XXL Nutrition

schouders 2x keer trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

radou01

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 mei 2005
Berichten
376
Waardering
8
hallo mensen

ik heb een vraag mijn schouders lopen al een tijd achter ze groeien maar niet is het verstandig om ze twee keer per week te trainen.

Dit zijn de oefeningen die ik doe:
Behind-neck press
Side reases
Schouder pres

Ik train nu vrijdag mijn schouders ik wil ze nu ook op dinsdag trainen is het verstandig, omdat ik maandag borst train dan pak ik ook mijn voorkant schouders ook mee.
Graag advies.
 
Je kunt op dinsdag ook enkel zijkant en achterkant trainen. Zodat je voorkant laat rusten dan de borstoefeningen van maandag
 
Ik zou je schouders niet 2x in de week trainen. Je pakt ze ook al aan bij je borst, rug en armen training. Ik ben voorstander van een split voor je schouders op verschillende dagen. Bijv. Voorkant bij borst, achterkant bij rug en zijkant bij arm training. Oef. met cable en dumble vindt ik beter in zo'n split. Overtrainen is een groot issue bij de schouders, dus veel afwisseling en shocken (static hold en superset enz.)
 
ze worden al met borst en rug getraind en daarna doe je een apparte dag 2 x per week is niet nodig dus.
 
gouwetonny, dat ga ik ook doen splitsen over verschelende dagen even kijken wat het doet en ik hoop dat mijn schouders weer gaan groeien.

iedereen bedankt.
 
Back
Naar boven