MuscleMeat

Sticky Schouderproblemen?... Lees deze artikels eens! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ah super sticky!! Ik heb mijn schouder blessure volgens mij ook opgelopen van het benchen en nu ik die artikelen las zag ik dat ik oefening toch verkeerd uitvoerde:o.
 
Ik heb altijd (sind ik train) al last van mijn schouder aan de rechter kant,nu ben ik er aan gewent geraakt om zeker 2a3 dagen na mijn borts of schouders getraint te hebben pijn aan deze te houden,waarna het langzaam weer verdwijnt..

Nu was ik 3 jaar er tussen uit geweest en sinds januari ben ik weer fanatiek bezig en wat denk je... nog steeds hetzelfde probleem. Dit gaat waarschijnlijk nooit meer weg, en zolang het zo blijft kan ik er mee leven..

Nu ben ik woensdag (nu zaterdag) wakker geworden met heel veel pijn in deze.Precies in het midden van me schouder tussen de grotere spieren in en als ik deze druk tot aan het bot dan doet het erg veel pijn.

De beweging omhoog "arm horizontaal en verder" kan ik totaal niet doen!

Het worde ook niet minder en ik kan nu totaal niet men borts schouders trainen!!.......domme!

Wat nu? t word al iets minder maar die oefening met die handoek en of bezemsteel eerder vernoemd wil ook totaal niet!..

Wachte en wachte en wachte tot t minder word....geen borst en schouders trainen daar word ik depri van......
 
[Link niet meer beschikbaar]

ook een goed artikel, tevens samen met ''push ups, face pulls and shrugs''
 
nog een goede stretchoefening is dat je met je bovenarm tegen een paal (geen synoniem voor...), de zijkant van de muur of iets anders staat. je bovenarm parallel met de grond zijn. dan duw je met je andere hand de hand van de betrokken arm recht naar beneden. Deze oefening heeft samen met shoulder dislocations mij van mijn schouderproblemen verlost. Kijk anders ook eens op youtube naar dieselcrew shoulder rehab protocol, ik doe deze na de training.
 
ik lees regelmatig ''shoulder dislocations'' maar weet tot op heden niet wat deze inhouden.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat deze inhouden.

Bvd Mvg Brian
 
Vandaag eens zo'n schouderdislocatie of 10 gedaan, maar mijn schouders klikken juist bij het uitvoeren van de beweging. Maakt dit uit, of moet ik ze gewoon blijven doen?
 
tja ontsteking in de schouder...

heb werk waar ik ook wel licht me schouder zo nu en dan moet gebruiken, antibiotica heeft beetje geholpen, ging goede kant op en nu is het van dag op dag, ene dag nergens last van dag erna weer super erg.

twijfel dus of het wel een ontsteking is, want die zou in mijn ogen toch constant aan of afwezig moeten zijn en niet dan wel en dan weer niet..

dit is bij mij dus ook het geval.
heb ontstekingsremmers cq pijnstillers gekregen.
de eerste paar keer was het na 2 weekjes weg.
maar nu komt het zelfs door de pijnstillers heen
moet wel zeggen dat ik weer zwaar heb getraind laatste tijd.
miss maar een weekje rust. en daarna licht de draad weer oppakken.
weet iemand wat goeie hertsel oefeningen?
kan al1 nie zo goed engels dus graag int hollands. alvast bedankt
 
Ik heb een vraagje ivm mijn schouders. Als ik lateral raises doe hoor ik sinds kort bij mijn schouders net op het punt bovel parallel een soort van "klik". Ik voel dan ook iets verspringen. Links heb ik er meer last van dan rechts. Pijn doet het niet zo, maar het voelt ook niet echt goed aan. Iemand een idee wat het is?
Edit: O ja, ik heb het ook wanneer ik geen gewichten gebruik.
 
Ik heb een vraagje ivm mijn schouders. Als ik lateral raises doe hoor ik sinds kort bij mijn schouders net op het punt bovel parallel een soort van "klik". Ik voel dan ook iets verspringen. Links heb ik er meer last van dan rechts. Pijn doet het niet zo, maar het voelt ook niet echt goed aan. Iemand een idee wat het is?
Edit: O ja, ik heb het ook wanneer ik geen gewichten gebruik.

Is wellicht een oncorrecte begeleiding van je schouderpezen, en een bepaalde schouderpees verspringt, doet idd geen pijn, heb dit ook in mijn knie. Is alleen niet gezond ook omdat dit na een tijd wellicht irritatie kan veroorzaken.
Hiervoor moet je professionele hulp inschakelen om echt eens te gaan onderzoeken of je eventueel je schouder moet gaan stretchen of een bepaalde oefening gaan bijdoen zodanig ene hoek van de schouder wat sterker is waardoor de fouten rechtgetrokken gaan worden.

Fysio kan al veel doen.
 
Is wellicht een oncorrecte begeleiding van je schouderpezen, en een bepaalde schouderpees verspringt, doet idd geen pijn, heb dit ook in mijn knie. Is alleen niet gezond ook omdat dit na een tijd wellicht irritatie kan veroorzaken.
Hiervoor moet je professionele hulp inschakelen om echt eens te gaan onderzoeken of je eventueel je schouder moet gaan stretchen of een bepaalde oefening gaan bijdoen zodanig ene hoek van de schouder wat sterker is waardoor de fouten rechtgetrokken gaan worden.

Fysio kan al veel doen.

Kay, bedankt! Ik laat het zeker checken dan. Maar verder kan ik nog wel voorzichtig trainen of beter van niet?
 
Ik heb zo nu en dan ook last van mijn schouders, nou heb ik hier een aantal oefeningen gelezen die zouden moten helpen met het verminderen van dit probleem. Nou training ik zelf altijd 6 week vol gas en neem dan 1 week complete rust kwa krachttraining. Dit helpt mij wel altijd om mijn schouder wat te ontlasten om daarna weer vol gas te gaan.

Nou heb ik een vraag over die oefening met die handdoek en of bezemsteel. Ik heb thuis van die elastieken waarmee je allerlei oefeningen kan doen. Ik heb het geprobeerd maar werkt perfect voor mij. Nou is de vraag; Doen jullie die oefenig elke dag of want ik voel het toch wel aardig vandaag en heb het gister gedaan. Doen jullie dit om de dag?

???
 
Kay, bedankt! Ik laat het zeker checken dan. Maar verder kan ik nog wel voorzichtig trainen of beter van niet?

Train voorzichtig, maar train zodanig dat je geen last ondervind en ook niets voelt verspringen. Doe dus andere oefeningen waarbij je het eventueel niet hebt.
 
Ik heb de laatste tijd ook een soort van drukkend gevoel aan de zij kanten van mijn schouders. Het doet geen pijn. Ook maken mijn schouders een soort van knarsend en krakend geluid (dus geen knak geluid zoals je met je vingers kan maken maar echt knarsend geluid). Hiermee ben ik naar de dokter geweest maar deze vertelde mij dat sommige mensen gewoon 'kraken' en er niks aan de hand was.

Iemand hier ook weleens last van gehad? Het knarst ook als ik die oefening doe met de bezemsteel zoals eerder in dit topic beschreven.
 
Kheb ook wel last van schouders :S
 
hmm
 
Laatst bewerkt:
heb net paar keer de bezem oefening gedaan met een handdoek

voelt goed!
 
schouderpijn. is een ruim begrip.

de schouder bestaat uit: spieren, pezen, ligamenten, bot en burasae.
om er achter te komen waar het probleem zit, moet men goed onderzocht worden.
bij bankdrukkers zit het probleem meestal in de pezen en spieren.
zelden is het schoudergewricht zelf het probleem (artrose).
bicepspees met tendinits van de cuffspieren is meestaal het probleem.

dus: weet wat je hebt, laat het goed onderzoeken een doelgerichte behandeling is noodzakelijk
 
Ik hoop dat je er wat aan hebt. De eerste keer dat je het doet denk je echt van: Godsamme, en dit moet 50 keer??!! :D De eerste keer dat ik het deed lukte het me ook geen 50 keer, kwam echt tot 12 ofzo, toen deed het echt ****ing pijn. Het gaat onwijs branden, overal in je schouders en traps. Maar werken doet het zeker :thumbup:

wat ik niet snap is hoe je van je hoofd naar je onderrug gaat met gestrekte armen , dat gaat toch gewoon niet ? :D
 
Back
Naar boven