MuscleMeat

Schouders routine- shoulder press begin of eind? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De reden dat veel mensen op dit forum schouder problemen hebben, komt volgens mij echt voort uit het feit dat er veel te veel volume gedaan word op kleine spiertjes. minder is soms meer!

Jep dat is wel zo, maar sommige hebben een grotere duwkracht dan trekkracht hebben ontwikkeld omdat ze bench press noobies zijn
 
If it works don't change it..!

Zoals al gezegd, als je al presses doet zou ik zelf al het front werk achterwege laten.
Die kop wordt daar al zwaar mee belast.

Met de side/rear raises is natuurlijk niets mis!

Behind de neck werk is niet voor iedereen weggelegd en moet je mee oppassen, voor de rest gewoon lekker doorgaan toch!

PS. :D Zou zelf de presses in het begin doen, zodat je die lekker zwaar kan pakken. Hetzelfde geldt voor alle andere compounds.
 
Indien je een press beweging doet op het einde van je schouder training, doe je eigenlijk aan pre-exhaust. Je koppen zijn reeds vermoeid van alle laterals en raisers die je hebt gedaan, dus zij gaan eerder falen dan je triceps. Indien je triceps niets waard is, kan het dus zijn dat deze eerder faalt dan je schouderkop, met als gevolg dat je je schouderkop niet voldoende belast tijdens een press. Dus doe een barbell of dumbbell press als eerste oefening, maar maak je schoudertraining af aan de Smith machine.
 
Wat als je nou gewoon geen shoulder press doet? Ik heb nog nooit iemand gezien met onderontwikkelde voorste schouderkoppen ten opzichte van de achterste...
 
zou t op max 4 oefeningen voor schouders houden

ik heb nu 5 maanden geen shoulder press of MP gedaan (ivm blessure) en mn koppen zijn nu redelijk mooi in evenwicht (hoewel alledrie nog te klein). Vandaag troevallig voor t eerst weer gepresst :)
 
1 press als eerste en dan geen front raises
 
Ik begin tijdens mijn schoudertraining altijd met de rotator cuff spieren om blessures te voorkomen. wat is de reden dat jij ze op het einde van je training doet?
 
Back
Naar boven