AndroidHealthClinic

Schouders pakken de volgende dag na armen trainen slim of niet ?

Bezoekers in dit topic

sjorsdoren94

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
25 dec 2013
Berichten
1.526
Waardering
316
Lengte
1m82
Massa
93kg
Vetpercentage
20%
Beste mensen misschien en heel domme vraag waar ik steeds mee zit bij men schema.
als ik mijn schouder train dag wil inplannen terwijl ik de dag ervoor armen heb getraind is dat nou verstandig of niet?
omdat je zeg maar die dag ervoor triceps hebt gepakt en dan vervolgens met schouders gebruik je ze ook weer krijgen ze hierdoor wel voldoende rust of belast ik ze maar minimaal met het trainen van de schouders ?
 
Zolang je het goed uitvoert en genoeg rust geeft achteraf niks mis mee denk ik.
 
Beste mensen misschien en heel domme vraag waar ik steeds mee zit bij men schema.
als ik mijn schouder train dag wil inplannen terwijl ik de dag ervoor armen heb getraind is dat nou verstandig of niet?
omdat je zeg maar die dag ervoor triceps hebt gepakt en dan vervolgens met schouders gebruik je ze ook weer krijgen ze hierdoor wel voldoende rust of belast ik ze maar minimaal met het trainen van de schouders ?
Inderdaad een slecht idee als je schoulder presses gaat doen.
 
Voor side raises en shrugs maakt het geen fuck uit. Als je MP,SP,FP gaat doen wel.

edit: maakt nog wel verschil of je netjes 3x8 je herhalingen doet of je Bi en Tri sloopt
 
is dat nou verstandig of niet?

Misschien niet de meest logische volgorde, maar veel kwaad kan het ook niet mits je trainingsvolume, intensiteit rust en herstel daarop afgestemd zijn.
 
lastig lastig probeer deze in de juiste volgorde te plaatsen.
schouders/armen
benen/kuiten
borst/armen
rug/abs/traps

ergens nog dagje rust er tussen

biceps pakken na rug wat ik eerder deed lukt me niet voel ze totaal niet of krijg ze niet vol na de rug sessie
dus dacht ik het op deze manier te kunnen oplossen
 
En als je armen splits in triceps (bij shoulders en borst) en biceps (bij rug)?

Het beste is gewoon om verschillende volgorden te proberen en kijken wat jou goed bevalt. Naarmate je zo ervaring opdoet kun je je routine steeds verder afstemmen op je herstel en voorkeuren.

En maak het vooral niet te ingewikkeld. Is geen hogere wiskunde. :)
 
lastig lastig probeer deze in de juiste volgorde te plaatsen.
schouders/armen
benen/kuiten
borst/armen
rug/abs/traps

ergens nog dagje rust er tussen

biceps pakken na rug wat ik eerder deed lukt me niet voel ze totaal niet of krijg ze niet vol na de rug sessie
dus dacht ik het op deze manier te kunnen oplossen
Het is niet lastig. Ligt er aan welke oefening je wilt doen en op welke intensiteit.
 
En als je armen splits in triceps (bij shoulders en borst) en biceps (bij rug)?

Het beste is gewoon om verschillende volgorden te proberen en kijken wat jou goed bevalt. Naarmate je zo ervaring opdoet kun je je routine steeds verder afstemmen op je herstel en voorkeuren.

En maak het vooral niet te ingewikkeld. Is geen hogere wiskunde. :)
biceps na rug lukt me niet op 1 of andere manier voel ik ze dan niet en totaal geen pomp als ik ze los van rug train dan voel ik ze super.
met armen bedoel ik biceps/triceps en wou rug gewoon apart doen op 1 dag omdat rug trainen het vermoeiends is op benen na dan
ben nu paar weken met borst/rug bezig maar is best pittig.
 
Probeer biceps dan voor je rug oefeningen te doen. Heb het zelf ook tijdje geprobeerd, maar beviel mij niet. Misschien jou wel.
 
Probeer biceps dan voor je rug oefeningen te doen. Heb het zelf ook tijdje geprobeerd, maar beviel mij niet. Misschien jou wel.
ja dat zal ik eens kunnen proberen inderdaad.
even kijken of volle biceps mijn rug sessie niet hinderen.
 
Beste mensen misschien en heel domme vraag waar ik steeds mee zit bij men schema.
als ik mijn schouder train dag wil inplannen terwijl ik de dag ervoor armen heb getraind is dat nou verstandig of niet?
omdat je zeg maar die dag ervoor triceps hebt gepakt en dan vervolgens met schouders gebruik je ze ook weer krijgen ze hierdoor wel voldoende rust of belast ik ze maar minimaal met het trainen van de schouders ?
Waar liggen je prioriteiten?

Als deze bij je schouders liggen zou ik de dag ervoor benen trainen, geen armen/borst/rug.

Ligt je prioriteit ergens ander dan moet je nagaan of die schoudertraining geen herstel probleem geeft voor deze spier(groep)

Ik train schouders trouwens verdeeld, voorkant bij borst, achterkant bij rug en zijkant bij armen.
 
Ga eerst eens massa bouwen, voor je apart biceps en triceps traint. Je loopt hier al 8j en komt met dit soort vragen ?
 
Ga eerst eens massa bouwen, voor je apart biceps en triceps traint. Je loopt hier al 8j en komt met dit soort vragen ?
dit account is 8 jaar oud train pas weer sinds half jaartje en massa gaat best lekker.
het is een vrij normale vraag lijkt me.
 
Ik train schouders trouwens verdeeld, voorkant bij borst, achterkant bij rug en zijkant bij armen.

Gewoon uit interesse. Train je zijkant dan met presses of zware side raises, gezien je je front ook met borst en presses belast?
 
dit account is 8 jaar oud train pas weer sinds half jaartje en massa gaat best lekker.
het is een vrij normale vraag lijkt me.
Ik zei al als je geen frontpress,of nekdrukken doet is het niet erg. Dus shrugs, of sides raise is geen probleem na bi of tri training
 
Gewoon uit interesse. Train je zijkant dan met presses of zware side raises, gezien je je front ook met borst en presses belast?
Lateral raise (varianten)

Iedere OH press plaatst het accent op de voorkant.
 
lastig lastig probeer deze in de juiste volgorde te plaatsen.
schouders/armen
benen/kuiten
borst/armen
rug/abs/traps

ergens nog dagje rust er tussen

biceps pakken na rug wat ik eerder deed lukt me niet voel ze totaal niet of krijg ze niet vol na de rug sessie
dus dacht ik het op deze manier te kunnen oplossen
Schouders/armen
Benen/kuiten
Borst/armen
Rust
Rug/abs/traps

Repeat
 
Schouders/armen
Benen/kuiten
Borst/armen
Rust
Rug/abs/traps

Repeat
ja in die volgorde wou ik het ook proberen alleen na de rug dag heb ik weer verplicht dag rust nodig das enigste wat iets minder is
 
Back
Naar boven