XXL Nutrition

Schouderpijn na meer gewicht heffen bij dumbbell press.

Bezoekers in dit topic

GS17

Cool Novice
Lid geworden
6 jan 2015
Berichten
50
Waardering
3
Lengte
1m75
Massa
83kg
Vorige week besloot ik bij m'n rug-biceps-schouder training de gewichten wat te verhogen.

Ik begon met opwarmen van schouders. Hierbij deed ik een rotator cuff exercise: Dumbbell (3kg) in hand voor je houden, elleboog in hoek van 90 graden. Zo dmv schouder je arm op en neer bewegen.
Deze opwarming werkte prima voor ik de gewichten verhoogde.

Rug training ging prima. Had veel energie en kon meer heffen. Ook biceps ging goed.
Op het einde v/d training deed ik schouders: Dumbbell press (4 sets), lateral raise (4sets), barbell press (3 sets).

Enkel bij de dumbbell press verhoogde ik de gewichten van 16kg naar 18kg in elke hand. Rechtopstaand ging dit moeilijk en iemand zei me dat het best was neerzitten en dan de oefening doen. Dit deed ik maar ik geraakte maar aan 8 reps, wat ik ok vond voor de eerste keer.

De volgende dagen had ik spierpijn over m'n hele rug. Ik was blij omdat ik eindelijk m'n rug weer genoeg kon belasten om nieuwe massa aan te maken.

Bij m'n schouder merkte ik enkel pijn in m'n rechterschouder. Deze pijn had ik een aantal maanden geleden ook toen ik de gewichten wou verhogen bij benchpress en duurde echt een maand voor die weg was.

De pijn is het felst net bij het wakker worden, verminderd als de schouder "warm getraind" is. Bij het bewegen van de schouder hoor ik ook kraken..

De pijn voel ik bij een fly beweging, bij het omhoogheffen van de arm tot borsthoogte, en als ik de arm nog hoger hef.
De pijn voel ik in de voorkant schouder (net zoals een paar maanden geleden). Ik voel het het felst tussen voorkant schouder en biceps.


Hier geraak ik echt gefrustreerd van. Ik heb dan eindelijk genoeg kracht om meer te heffen, zit ik weer met een blessure..

Vandaag train ik borst en triceps... Ik zou graag borst weer goed trainen omdat die sowieso al achterloopt, maar ik denk niet dat dit veilig is op dit moment?

Wat raden jullie me aan? Ik moest een aantal maanden geleden heel veel schouderstretch oefening doen en zorgen dat m'n schouder warmgetraind was voor ik aan schouderoefeningen begon. In dit geval was m'n schouder echt wel opgewarmd want ik deed de schouderoefeningen op het einde van m'n rugtraining..
 
ga naar een dokter en doe hogere reps met lichter gewicht, heeft geen zin om zwaar te gaan als het pijn doet krijg je later alleen meer last van.

wat ook kan helpen is rekken en strekken vanaf je onderarm tot aan je schouders, maar ik zeg nogmaals ga gewoon naar een dokter. Maar als hij raar advies geeft zou ik nog naar een sport fysio gaan voor een second opinion.
 
Rotator cuff opwarmen met kabels werkt beter
 
Pussy! No pain no gain.

Is het niet gewoon spierpijn.


Of een asparine nemen een half uur voordat je gaat trainen, in de tussentijd dat je naar de fysio gaat
 
Back
Naar boven