Fitness Seller

schouders overbelast

Bezoekers in dit topic

sport wonder

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
30 jul 2003
Berichten
2.895
Waardering
45
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
13%
hoi allemaal ik ben nu 2 jaar aan het fitnissen maar heb sinds oct 2002 last van mijn pezen in mijn schouders (min of meer alleen de voorkop) nu zou dit komen volgens de dokter omdat ik meteen ben gaan trainen na mijn longontsteking en mijn lichaam er dus nog niet toe in staat was, in hoeverre ik dit moet geloven weet ik niet, iig train ik nu ff een maandje alleen mijn benen en krijg tegelijk een (electro) acupunktuur behandeling.
nu is mijn vraag hoe kan ik straks weer terug stromen in de fitnis, mijnstandaard was altijd 8 herhalingen waarbij met de laatste vaak 2 of 3 met hulp. ik train 3x in de week meschien kan iemand een leuk schema voor me maken/doorverwijzen naar een site.

alvast bedankt voor jullie hulp!

Jan
 
Laatst bewerkt:
sport wonder zei:
nu is mijn vraag hoe kan ik straks weer terug stromen in de fitnis, mijnstandaard was altijd 8 herhalingen waarbij met de laatste vaak 2 of 3 met hulp. ik train 3x in de week meschien kan iemand een leuk schema voor me maken/doorverwijzen naar een site.

alvast bedankt voor jullie hulp!

Jan Edelaar
Je zou je gewicht stukken omlaag moeten doen zodat je er zo'n 12 reps mee kan doen.
Je kan niet elke keer dat je traint op maximaal gewicht zitten.
Ik heb ook last van mijn schouder.
Maar dan alleen de rechter schouder en de zij-kop doet nog geen zeer maar heeft een zeurderige steek na te zwaar aangepakt te hebben.
Ik heb het van 27 kg 8 reps naar 23 kg 8 reps gedaan.
Dat is wel een flinke stap terug, maar als ik was doorgegaan met een houding van,,no pain no gain" dan was het nu een serieuze blessure geworden!
Na 2 weken merk ik dat ik er 25 kg/ 8 reps van kan doen.
Alleen dieper in de spier voelt het nog niet ok.
In 2000 had ik een blessure in m'n onderarm pees.
Die kreeg ik door m'n biceps te zwaar en te vaak te trainen.
Toen vertelde de dokter mij om meer herhalingen te doen maar dan op 60- 70% van m'n max.
En na 3 maanden had ik er geen last meer van!
Succes met trainen!:thumbs:
 
René26 zei:
Je zou je gewicht stukken omlaag moeten doen zodat je er zo'n 12 reps mee kan doen.
Je kan niet elke keer dat je traint op maximaal gewicht zitten.
Ik heb ook last van mijn schouder.
Maar dan alleen de rechter schouder en de zij-kop doet nog geen zeer maar heeft een zeurderige steek na te zwaar aangepakt te hebben.
Ik heb het van 27 kg 8 reps naar 23 kg 8 reps gedaan.
Dat is wel een flinke stap terug, maar als ik was doorgegaan met een houding van,,no pain no gain" dan was het nu een serieuze blessure geworden!
Na 2 weken merk ik dat ik er 25 kg/ 8 reps van kan doen.
Alleen dieper in de spier voelt het nog niet ok.
In 2000 had ik een blessure in m'n onderarm pees.
Die kreeg ik door m'n biceps te zwaar en te vaak te trainen.
Toen vertelde de dokter mij om meer herhalingen te doen maar dan op 60- 70% van m'n max.
En na 3 maanden had ik er geen last meer van!
Succes met trainen!:thumbs:

hey zoiets was ik ook van plan alleen dan begin ik met 20 herhalingen en gewichten die ik niet voel, dan wil ik na een maandje naar 12 herhalingen gaan en daarna weer op mijn oude ritme van 8 denk dat dit een aardige oplossing is, hopelijk slaat de rust en acupunktuur goed aan, voel nu soms steken uit mijn schouder nu ik niks doe, is dat nou juist een teken dat hij hersteld door de rust (train alleen nog maar benen) of dat hij echt ****ed up is? (btw de steken zijn niet erg ofzo doet geen pijn maar je voelt ze wel lichtjes) en zijn er meschien kuren die mij kunnen helpen met genezen?
 
Het is iedergeval belangrijk dat je je schouders blijft gebruiken.
Dan geneest ie sneller omdat je doorbloeding beter gaat.
Als het een peesblessure is dan zal je er nog heel lang last van houden omdat pezen minder doorbloed zijn dan spieren.
Zolang je je schouder nog voelt, is ie nog niet ok.

Je merkt vanzelf tijdens het trainen of je weer voluit kan.
Je '' vergeet'' 'm dan eigenlijk.
Je hebt weer kracht erin en dan durf je weer minder reps en meer gewicht te gebruiken.
Maar bouw het rustig op , dat is erg belangrijk omdat de blessure er zo weer zit.
En dan ben je verder van huis omdat 't dan zou kunnen gaan ontsteken.
Een blessure komt altijd ongelegen en duurt errrrrugggg lang!

Maar ik ben geen dokter en heb het zelf nog nooit te bont gemaakt.
Luister goed naar je lichaam , dat is belangrijk.
Zo voel je de blessure soms aankomen.
 
René26 zei:
Het is iedergeval belangrijk dat je je schouders blijft gebruiken.
Dan geneest ie sneller omdat je doorbloeding beter gaat.
Als het een peesblessure is dan zal je er nog heel lang last van houden omdat pezen minder doorbloed zijn dan spieren.
Zolang je je schouder nog voelt, is ie nog niet ok.

Je merkt vanzelf tijdens het trainen of je weer voluit kan.
Je '' vergeet'' 'm dan eigenlijk.
Je hebt weer kracht erin en dan durf je weer minder reps en meer gewicht te gebruiken.
Maar bouw het rustig op , dat is erg belangrijk omdat de blessure er zo weer zit.
En dan ben je verder van huis omdat 't dan zou kunnen gaan ontsteken.
Een blessure komt altijd ongelegen en duurt errrrrugggg lang!

Maar ik ben geen dokter en heb het zelf nog nooit te bont gemaakt.
Luister goed naar je lichaam , dat is belangrijk.
Zo voel je de blessure soms aankomen.

bedankt, btw het is me voorkop en waarschijnlijk ook me pees daarvan zover ik het tehoren kreeg, btw toen ik last kreeg METEEN naar de dokter gegaan maar het kwaad was al geschiet :(
iig ik werk nu op het land en dat gaat goed, gebruik hem wel maar zo dat ik hem niet voel.
verder ga ik dan in sept. weer met 1kg 100herhalingen doen met mijn schouders en met de rest gewoon 20 herhalingen en zal dan idd zelf wel voelen hoe het gaat, is creatine eigenlijk geen hulpmiddel om sneller te genezen aangezien het je sneller helpt herstellen? want dan ga ik maar is een potje creatine halen (en ja gebruieken volgens de voorschriften ;))
 
Back
Naar boven