XXL Nutrition

schouders (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

iverson

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 jan 2007
Berichten
110
Waardering
0
Ik heb een vraag over een oefening maar ken de naam niet juist.
Het is eigelijk een dumbbell shoulder press maar als armen terug beneden zijn worden de gewichten eerst gedraaid (exorotatie) voor het lichaam gebracht en dan terug naar achter en terug omhoog...

Mijn vraag is nu: "wat is het voordeel tov een gewone dumbbell press"

Ik heb zelf eens zitten redeneren en ik denk nu dat hierdoor de totale delts wordt aangesproken. door de dumbbells voor het lichaam te brengen en te draaien worden de voorste delts aangesproken. Als we hierna terug naar boven gaan brengen we in het eerste gedeelte van de beweging naar boven de bovenarmen nog naar achteren waardoor voglens mij dan weer het achterste deel van de delts worden geprikkeld...

Kan iemand dit bevestigen of duidelijk weerleggen?

merci!
 
volgens mij moet je je op jouw niveau niet bezighouden met zulke oefeningen. Doe gewone overhead presses zodat je eerst wat massa opbouwt. De rest komt later
 
Ik heb een vraag over een oefening maar ken de naam niet juist.
Het is eigelijk een dumbbell shoulder press maar als armen terug beneden zijn worden de gewichten eerst gedraaid (exorotatie) voor het lichaam gebracht en dan terug naar achter en terug omhoog...

Mijn vraag is nu: "wat is het voordeel tov een gewone dumbbell press"

Ik heb zelf eens zitten redeneren en ik denk nu dat hierdoor de totale delts wordt aangesproken. door de dumbbells voor het lichaam te brengen en te draaien worden de voorste delts aangesproken. Als we hierna terug naar boven gaan brengen we in het eerste gedeelte van de beweging naar boven de bovenarmen nog naar achteren waardoor voglens mij dan weer het achterste deel van de delts worden geprikkeld...

Kan iemand dit bevestigen of duidelijk weerleggen?

merci!

Ik zie deze oefening bij ons ook soms. Maar terwijl ze de gewichten vooraan brengen doen ze maar een kwartje rom??? Dus volgens mij heeft die oefening maar pas nut als ze 'vooraan' ook helemaal naar omhoog duwen. Ze worden enkel maar zoals je zegt voor het lichaam gebracht. Ik vind het maar een rare oefening.
 
volgens mij moet je je op jouw niveau niet bezighouden met zulke oefeningen. Doe gewone overhead presses zodat je eerst wat massa opbouwt. De rest komt later

Het is mij niet te doen om de oefening zelf uit te voeren maar vooral om de informatie. Ik studeer namelijk sportkot en studeer volgend jaar af als fitness begeleider... Dit is puur uit intresse en om bij te leren. kwil een zo groot mogelijke bagage. Daarom dat ik hier ook veel probeer te lezen...
Toch bedankt:rolleyes:
 
Ik heb zelf eens zitten redeneren en ik denk nu dat hierdoor de totale delts wordt aangesproken. door de dumbbells voor het lichaam te brengen en te draaien worden de voorste delts aangesproken. Als we hierna terug naar boven gaan brengen we in het eerste gedeelte van de beweging naar boven de bovenarmen nog naar achteren waardoor voglens mij dan weer het achterste deel van de delts worden geprikkeld...

Kan iemand dit bevestigen of duidelijk weerleggen?
Tis een press, een press spreekt de voorste kop aan.
 
ik heb de indruk dat je een 'arnoldpress' bedoeld.

Maar forget iig about it :D
 
Ik zie deze oefening bij ons ook soms. Maar terwijl ze de gewichten vooraan brengen doen ze maar een kwartje rom??? Dus volgens mij heeft die oefening maar pas nut als ze 'vooraan' ook helemaal naar omhoog duwen. Ze worden enkel maar zoals je zegt voor het lichaam gebracht. Ik vind het maar een rare oefening.

eigelijk lijkt het op een schoulder press gevolged met de beweging van een peck deck machine... als ik ze doe voel ik natuurlijk wel de middendste deel delts wel harder branden omdat deze in die voorwaartse beweging isometrisch aangespannen blijft...
 
Dit?
DBArnoldPress.gif
 
Tis een press, een press spreekt de voorste kop aan.

als je de dumbbells naar voren brengt is dit inderdaad een press (en dus voorste kop) maar is dit wel efficiënt om dit te doen? het naar voor brengen vraagt nu niet zoveel kracht omdat de zwaartekracht loodracht staat op de bewegingsrichting...
 
als je de dumbbells naar voren brengt is dit inderdaad een press (en dus voorste kop) maar is dit wel efficiënt om dit te doen? het naar voor brengen vraagt nu niet zoveel kracht omdat de zwaartekracht loodracht staat op de bewegingsrichting...
Dumbbells naar voren brengt? Nee, het is een press omdat je de dumbbells naar boven brengt
 
Die oefening is bekend geworden als de Arnold Press. Voegt niks toe in vergelijking met een normale press, en door het roteren sloop je je schouders alleen maar. Bagger oefening imo.
 
Dumbbells naar voren brengt? Nee, het is een press omdat je de dumbbells naar boven brengt

ja maar dat is hem juist. Eigelijk doen ze enkel een voorwaartse horizontale beweging met de boven armen en worden deze niet voorwaarts omhoog gebracht... (Toch bij de mensen die ik ze zie uitvoeren:o). Want anders zou het inderdaad goed zijn voor de voorste kop want dan doe je eigelijk schoulderpress met daarachter een front raise
 
ja maar dat is hem juist. Eigelijk doen ze enkel een voorwaartse horizontale beweging met de boven armen en worden deze niet voorwaarts omhoog gebracht... (Toch bij de mensen die ik ze zie uitvoeren:o). Want anders zou het inderdaad goed zijn voor de voorste kop want dan doe je eigelijk schoulderpress met daarachter een front raise
.....
Kijken we nu naar hetzelfde ding??
Je duwt die db's toch tot boven je hoofd?
 
Voila, een gewone anterior delt oefening dus.

Dat ze worden geprikkeld zonder twijfel maar denk je dat dit efficiënt is? in verhouding is er toch weinig kracht voor nodig om die voorwaartse horizintale beweging van je bovenarm...
 
Dat ze worden geprikkeld zonder twijfel maar denk je dat dit efficiënt is? in verhouding is er toch weinig kracht voor nodig om die voorwaartse horizintale beweging van je bovenarm...
Het gaat ook helemaal niet over de horizontale beweging..

Het gaat mij over dit gedeelte:
DBShoulderPress.gif
 
.....
Kijken we nu naar hetzelfde ding??
Je duwt die db's toch tot boven je hoofd?

het duwen boven het hoofd is toch vooral toegespitst op het middenste deel van de delts die abductie doet... het gaat mij vooral over het laatste deel van de beweging...
 
Het gaat ook helemaal niet over de horizontale beweging..

Het gaat mij over dit gedeelte:
DBShoulderPress.gif

we waren inderdaad naar een ander deel van de bewegin aan het zien. En ik was inderdaad ff fout want in de press naar boven word ook het voorste hoofd aangesproken. maar vind je het nuttig om (zoals in het eerste video'tje eerder word getoond) de dumbbells ook naar voor te brengen voor terug omhoog?
 
Back
Naar boven