uiteraard heel makkelijk te repareren was...Nu wordt het dus nog moeilijker om de juiste diagnose te krijgen met een juiste behandeling.

Zwakke onderrug, spieren in de nek zitten vaak erg vast, alles redelijk verkrampt.

Functioneel impingment ?

Bedankt !
 
Back
Naar boven