AndroidHealthClinic

schouders overtraind

Bezoekers in dit topic

tonbors

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
10 nov 2002
Berichten
175
Waardering
0
Een vriend van mij heeft zijn schouders overtraind. Bij bepaalde oefeningen heeft hij ook verschrikkelijke pijn. Is al naar de dokter geweest. Normale behandeling helpt niet. Ze gaan er nu een soort vloeistof in zijn schouder spuiten. Hierna moet hij therapie volgen. Nu vraagt hij zich af hoe lang hij uit de roulatie is. Hij blijft ook nog steeds trainen, wat volgens mij dom is. Iemand een idee?
 
zekers DOM.

Weet je toevallig ook of bij de neck press deed? En de behind neck pulley? Door die oefeningen komen de meeste blessures.

Maar je maat moet gewoon stoppen met trainen.

Heeft hij bij alle oef pijn al aleen bij bepaalde?
 
Klinkt als het Rotator Cuff syndroom, zeker niet doortrainen maar ook niet te lang wachten, het schoudergewricht moet in beweging blijven. Anders ontstaat de kans op atrofie.

Behandeling zal waarschijnlijk nu met ontstekingsremmers plaatsvinden, daarna direct fysiotherapie er achter aan.

Maar wel waarschijnlijk dat hij die klachten door zijn training krijgt, dus doortrainen niet slim nu.
 
Waarom vragen mensen dit soort dingen niet gewoon aan de arts?
 
axestream zei:
Waarom vragen mensen dit soort dingen niet gewoon aan de arts?
Als je ons hebt; waarom zou je sowieso nog een arts nodig hebben? :)
 
aapie80 zei:
zekers DOM.

Weet je toevallig ook of bij de neck press deed? En de behind neck pulley? Door die oefeningen komen de meeste blessures.

Maar je maat moet gewoon stoppen met trainen.

Heeft hij bij alle oef pijn al aleen bij bepaalde?

Soms deed hij deze oefeningen. Het is voornamelijk gekomen omdat hij te veel oefeningen deed. Hij ging net zolang door totdat hij zijn schouders voelde, dan zei hij nu heb ik ze goed getraind!! Stoppen doet hij niet, hij is erg eigenwijs. De dokter vertelde hem dat hij uit moet kijken dat het niet chronisch wordt. Pijn heeft hij bij oefeningen waarbij je schouders gebruikt. Schuin bankdrukken etc.
 
als die stopt of niet is zijn eigen keus. Hij weet nu wat hij moet doen om het niet erger te maken. Wat hij met die informatie doet is zijn eigen zaak.

Pas als zijn schouders naar de klote zijn, en nooit meer kan trainen, dan 'leert' hij pas te luisteren. Maarja...te laat.

Bij de meeste oefeningen wordt de schouder wel belast.
 
Ik heb het zelf gehad. Bankdrukken deed ik vanuit me schouders en me borst groeide niet. Ik ging dus 3 p/w borst trainen terwijl ik me schouders gebruikte.. het gevolg was dat ik 8 maanden niks gedaan had, de pezen flink ontstoken, kon de muis van de computer niet meer bedienen. na 8 maanden weer begonnen en het blijft me zwakke plek. luisteren naar me lichaam doe ik dus nu wel effe beter..
 
ik heb ook last van mijn schouders, na mijn longontsteking 8 kg kwijt geraakt en meteen weer begonnen met trainen, gevolg blessure omdat ik nog niet genoeg genezen was om alweer zo hard te kunnen trainen, nu zit ik hier al heeel lang mee, krijg nu electro acupunktuur, iemand hier ook ervaring mee? verder train ik nu alleen nog maar mijn benen, en wil in sept. weer beginnen met alles maar dan met 25 herhalingen om zo niet teveel te belasten.
 
Wie zegt dat 25 reps minder belastig betekent? En waarom zoveel reps?
 
Gewoon weer als beginner beginnen, spieren laten ''wennen'' aan de gewichten en op hele lichte intensiteit trainen.

25 reps met licht gewicht, niet dat de 25ste rep je uiterste is bij een bepaald gewicht.

Bv Als je iig met dat gewicht 50 reps kunnen doen, maar je doet er maar 25.
 
veel reps waren goed volgens de dokter omdat je dan wel traint (zorgt dat je ze prikkelt) maar door het grote aantal herhalingen je niet TEZware gewichten pakt, en door het prikkelen stimuleer je wel weer de spiervorming waardoor je sneller zou genezen, en ik geloof een dokter graag ;)
 
Back
Naar boven