MuscleMeat

schouders niet recht

Status
Niet open voor verdere reacties.

neolarry

Cool Novice
Waardering
0
Mijn rechter schouder hangt iets meer naar beneden dan mijn linker. ???
Als ik gewoon recht sta , staan mijn schouders scheef tegenover elkaar .
Als ik mijn rechter schouder iets optrek zie je het niet .
Was vroeger volgens mij niet hoe komt dat en kan ik er iets aan doen .

neolarry zei:
Mijn rechter schouder hangt iets meer naar beneden dan mijn linker. ???
Als ik gewoon recht sta , staan mijn schouders scheef tegenover elkaar .
Als ik mijn rechter schouder iets optrek zie je het niet .
Was vroeger volgens mij niet hoe komt dat en kan ik er iets aan doen .

er zijn wel meer mensen met een afhangende schouder, niks om je zorgen over te maken.

was vroeger waarschijnlijk ook al maar het zal je nog niet opgevallen zijn, je kan er dan ook niet echt iets aan doen...

wel opletten dat die afhangende schouder niet ten koste gaat van de uitvoering van je oefeningen, indien nodig ff chekken voor de spiegel.

heb het ook gehad, door dat ik mn schooltas op één schouder droeg. ben er op gaan letten sindsdien en nu niet zoveel last van. maar is bij niemand gelijk, alleen ist verschil bij jou missch iets groter. waarschijnlijk niet, maar lijkt het omdat je er telkens op let. als je gewoon je oefs recht uitvoert en de ene schouder niet sneller ontwikkeld dan de ander is er geen man overboord.

• Topic Starter Topic Starter
D. zei:
heb het ook gehad, door dat ik mn schooltas op één schouder droeg. ben er op gaan letten sindsdien en nu niet zoveel last van. maar is bij niemand gelijk, alleen ist verschil bij jou missch iets groter. waarschijnlijk niet, maar lijkt het omdat je er telkens op let. als je gewoon je oefs recht uitvoert en de ene schouder niet sneller ontwikkeld dan de ander is er geen man overboord.

Wat bedoel je met (ben er op gaan letten) . Zijn er geen oefeningen zodat de schouder omhoog komt of om het te camoufleren ?

niet dat ik weet. maar dingen als schooltas op twee schouders dragen, en beide schouders goed recht houden. kijk in de spiegel en zoek een natuurlijke houding waarbij je schouders gelijk zijn. als je hier op let gaat het op den duur vanzelf. ik loop tegenwoordig altijd netjes met rug recht ed. veel mensen doen dit niet -> rugkl88. ik weet niet hoe het in jouw geval gekomen is.....mijn schooldokter kwam er destijds achter. als het écht een probleem is, ff je arts opzoeken, miss heeft die wél oefeningen die je kunnen helpen. succes ermee

Mijn excuses voor het oprakelen van deze oeroude post. Ik zit namelijk met een vraag rond hetzelfde probleem. Mijn beide schouders hangen wat af, mijn rechterschouder zelfs iets meer als de linker.

As ik squat merk ik sterk dat mijn rechterschouder een beetje afhangt. Er is een 'opening' tussen de baar en mijn rechterschouder, waar er dat aan de linkerkant niet is. Het is niet zo dat ik de baar scheef hou, deze ligt gewoon recht (parallel met de vloer of hoe ik het ook moet uitleggen). Ook buig ik niet naar een bepaalde kant toe, het is eigenlijk gewoon héél raar. Hoezeer ik ook probeer, mijn rechterschouder hangt bij het squatten altijd iets meer af als mijn linker. Lager in gewicht gaan verandert ook niets, ik zit momenteel aan 80kg maar het is hetzelfde bij bvb. 60kg.

Zou dit kwaad kunnen? Heeft misschien iemand enige tips om dit te verhelpen? Niet zozeer enkel met het squatten, maar om mijn afhangende schouders in het algemeen een kleine 'lift' te geven.

Iemand ervaringen met een hulpmiddel zoals DIT?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven