AndroidHealthClinic

Schouderproblemen (1 staat naar voren) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Haantje95

Cool Novice
Lid geworden
15 dec 2015
Berichten
72
Waardering
6
Lengte
1m87
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Beste forumleden,

Ik heb al jaren extra veel spanning in de rechternek/schouder, ook knakt deze pees aan voorkant constant. Nu heb ik wel verschillende dingen geprobeerd qua behandelingen en zelf oefeningen, rekken, enzovoort. Maar wat ik ook doe die schouder zal echt niet naar achter gaan. Iemand een idee? Eigenlijk alles al daarom ook de vraag of iemand hier een idee heeft.

Het is overigens niet zo dat ik last heb van klemming of slijmbeurs of dat soort dingen, maar deze schouder/spier is zeer snel overbelast.

Foto's toegevoegd om het te laten zien verschil tussen goede (links) en schouder die naar voren staat (rechts).

IMG-20181205-WA0008.jpg


IMG-20181205-WA0007.jpg
 
Spierbalans probleem. Te sterke borstspier/lat dorsi en overige interne rotators en zwakke externe rotators lage/midden trapezius.

Afbreken spanning in de sterke/stijve spieren en de zwakke gaan trainen.
 
Spierbalans probleem. Te sterke borstspier/lat dorsi en overige interne rotators en zwakke externe rotators lage/midden trapezius.

Afbreken spanning in de sterke/stijve spieren en de zwakke gaan trainen.

Is dat dan aan 1 kant? Dus alleen rechts?
 
Het is verstandig om dat altijd aan beide zijden te doen maar tijdens de behandeling zul je na verloop van tijd merken wat meer aandacht nodig heeft.
 
Het is verstandig om dat altijd aan beide zijden te doen maar tijdens de behandeling zul je na verloop van tijd merken wat meer aandacht nodig heeft.
Thanks, heb jij advies welke oefeningen goed werken voor de spieren die jij voornamelijk bedoeld? YouTube staat overspoeld met video's dus soms weet ik niet wat goed is
 
Daar verschillen de meningen over. Je hebt je standaard rotaties die mensen doen voor de rotator cuffs vaak met elastieken. Deze belasten spieren op een andere wijze dan een gewicht waar ik de voorkeur aan geef. Cable pulls en face pulls met niet al te zwaar gewicht en veel herhalingen kan ik aanraden. Waarbij je schouderbladen in beweging moeten komen en niet alleen vanuit je armen trekken. Vooral het naar achter trekken van het schouderblad is hierin belangrijk.

Ik zelf train met indian clubs en maces waarbij je heel veel rotaties maakt met je schouders en dus constant trekt en duwt met gewichten in alle richtingen die het schoudergewricht kan maken. Omdat het om rotaties gaat is het onmogelijk om een balans probleem erin te trainen want je trekt en duwt in de rotatie altijd met hetzelfde gewicht vanuit alle hoeken. Verder proberen een soepelheid in deze spieren te behouden of terug te krijgen ondanks de krachtsoefeningen die we doen die vaak resulteren in stijfheid.
 
Precies.. maar stretches zoals sleeper stretch helpt dat ook? Of niet teveel in rekken (statisch) gaan zoeken en externe rotations enzovoort doen voor de schouder?

En daaenaast is het kraken van de schouder weg trouwens? Opzich als het geen pijn doet niet toch?

Maar seated row bijvoorbeeld is toch prima voor middle traps enzvoort
 
Rekken kan ik afraden. Zoek het eerder in het verbeteren van je mobiliteit, dus eerder dynamisch rekken. Altijd vanuit beweging.

Met rotaties bedoel ik echt rondjes gaan draaien met je armen en schouders met een club in je armen. Het gewicht trekt ook aan je gewrichten ipv dat ze in elkaar worden gedrukt. Dat creëert ook weer ruimte.
 
Welke stretches heb je geprobeerd? Wat is je sportverleden, enkel krachtsport of ook werp/balsporten?
 
Welke stretches heb je geprobeerd? Wat is je sportverleden, enkel krachtsport of ook werp/balsporten?

Alleen fitness & voetbal, stretches van alles.. sleeper stretch, doorway, trapezius de nek, latsimuss enzovoort. Wel lang met instabiele wervels gelopen.
 
Back
Naar boven