Fitness Seller

schouders

Bezoekers in dit topic

AnaboliC

Huge Freak
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
9.602
Waardering
3
seated millitary presses 3x 10-8-6
side lateral raises 3x 6-9
front raises 3x 6-9
reverse pec-deck flye (of zoiets :D) 3x 6-9

shrugs 3x 8-10

Hoe vinden jullie dit schema? frontraise niet teveel? In de sportschool raadden ze me aan om deze erbij te doen.

Thx.

Niels:
In de sportschool trainen is echt veel beter!! :/ :D"
 
seated millitary front presses 4x 6-10
side lateral raises 4x 6-12
cable lateral raise 3x 8-12
front raises 3x 6-9
shrugs 3x 8-10

Bent over lateral raise (deze kan je het best na rug doen)

Ik vraag me af of front raise echt veel waarde toevoegt aan de schouder training. Persoonlijk vond ik het altijd maar een derde beenoefeningetje, dus heb m maar geskipt (misschien doe ik hem eens in de 2 maanden nog eens....als het meezit) Kun je beter een een waardevollere oefening voor neerzetten dan...
 
nog een idee/suggestie: wissel military press af met dumbbell press of vervang zelfs front raises door dumbbell press
 
ok thanx en millitary presses met een smith-machine, wat vinden jullie daarvan?
 
Originally posted by f*cking ecto
ok thanx en millitary presses met een smith-machine, wat vinden jullie daarvan?

k*ttttttttttttt

smith machine is een en al k*t !

kun je wel misschien wat meer gewicht gebruiken maar je gebruikt veel minder spiervezels omdat je niet je evenwicht en balans moet bewaren.
Hierdoor krijg je dus minder resultaat..

Bovendien is het gevaarlijk voor blessures zeker bij presses, je gebruikt sowieso al een niet natuurlijke bewegingsbaan. en heirdoor verneuk je bij presses je onderarmen etc heel snel..

en bij squats je onderrug..
 
Jongens die zwaar trainen gaan wel langzaam maar zeker over naar Smith, omdat naar hun zeggen het te zwaar wordt voor de gewrichten en de ligamenten en pezen.
Voor jou dus nog zoveel mogelijk basis/losse gewichten ipv machines, alhoewel ik "Hammer Strength" machines wel weer een verademing vind.
 
ja ik zocht namelijk een schuine, bijna verticale bank, met haltersteunen ervoor, maar dat hebben ze niet... Alleen schuine bank met steunen erachter (neckpresses). Dus nu moet ik eerst een stang volladen, op mijn benen leggen en dan voor mijn schouders leggen. Vind ik vervelend, dat kon ik namelijk thuis wel doen met mijn good old power rack :p
 
Originally posted by bestoldschool
Jongens die zwaar trainen gaan wel langzaam maar zeker over naar Smith, omdat naar hun zeggen het te zwaar wordt voor de gewrichten en de ligamenten en pezen.
Voor jou dus nog zoveel mogelijk basis/losse gewichten ipv machines, alhoewel ik "Hammer Strength" machines wel weer een verademing vind.

ach kom op wees eerlijk de smith machine is gewoon een k*tding je krijgt er nooit zo een mooie bewegingsbaan mee als los..


ik vind dat ze al die smith machines in de wereld maar moeten verbranden ondingen zijn het !..

koop dan zo een kooi achtig geval..

waarbij het gewicht er wel los in zit ofzo maar je het makkelijk kwijt kunt..
 
ja dat heb ik al Nilsjei :P
 
ja nils, zegt dat nog eens als je 6 schijven gaat vrij gaat squatten.
 
doen jullie de millitary press staand of zittend?
 
Originally posted by bestoldschool
ja nils, zegt dat nog eens als je 6 schijven gaat vrij gaat squatten.

ja dat kan ook wel...

als je dat wil...:D

enne wrm smith machine gebruik en meer gewicht als gewoon los en minder gewicht beter is voor je groei?
 
Originally posted by f*cking ecto
doen jullie de millitary press staand of zittend?

ik doe hem zittend..

hebben zon bankje voor schouderdrukken ervoor..

dus gaat goed...

lijkt me ook handiger he om zittend te doen omdat je je dan btr kunt concentreren.
 
ja alleen baal ik dat ze geen haltersteunen voor het bankje hebben...
 
Originally posted by f*cking ecto
ja alleen baal ik dat ze geen haltersteunen voor het bankje hebben...
Je kan wel op een gewoon bankje gaan zitten en een stang pakken...
Of laten aangeven..

is alleen wel moeilijk als je erg zwaar wilt gaan..
 
Originally posted by f*cking ecto
ja alleen baal ik dat ze geen haltersteunen voor het bankje hebben...

ook geen squat rek? daar voer ik em namelijk mee uit. je gaat ervoor zitten en iemand moet je wel ff spotten als je em der af haalt ... gaat heerlijk. weg met die smith... dan je polsen van naar de klote .
 
Ja die hebben ze wel. Moet ik wel ff een bankje slepen van de ene hoek naar de andere... :D
 
Originally posted by bestoldschool
Jongens die zwaar trainen gaan wel langzaam maar zeker over naar Smith, omdat naar hun zeggen het te zwaar wordt voor de gewrichten en de ligamenten en pezen.
Voor jou dus nog zoveel mogelijk basis/losse gewichten ipv machines, alhoewel ik "Hammer Strength" machines wel weer een verademing vind.

Doe ook mijn presses voor schouders en incline presses voor mijn borst doe ik op de smith.
Minder vezels gebruiken? Onzin!
Voel mijn schouders en borst beter op de smith als los (dan pak ik meer triceps en voorkant schouders).
Druk 130 kg voor de schouder, als het dan mis gaat met een losse stang ben ik weg. Nu train ik veel veiliger.
 
Originally posted by bestoldschool
ja nils, zegt dat nog eens als je 6 schijven gaat vrij gaat squatten.

Aan een kantje...of in totaal :D
 
Originally posted by f*cking ecto
ok thanx en millitary presses met een smith-machine, wat vinden jullie daarvan?

Helemaal k*t. Door de gedwongen bewegingsbaan loop je grotere kans op blessure (in dit geval de rotator cuff). Je hoeft maar een tikkeltje te ver naar voren, achteren of een beetje scheef te zitten en je bent de lul. Met een losse stang zou je vanzelf corigeren...maar nu kan dat niet. :(
 
Back
Naar boven