MuscleMeat

Schouderpijn...

Bezoekers in dit topic

GThomas

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 jan 2015
Berichten
316
Waardering
473
Lengte
1m86
Massa
93kg
Vetpercentage
14%
Goede avond bb'ers,

Ik heb sinds een weekje flinke last van mijn rechtr schouder, typerend is dat dit nooit tijdens mijn trainingen is en ook niet zozeer erna, meestal als ik werk (groenteboer) krijg ik er spontaan last van. Vandaag was het zo erg dat ik ben gestopt met mn werk.

De pijn zit hem aan de voorkant van mn schouder, voor mijn idee niet echt in de front delt maar meer het gewricht zelf. Als ik een snelle gooi beweging maak wanneer ik er last van heb voel ik het vooral goed of tijdens tillen boven het hoofd en soms duwen. Als ik mijn arm optil omhoog met mijn elleboog in een hoek van 90 graden met de palm van mn hand naar voren, en ik dan mn arm naar achtere kantel voel ik de pijn hevig, naar voren voel ik niks.

Kent iemand deze syptomen? Morgen ga ik er mee naar de huisarts maar vroeg me af of dit iemand bekend voorkomt aangezien het mij erg hindert. En ik het appart vind dat ik het tot nu toe niet tijdens een van mijn upperbody dagen of push dagen heb gehad.

Hoop dat iemand mij meer kan vertellen, thanks!
 
Doe je toevallig military press?
 
Al deze artikelen net toevallig gelezen voor ik dit plaatste, werd er alleen niet duidelijker van in mijn geval
 

Ik weet niet of je hem goed uitvoert, anders kan het dit misschien zijn.
 
Doe zelf geen behind the neck press, dus denk niet dat dit het geval zou zijn in my case. Uitvoering van de MP is zeer gecontroleerd wanneer ik hem doe, bij evt intresse wil ik best vermelden hoe ik m uitvoer step by step.
 
Kijk dat filmpje even, gaat niet over behind the neck press.
Vanaf 1.57 ofzo
 
Update, nu twee uur na mn werk is het weer zo ongeveer direct weg de pijn. Zou dus denken dat het verkeerde belasting is in dat gebied. Nu alleen nog even weten waarom
 
Video had ik gekeken, het klemzetten van de rotator cuff spier is indd de issue bij behind the neck press, maar bij een (ook door mij) goed uitgevoerde Overhead Press kom je niet bij dit probleem terrecht, correct me if im wrong.
 
Update, er naar laten kijken en is een onsteking in een pees van mn schouder. Diclofenac meegekregen en mag een week om aan te kijken mn schouders niet trainen. Vond ik wel raar want ik ondervind geen pijn of hinder tijdens trainingen maar wel tijdens werk. Lijkt me handiger als ik dat eens rustiger aanpak
 
Back
Naar boven