MuscleMeat

Schouderklachten oefeningen die helpen ..

Bezoekers in dit topic

jere

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
16
Vetpercentage
10%
hoi

Loop al een tijdje met een raar gevoel in mijn linker schouder,heb de laatste tijd ook behoorlijk zwaar getraind...
Kwam net weer uit en rustweek en werkte mijn schoudertraining af ...
De volgende dag had ik een stram gevoel in mijn linker schouder...
Heb een week gerust,gisteren de schouderprobleemsticky doorgelezen en vo de eerste maal schoulder dislocations gedaan en een licht rotator cuff training...
Word gewaar dat de klachten toch al iets minder zijn vandaag....

Hoe vaak mag je schoulder dislocations en rotatorcuff training toepassen per week en wat zijn jullie ervaringen hierbij?

mvg:)

Rust is swso belangrijk, ik zou dat eerst nemen, en als je schoudertraining weer oppakt, rustig aan beginnen, wat lichter gewicht pakken dan je normaal zou doen en aankijken hoe het voelt. Rotator cuffs zijn preventieve oefeningen dus zeker verstandig op te nemen in je trainingsprogramma, ik doe het zelf 2x per week, 1x bij warming up voor me rug, en 1x voor me schouders( train ik niet op dezelfde dag). Heb nooit last van een blessure gehad sinds ik het op die manier doe... Hoop je wat te hebben kunnen helpen

Wanneer je er echt last van blijft houden kan je elke dag aan je rotator cuff werken. Er zijn verschillende oefeningen hiervoor. En de naam zegt het hal rotator cuff spieren, dus niet alleen ab/adductie maken maar vooral draai bewegingen. Heb hier vorige week nog een praktijk toets van gehad. Heb even wat simpele oefeningen toegevoegd...misschien heb je er wat aan. Ze worden uitgevoerd met een dynaband maar je kan ook even kijken wat met gewichten kan worden uitgevoerd en wat je positie dan moet zijn.

Bijlagen

• Topic Starter Topic Starter
Wanneer je er echt last van blijft houden kan je elke dag aan je rotator cuff werken. Er zijn verschillende oefeningen hiervoor. En de naam zegt het hal rotator cuff spieren, dus niet alleen ab/adductie maken maar vooral draai bewegingen. Heb hier vorige week nog een praktijk toets van gehad. Heb even wat simpele oefeningen toegevoegd...misschien heb je er wat aan. Ze worden uitgevoerd met een dynaband maar je kan ook even kijken wat met gewichten kan worden uitgevoerd en wat je positie dan moet zijn.

thanks vo de moeite:)

Terug
Naar boven