XXL Nutrition

Schouderoefeningen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mana560

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
12 jan 2003
Berichten
14
Waardering
0
Kan iemand mij alsjeblieft een lijstje gven met de beste schouderoefeningen die je thuis kan uitvoeren?
Bedankt!
 
wat voor apparatuur heb je ter beschikking?
 
front raise
side raise
bent-over raise

een-armig half op de bank of gewoon met 2 dumbbells
ik neem aan dat je alleen dumbbells hebt.

verder kun je op zich nog upright rows doen.

zie www.exrx.net voor de uitleg van de verscheidene oefeningen. Ook kun je via het menu op de schouderkoppen klikken, dan kom je er vanzelf uit.

succes
 
Originally posted by Ilya
front raise
side raise
bent-over raise

een-armig half op de bank of gewoon met 2 dumbbells
ik neem aan dat je alleen dumbbells hebt.

verder kun je op zich nog upright rows doen.

zie www.exrx.net voor de uitleg van de verscheidene oefeningen. Ook kun je via het menu op de schouderkoppen klikken, dan kom je er vanzelf uit.

succes

and the good old dumbbell press.
 
Standing military press & bent over rows wide grip to chest
seated side laterals en reverse flyes
 
Ik heb 2 korte dumbbells, halterbank, curlstang, 1 korte halterstang en 1 lange halterstang
 
dan kan je wel redelijk wat kanten op. ALthans als die dumbbells zwaar genoeg zijn. anders worden t alleen maar drukbewegingen.
voor de voorste koppen kan je dan front raise met de stang doen.
heb je overwogen om een abbonement te nemen voor sportschool?
 
ik ben ook wel lid van een sportschool, maar ik zit nu in mijn examenjaar dus heb het nogal druk, bovendien is de sportschool niet om de hoek... en ik heb ook niet echt de intensie om bodybuilder te worden, ik wil gewoon breder worden...
 
en de overige spiergroepen train je ook thuis?
 
heb je nog wat tips om "snel" breder te worden, dandyman?
 
Originally posted by mana560
heb je nog wat tips om "snel" breder te worden, dandyman?

snel breder worden....

Dat word je niet alleen door trainen..


het is heel simpel als je snel wilt groeien

eat like a horse
train like an animal
sleep like a baby

Meer informatie over een goed voedingsschema etc.. kan je wel nden in voeding & dieten, moet je wel ff search gebruiken
basis is
- elke 2,5 a 3 uur eten
- elke 2,5 a 3 uur minstens 30 g eiwitten en voldoende koolhydraten( koolhydraten afhankelijk van je energiegebruik)
- geen ongezonde troep meer eten
- niet teveel suiker eten word je vet van

trainingsschema heb er net 1tje samengesteld hier heb je de link
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4925

En qua slapen zou ik gaan voor een minimum van 8 uur... liefst nog meer
 
Originally posted by nilsjei1234


eat like a horse
train like an animal
sleep like a baby

Meer informatie over een goed voedingsschema etc.. kan je wel nden in voeding & dieten, moet je wel ff search gebruiken
basis is
- elke 2,5 a 3 uur eten
- elke 2,5 a 3 uur minstens 30 g eiwitten en voldoende koolhydraten( koolhydraten afhankelijk van je energiegebruik)
- geen ongezonde troep meer eten
- niet teveel suiker eten word je vet van

En qua slapen zou ik gaan voor een minimum van 8 uur... liefst nog meer
maar ook niet te veel slapen

ook heel belangrijk is dat je realistische doelen moet stellen. Je zal niet in een paar maanden tijd in mr.Olympia materiaal veranderen als je wakker word.Heb geduld. en wees niet bang voor vetten. onverzadigde vetten zijn juist goed voor je dit itt verzadigde vetten. Maar zoals Nilsje al zei, kijk gewoon goed op de forums. daar zijn ze voor bedoeld.
succes
 
Originally posted by mana560
ik ben ook wel lid van een sportschool, maar ik zit nu in mijn examenjaar dus heb het nogal druk, bovendien is de sportschool niet om de hoek... en ik heb ook niet echt de intensie om bodybuilder te worden, ik wil gewoon breder worden...

Waar denk je dat bodybuilders het voor doen? Als je traint om breder/groter te worden heet het bodybuilding. En voor snel effect leef je dan ook zo, dus goed eten en goed slapen zoals de anderen al zeiden.
 
Originally posted by mana560
Kan iemand mij alsjeblieft een lijstje gven met de beste schouderoefeningen die je thuis kan uitvoeren?
Bedankt!

wat dacht je van de handstand pushup ?
 
Originally posted by dandyman
maar ook niet te veel slapen

ook heel belangrijk is dat je realistische doelen moet stellen. Je zal niet in een paar maanden tijd in mr.Olympia materiaal veranderen als je wakker word.Heb geduld. en wees niet bang voor vetten. onverzadigde vetten zijn juist goed voor je dit itt verzadigde vetten. Maar zoals Nilsje al zei, kijk gewoon goed op de forums. daar zijn ze voor bedoeld.
succes

Niet te veel slapen ???
Als bodybuilder kun je geen slaap genoeg hebben.
Meer slapen = meer uitgerust = meer spierherstel = meer gains.

Bovendien maak je veel Hgh aan.
 
dacht t niet. Als je te veel slaapt haal je daar geen voordelen meer uit. 8 a 9 uur is voldoende. teveel slapen schijnt ook nog nadelig te werken op je levensduur.
 
trouwens, dat slapen is een beetje overrated. rust is belangrijk, maar daarbij hoort ook actieve rust. dus niet enkel slapen. ik ken mensen die elke nacht 5 à 6 uur slapen en goed groeien.
 
Ik slaap ook gemiddeld 6a7 uur per nacht( behalve in het weekend dan iets meer)en zie ook goede progressie.Van lang slapen word ik alleen maar duf en gaar.
 
8-9 uur slaap is toch wel voldoende... langer maakt je idd alleen maar suf en je zit langer zonder eten.
 
Back
Naar boven