XXL Nutrition

Schouders groeien niet.. nooit spierpijn

Bezoekers in dit topic

Irons

Novice
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
29
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
95kg
Goededag,

Vraagje:

Altijd als ik schouders heb getraind voel ik de dag erna helemaal niks alleen achter (bovenrug)..
De zijkanten voel ik nooit geen reet van terwijl ik ze best zwaar train.. Heb ook niet t idee dat ze groeien..

Doe ik nou iets fout of ligt t aan de genen :p??
 
Train bijv maandag schouders en dinsdag borst
doe dan Dumbbel Press Incline, voel je ze dan niet bij het uitstoten van je DB?
Haha en als je armen omhoog doet?

Doe lekker zware DB neck presses/ mp / side raise ..
 
Train bijv maandag schouders en dinsdag borst
doe dan Dumbbel Press Incline, voel je ze dan niet bij het uitstoten van je DB?
Haha en als je armen omhoog doet?

Doe lekker zware DB neck presses/ mp / side raise ..

+1!

Doe maar eens Military Press + Side raises + Front raises.. Ga je echt wel voelen! :D
 
Spierpijn is geen indicatie van spiergroei
 
Heb ik ook, tijdens de training komt de pomp maar langzaam en de dag erna heb ik geen last van spierpijn.. Is waarschijnlijk mijn zwakste lichaamsdeel qua training
 
Ik denk dat dit komt dat de schouders teveel belast worden in de meeste schema's, waardoor ze minder groeien.
 
Weet niet wat voor jouw werkt, maar ik pak gewoon meestal andere gewichten met andere sets op andere tijden, en een paar setjes meer!
 
Wat bij mij hielp was minder isolatie(echt maar 1x12 voor elke schpuderkant in de week) en meer pull ups, pushpress, db-bor.
 
Irons, hoe train je ze nu?
 
begin met mil press, dan side raises, front raises dumbbells horizontaal, front raises verticaal, en dan nog shrugs.. alles vier setjes van 8 - 12 herhalingen
 
heb ik ook

doe is een schoulder press bij dan ga je al veel meer voelen aan de bovenkant.
 
Hallo ik heb een probleem wat alles te maken heeft met mijn trainings- en voedingsschema. Daarnaast waarschijnlijk ook laat mijn techniek het afweten. Maar daar vertel ik niets over als ik een vraagstel en maak liever een hopeloos topic aan, waarna ik nog niet de nodige informatie krijg die ik nodig heb dit probleem aan te pakken. Nu heb ik een redelijke fysiek met schouders van eenschriel schoolmeisje van 8.
 
Spierpijn is geen indicatie van spiergroei

Als ik 1 spiergroep per week pak en ik er echt 100% voor ga op die work-out, voel ik de dagen erna lekkere spierpijn. Dan weet ik teminste dat ik hard tekeer ben gegaan en je workout ook netjes was.

Spierpijn krijg je vast ook als je een oefening verkeerd uitvoert, maar dat is niet echt de bedoeling.

Dus als ik spierpijn voel weet ik dat er alles is uitgehaald. ;)
 
Enige oefening waarmee ik spierpijn is mijn schouders krijg is bij upright rows, dan voel ik de dagen erna de zijkant van mijn schouders.
 
Back
Naar boven