XXL Nutrition

Sticky Schouderproblemen?... Lees deze artikels eens! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zeer interessant!
Maar upright rows ga ik wel niet laten.
 
Prachtig die schouder artikelen. Paar jaar terug toen ik ook trainde heb ik mijn rechterschouder verkloot. Weinig mensen in Nederland die je dan kunnen vertellen wat je fout doet. Zelfs fysiotherapeuten weten er niets van. Kwalijke zaak vind ik. Ben er nu achter dat het vooral komt doordat je niet in balans ben, fysiek. En het verkeerd uitvoeren van oefeningen natuurlijk. Maar ik hoor veel mensen zeggen dat je op de powerlift manier moet benchpressen, maar als bodybuilder is het volgens mij toch echt beter om 'elbows flared' te doen.
 
Kan iemand dit verplaatsen naar Blessures en gezondheid ? Heeft uiteraard niets met wetenschap en onderzoek van doen. Mag van mij wel een sticky worden trouwens.
 
Veel mensen lopen met schouderklachten... mooi dat dit een sticky is geworden !
 
Kan dit er ook ergens bij?

With a large towel or broomstick I want you to hold it with straight arms for the entire time of what i describe in the following movement--a large "rolled up like a rope" beach towel works good but honestly a longer broomstick (without the bristles) works best in my opinion. Start out with it with a really wide grip (with straight arms) in front of you (on your quads) and with straight arms bring it up and overhead and then down and back to the middle of your back--STRAIGHT ARMS ALL THE WAY--this is going to be very difficult and hard the first couple times out and then will be "old hat" with time----and its going to be painful in a stretching pump kind of way---i want 50 reps each time you do this--one repetition is from in front of your face (all with straight arms) to up overhead and back, and then down all the way to the middle of your back and then back up overhead to in front of your face again (again all with straight arms)--the important part of the movement is the area overhead that is really tight--do all of this carefully/slowly---dont just whip it over and back---if your hand is slipping off the broomstick even with the widest grip, or you cant bring your arms over straight and the start bending on you, you have some serious shoulder inflexibility and need to work this hard and get up to speed (or you could just need a longer broomstick too)--again do all of these revolutions controlled and carefully--push into the stretch as you go along toward the 50 revolutions, your chest will be pushing outward and your shoulders rolling back--your shoulders are going to blow up with so much blood its going to be incredibly painfull pumpwise--Do this once a day at nite as many times a week as you can---sometimes I have people do it every single day---but every time you do it try to move your grip inward (thats the key)----its going to be very hard to do but try your best to move your grip inward for the next 2-4 weeks and your range of motion with shoulders will increase dramatically and any impingement and the majority of other problems should be gone in 2 weeks--also try to move your grip in as you are doing the 50 revolutions--start off with a stretching but relatively easy 10 to warm up some, then try to move your grip in even by a centimeter if you can for the next 20 revolutions and then at 30 try to move the grip in another centimeter--really try to push what you can do stretchwise once your warmed up here--trust me this sounds easy but your going to be muttering "**** you dante" after you get to your 25th revolution--Ive cured too many shoulder problems with this simple movement now its pretty ridiculous, and this and a menthol rub applied liberally daily and before sleep has cured alot of shoulder/bicepital tendonitis in trainees --- but remember the broomstick goes overhead and all the way back to the middle of the back.

Dit heeft mij van mijn schouderklachten afgeholpen. Ben 1,5 jaar bezig geweest met fysio en sportarts etc., maar niks hielp. Ik deed dit wat weekjes en heb nu nooit meer last.
 
Is dit artikel nou de beschrijving van wat ze "dislocates" noemen?
 
nog een:

[Link niet meer beschikbaar]
 
Kan dit er ook ergens bij?



Dit heeft mij van mijn schouderklachten afgeholpen. Ben 1,5 jaar bezig geweest met fysio en sportarts etc., maar niks hielp. Ik deed dit wat weekjes en heb nu nooit meer last.

Ik loop ook al jaren met pijn in mn rechter schouder.. heb het 5 jaar terug gekregen door zwaar trainen in combinatie met darten. Verschillende fysio's gehad.. Nu loop ik weer bij een fysio, moet mn rechterschouderblad trainen door wat kleine oefeningetjes te doen, maar heb tot nu toe alleen maar meer last. Het trainen heb ik in die 5 jaar heel licht gedaan in de sportschool (geen schouderoefeningen) en zelfs periodes zonder trainen, meer rust kan ik niet nemen om het te laten herstellen denk ik zelf. En nog even dit: tijdens een inspanning gaat de pijn nog wel, alleen de dagen erop heb ik erg veel last. Bovenop mn schouder, waar dat uitstekende bot zit zeg maar heb ik dan veel last, lijkt wel iets van slijmbeursontsteking..?? Hebben jullie nog tips of ervaringen? Dat stukje in t engels wil ik wel proberen, alleen kan ik niet alles letterlijk lezen/vertalen!

Thanks
 
Ik loop ook al jaren met pijn in mn rechter schouder.. heb het 5 jaar terug gekregen door zwaar trainen in combinatie met darten. Verschillende fysio's gehad.. Nu loop ik weer bij een fysio, moet mn rechterschouderblad trainen door wat kleine oefeningetjes te doen, maar heb tot nu toe alleen maar meer last. Het trainen heb ik in die 5 jaar heel licht gedaan in de sportschool (geen schouderoefeningen) en zelfs periodes zonder trainen, meer rust kan ik niet nemen om het te laten herstellen denk ik zelf. En nog even dit: tijdens een inspanning gaat de pijn nog wel, alleen de dagen erop heb ik erg veel last. Bovenop mn schouder, waar dat uitstekende bot zit zeg maar heb ik dan veel last, lijkt wel iets van slijmbeursontsteking..?? Hebben jullie nog tips of ervaringen? Dat stukje in t engels wil ik wel proberen, alleen kan ik niet alles letterlijk lezen/vertalen!

Thanks

Het is dus de bedoeling dat je met een grote (opgerolde) handdoek of een lange bezemsteel te werk gaat. Je begint met een erg wijde grip, en je hebt je handdoek of bezemsteel voor je, gewoon laten rusten op je bovenbenen. Nu ga je met je armen gestrekt (dus niet buigen) naar boven, naar boven je hoofd, en vervolgens richting je rug, net zo lang tot je bij je onderrug uitkomt. Dit alles moet met gestrekte armen gebeuren. Als het makkelijk gaat, moet je een smallere grip nemen. Probeer elke keer als je het goed een smallere grip te nemen, ook al is het maar 0,5 cm aan beide kanten. Bouw dit op naar 50 herhalingen, zo'n 3x per week. Doe het niet 2 dagen achter elkaar, dat kan te belastend zijn. Mij heeft het serieus van m'n schouderklachten afgeholpen. Ik kon eerst niet eens incline bankdrukken, laat staan military presses uitvoeren. Nu kan ik zonder moeite zware military presses doen, en heb nergens meer last van.
 
Bedankt voor de snelle reactie!
Wat ik alleen niet begrijp.. op het moment dat je je armen gestrekt boven je hoofd hebt kan ik echt niet verder! Alleen door tijdens de beweging mn handen te laten glijden zodat ik een nog wijdere grip krijg, weet niet of dat de bedoeling is..? heb ook een elastisch ding (van de fysio). Misschien kan ik het daarmee proberen, die rekt dan iets uit ipv dan dat mn handen verschuiven over de handdoek..
 
Ik zie het al, moet hem gewoon nog wijder pakken.. mn schouderflexibiliteit is niet 'je van het'.. maar wat wil je met een pijnlijke schouder..

@ the rock: Wat voor schouderklachten had jij precies? Ik heb dit slechts 2x uitgeprobeerd.. ik denk alleen dat mn schouder echt kreupel is na veel herhalingen van deze oefening.. dat wil ik ook weer voorkomen natuurlijk :(
 
Je moet hem gewoon zo wijd pakken als dat nodig is :) Al heb je je bezemsteel helemaal aan het einde vast, het maakt niet uit, als het voor jou maar zo smal mogelijk is.

Mijn schouder was instabiel, als ik m'n arm naar boven en beneden deed "schokte" het een soort van, omdat de schouder niet op z'n plek werd gehouden. Ik had last van pijn in de voorkant van m'n schouder, maar wel van binnen zeg maar.
 
Zéér herkenbaar The Rock. Zal eens doen wat jij uitlegt in een eerdere post, thx.
 
Zéér herkenbaar The Rock. Zal eens doen wat jij uitlegt in een eerdere post, thx.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. De eerste keer dat je het doet denk je echt van: Godsamme, en dit moet 50 keer??!! :D De eerste keer dat ik het deed lukte het me ook geen 50 keer, kwam echt tot 12 ofzo, toen deed het echt ****ing pijn. Het gaat onwijs branden, overal in je schouders en traps. Maar werken doet het zeker :thumbup:
 
Ik heb ook last van de schouders aan de rechter in 2004 geopereert nu begint
de linker weer merkte ik zojuist met bankdrukken!
Ben echt witheet! voor een RSI-scan kan ik weer maanden wachten eer je aan de beurt bent.Dus in die tussen tijd niet trainen om de boel niet te verergeren. Dan ook maar afwachten wat de uitslag is van die scan.......
2004 was het 1 injectie om de 2 maanden,uiteindelijk kijkoperatie.

Het niks doen,stilstaan dat frustreerd enorm
 
Back
Naar boven