MuscleMeat

Schouderklachten die niet weggaan

Bezoekers in dit topic

Boomstam

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 mrt 2011
Berichten
713
Waardering
16
Omdat ik er toch al lang mee sukkel, toch maar hier neerzetten om mijn ervaringen te delen en eventueel wijzer te worden :). Het gaat hem vooral om de supraspinatus (als ik het juist schrijf toch) Ben zo'n 3-4 jaar geleden begonnen met trainen en kreeg na een jaartje m'n eerste blessure. Spierscheur in de onderarm. Beetje rusten en alles terug in orde, nooit meer last van gehad. Het begin
Na zo'n jaar en half begon ik lichte schouderklachten te krijgen. Huisarts geïnformeerd en ook deze keer gewoon maandje rusten. Heb ik gedaan, langzaam terug begonnen en toch meteen terug last. Trainingsmanier aangepast, nog steeds last. Terug naar de dokter gegaan, 2 maand rust en eventueel wat ibuprofen nemen tegen de pijn. Gedaan, nog steeds last. Dan eigenlijk een jaar gewoon getraind, was al gewend geraakt aan de pijn. De 'pijn' is eerder vaak een zeurend gevoel, maar soms wel echt pijn.
Echografie + kinesist
Toen ik het beu was, terug naar de dokter en die heeft me toen doorverwezen om echo's te laten nemen. Hier was niks op te zien, behalve dat het misschien wel wat overbelast was maar zeker niet ontstoken. Dokter wou me terug laten rusten maar ik vroeg om een voorschrift voor de kinesist. Ik heb toen een maand lang, 2-3 keer per week kine-therapie gevolgd. Dit bestond uit: de pees 'masseren', electro golven op m'n schouders, rotator cuff oefeningen (die het enkel erger maakten). Dit heeft ook niks geholpen. Een maand na de behandelingen heb ik wel een tijdje zonder harde pijn gezeten.
Cortisone
Nu weer een jaar verder heeft hij besloten om me cortisone te geven. Ik heb 3cc in m'n linker schouder gehad en moet nog 1x gaan voor de rechter schouder. Om eerlijk te zijn: ik heb nu nog heel weinig last. Ik mag momenteel 2 maand niet trainen, dus ik wacht af hoe het na deze injecties en rustperiode is gegaan.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd qua training. Anders gaan bench pressen, oefeningen weglaten, correcte vorm, ... , ....

Supplementen werken ook niet.

Waar ik verder ook altijd last van had is bij de Shoulder Press ik m'n rechterarm na de eerste set niet meer in de juiste uitgangspositie krijg... Het blokkeert volledig.
 
zoek een goede manueel therapeut.
als de uitslag van het echografisch beeldonderzoek is zoals jij beschrijft zou ik dit ook ergens anders laten doen.

er is geen afwijkend beeld, misschien wel overbelast.

Of er is geen afwijkend beeld, of er is wel een afwijkend beeld.
 
Wat ik wel heb is een onderontwikkelde trapezius. Deze train ik al een vrij lange periode intensiever dan de rest en ik merk een groot verschil.
Dus dat kan wel de onbalans zijn. Ik was van plan om echt scans te laten nemen als dit niet heeft geholpen.
 
Even updaten:
De pijn in mijn linkerschouder is voor 90 verdwenen. Rechts heb ik nog niet de volledige behandeling gehad, maar deze doet in ieder geval minder pijn.

Ik gebruik mijn schouders dagelijks op het werk, zowel duw- als trekbewegingen. Bij drukken voel ik nog wel pijn.

Ook kraken mijn schouders veel minder vaak dan voorheen.
 
Back
Naar boven