MuscleMeat

schouders over meerdere dagen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Blackadder

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
7 nov 2004
Berichten
6.722
Waardering
2
Zijn hier veel mensen die schouders over meerdere dagen verspreiden, wil namelijk triceps en biceps op een dag trainen voor dat geweldige pump effect na een zware armen training, en mijn schema zou er als volgt uitzien

dag 1: borst
dag 2: rug
dag 3: /
dag 4: armen
dag 5: benen
dag 6: /
dag 7: /

schouders dacht ik dan te verspreiden op meerdere dagen (wil niet meer an vier dagen trainen), hoe zou ik dat dan het beste doen, en wat doen jullie dan met een compound oefening als military press die toch meerdere delen aanpakt. of sluiten jullie die dan uit, wat mij niet echt positief lijkt voor massieve schouders.
 
Voorkant schouder en zijkanten schouders op borstdag en achterkant schouders na je rug.

Denk dat de meeste die hun schouders splitsen het zo doen.

Borst + voorkant schouders
zijkant schouders + armen
rug en achterkant schouders
Benen

Denk dat 3XL het zo doet maar de volgorde van dagen is anders.


greetz
 
Persoonlijk doe ik:

Voorkant schouder bij borst
Achterkant schouder bij rug
Zijkant schouder bij armen
 
Nee, ik pak alles in een keer. Voor sommigen zal het ongetwijfeld goed werken, maar ik zie zelf geen voordeel in het opsplitsen van zo een kleine spiergroep.
 
maar hoe zit dat dan met miltary press of een andere compound oefening, die doe je dan met borst? dan haal je er toch niet alles meer uit
 
Dat merk ik ook. Ik doe nu mil.press bij bankdrukken en bent press en til zo'n 10kilo lichter... :|
 
Ik doe zelf het volgende

De ene keer begin ik met bv bankdrukken en eindig ik met een schouderoefening, de keer daarop begin ik met bv mill. press en eiding ik met borst

dus als voorbeeld

training 1: bankdrukken => low incline flye (15gr) => medium incline press(30gr) => front rais
training 2: Mill. press => cross-over => bankdrukken => flyes
 
ant/lat deltoid doe ik bij borst
post deltoid bij rug

en blijkbaar ben ik niet de enige. volgens mij stond ie ook zo in een van de schema's in de sticky..
 
zijkant en voorkant op een aparte dag en dan achterkant bij rug
 
Back
Naar boven