MuscleMeat

Schouders, advies! goed schema nodig

Bezoekers in dit topic

OrangeFlame

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
1 feb 2008
Berichten
253
Waardering
0
hallo Dbb'ers,

Ik wil graag sterker worden in mijn schouders, maar ik zit al een tijd te combineren van oefeningen en ik zit er mee in mijn maag. Ik ben niet heel sterk met mijn schouders, en wil dit HEEL graag verbeteren. Ook heb ik vaak de dag erna (of 2 dagen) niet veel spierpijn, en dan baal ik daar gewoon van.

ik ben met veel oefeningen bezig geweest, zal ze opnoemen dat jullie beetje weten wat ik doe.

front dumbbell raise
dumbbell shoulder press
seated military press
standing shoulder press
side raises
front plate raises
upright rows

dit doe ik niet allemaal in 1 training of course, maar ik doe meestal 4/5 oefeningen, 4 setjes en de reps verschillen

ik heb niet een vast schema ofzo, wat ik bij al mijn andere spiergroepen wel heb. Wat is goed om massa te krijgen? ik wil wel zwaar gaan. ik denk dat ik 4 of 5 goede oefeningen wil doen, 4 setjes, en reps weet ik niet.

hebben jullie goede tips/suggesties voor mij? en kunnen jullie ook voorbeelden geven hoe jullie schema eruit ziet voor jullie schouders???



Alvast bedankt!
 
Waarin wil je sterker worden?

Als je sterker wilt worden in presses dan zal daar je accent moeten liggen. Wil je sterker worden in een bepaald deel van de spier vanwege bepaalde bewegingen (bv upright rows) dan zal daar je accent moeten liggen.

Staandaard schouderschema is een OH press, een isolatie oefening voor de zijkant en een isolatie oefening voor de achterkant.

Klaar
 
Wat 3xl zegt, en spierpijn is geen goede indicator. Ik heb nooit spierpijn in mijn schouders, terwijl mijn schouders wel voorlopen op de rest. En schouders train je met borstoefeningen mee (voorkant) en rug (achterkant). Dus te veel is niet nodig.

hallo Dbb'ers,

Ik wil graag sterker worden in mijn schouders, maar ik zit al een tijd te combineren van oefeningen en ik zit er mee in mijn maag. Ik ben niet heel sterk met mijn schouders, en wil dit HEEL graag verbeteren. Ook heb ik vaak de dag erna (of 2 dagen) niet veel spierpijn, en dan baal ik daar gewoon van.

ik ben met veel oefeningen bezig geweest, zal ze opnoemen dat jullie beetje weten wat ik doe.

front dumbbell raise
dumbbell shoulder press
seated military press
standing shoulder press
side raises
front plate raises
upright rows

dit doe ik niet allemaal in 1 training of course, maar ik doe meestal 4/5 oefeningen, 4 setjes en de reps verschillen

ik heb niet een vast schema ofzo, wat ik bij al mijn andere spiergroepen wel heb. Wat is goed om massa te krijgen? ik wil wel zwaar gaan. ik denk dat ik 4 of 5 goede oefeningen wil doen, 4 setjes, en reps weet ik niet.

hebben jullie goede tips/suggesties voor mij? en kunnen jullie ook voorbeelden geven hoe jullie schema eruit ziet voor jullie schouders???



Alvast bedankt!
 
Ik wil graag sterker worden in presses. ik wil graag grotere schouders.

ik ga nu trainen, zal naderhand vertellen wat ik gedaan heb en hoeveel.

alvast bedankt!!!
 
Back
Naar boven