Fitness Seller

Schouders los trainen?

Bezoekers in dit topic

doedieakka

Cool Novice
Lid geworden
11 jun 2011
Berichten
129
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Hello, ik ben nieuw hier ;)
Af en toe zoek ik iets op, en kom ik vaak hier terecht, dus leek het me handig om me hier te registreren.

Anyways, mijn vraag is of ik mijn schouders los moet trainen.
Ik heb namelijk gehoord dat je je schouders ook traint bij o.a. press. Als ik bijvoorbeeld maandag mn schouders heb getraind, en woensdag bijv ga bankdrukken, dan voel ik wel een beetje mn schouders.

Ik train 3-4x per week, vaak om de dag.

Alvast bedankt
 
Alle presses waarbij je bovenlichaam verticaal is:
- military press
- arnold press
- shoulder press
- ....

Dan de raises :
- front raises
- lateral raises
- bent over lateral raises
- rear delt raises
- ...

In het vervolg kijken bij de Oefeningen stickies ;)
staat er ook mooi in : http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/oefeningen-gids-72077/
 
je gebruikt je schouders toch ook bij bench press?
 
je gebruikt je schouders toch ook bij bench press?

bench press is een compoundoefening waarbij je borst als doel hebt
je traint er ook triceps en schouders mee en biceps als stabilisator
maar imo niet genoeg om schoudermassa te kweken
 
Voorkant schouders train je idd bij bench

Zoals je zegt....dat is jouw opinion (dat je schouders niet genoeg meegetraind)
 
Laatst bewerkt:
oke thanks :)

zijn er nog andere mensen die op (bijv) dag 1 schouders doen, en de schouders ook belasten op dag 2 of 3? zo ja, heb je dan last van je schouders?
 
aantal weken geleden toen de gym op m'n borstdag gesloten was
de dag na mn schouders mn borst getraint
en die training was waardeloos ;)
 
haha, ik snap je;) bedankt voor de hulp
 
ik train full body en vind dit nog altijd het beste. Maar ieder zo zijn voorkeuren he;)
 
Ik train schouders wel apart, in een half uurtje. Gewoon de training dat ik weinig tijd heb.
 
Vroeger trainde ik ook geen schouders, omdat ik dacht dat je met benchpress (voorkant) en rows (achterkant) genoeg pakt. Zijkanten?

Maar ik vind het toch lekkerder om een apparte schouder training te hebben. Als ik weinig tijd heb in de week doe ik schouders bij een andere spiergroep.

doediedakke: oke thanks

zijn er nog andere mensen die op (bijv) dag 1 schouders doen, en de schouders ook belasten op dag 2 of 3? zo ja, heb je dan last van je schouders?''



effe proberen wat het beste voor je is. Ik kan makkelijk schouders de dag na een borsttraining doen, maar andersom gaat het heel soms moeilijker.
 
Laatst bewerkt:
haha is goed. Ik train relatief weinig mn schouders maar zie er toch wel redelijk veel vooruitgang in, dat zal wel komen door de andere oefeningen. Ik weet niet of het echt nodig is om schouders los te trainen, maar dat ga ik wel doen. Alleen pas ik mn schema even aan, want ik wil niet mn schouder overbelasten.
 
haha is goed. Ik train relatief weinig mn schouders maar zie er toch wel redelijk veel vooruitgang in, dat zal wel komen door de andere oefeningen. Ik weet niet of het echt nodig is om schouders los te trainen, maar dat ga ik wel doen. Alleen pas ik mn schema even aan, want ik wil niet mn schouder overbelasten.

Oh ja, als je die dag ervoor echt gaat focussen op benchpress zal ik geen schouders meer de volgende dag trainen. Die voel je echt goed hoor haha. ;)
 
@JackRipper

oh haha bedankt voor de info. Ik had donderdag mn schouders getraind, en twee dagen later(gisteren) heb ik oefeningen als bankdrukken,opdrukken gedaan. Ik voelde mn schouders best wel, beter op letten volgende x hehe.
 
Borst/schouders op 1 dag trainen?
 
Back
Naar boven