AndroidHealthClinic

Schouders (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Wat vinden jullie een fijne oefening voor de schouders?

Ik vind zelf side lateral dumbbell raises wel een goede oefening, omdat je er van die ronde schouders van krijgt. Een nadeel ervan is dat ik het achteraf nooit goed in m'n schouders voel...
 
ik begin in t algemeen met lateral press, gevolgd door lateral raise, dan bent over raise. en dan shrug. doe geen extra oefening voor de anterior delts

wat je kan doen is een setje laterals gevolgd door een wat Levron@ eerder aangaf een burn. dan hou je met een lichter gewicht je armen op schouderhoogte 30 sec. vast. dus lateralraise op zn top en niet bewegen. dat voel je gegarandeerd.

en zorg ervoor dat je bij laterals je handen houdt aslof je een kan inschenkt, dus je pink hoger dan je duim en je elleebogen in een kleine hoek houden. rustig dalen en snel maar geconcentreerd omhoog. ga zelf nooit veel hoger dan schouderhoogte waar ik m een tel probeer vast te houden. wat je ook kan doen is met je passieve arm gestrekt een stevige paal of iest vast houden en met je voeten tegn die paal aan staan zodat je dus schuin staat. met je actieve arm ga je nu laterals doen maar zorg dat je arm in de neerwaartse beweging niet verder gaat dan een hoek van 90 graden to de vloer. een maat van me vertelde dit tegen me en ik voel m zekr wel goed.

maar je hoeft t ook niet altijd voelen, voel zelf de schouders altijd wel goed 2 dagen erna pas, maar de shouders zijn bij mij niet echt goed te noemn ivb met de rst. dus gevoel zegt niks.
 
Originally posted by dandyman
ik begin in t algemeen met lateral press, gevolgd door lateral raise, dan bent over raise. en dan shrug. doe geen extra oefening voor de anterior delts

Is lateral press hetzelfde als seated dumbbell press?
 
Dumbbell press vind ik nog altijd een van de lekkerste oefeningen voor de schouders.
 
ik weet niet of jullie ronnie the unbelievable hebben gezien maar probeer die side raises die hij doet maar eens. ik doe dan 2 giant sets van vier sets waarbij je het gewicht opvoerd. bijv. 8,10,12,14 en dan 10,12,14,16. dit is bijna niet te doen je denkt dat je schouders er vanaf zullen vallen. dit is best af en toe het proberen waard vind ik....
 
Originally posted by the_ur
ik weet niet of jullie ronnie the unbelievable hebben gezien maar probeer die side raises die hij doet maar eens. ik doe dan 2 giant sets van vier sets waarbij je het gewicht opvoerd. bijv. 8,10,12,14 en dan 10,12,14,16. dit is bijna niet te doen je denkt dat je schouders er vanaf zullen vallen. dit is best af en toe het proberen waard vind ik....

hem nog niet gezein (shame shame, weet t):rolleyes: , maarre hoeveel reps dan. ik neem aan dat de getallen 8,10,12,14 t gewicht is? en hoeveel rust tussendoor?
 
ik begin met een rep of 16-20 dat wordt steeds minder in de volgende sets. geen rust ertussen!! je begrijpt natuurlijk wel dat dit enorm intensief is. de laatste paar red je ook eigenlijk niet meer. het zijn maar voorbeeld gewichten dit is vrij zwaar neem ik aan voor de meesten...
 
Wat is een betere massa-oefening, dumbbell press of lateral press?
 
Originally posted by TongPo
Wat is een betere massa-oefening, dumbbell press of lateral press?

db press, maar dat betekent natuurlijk niet dat je die lateral raise links moet laten liggen.
 
Wat vinden jullie van de military press? ik vind hem wel lekker.
 
Front raise. Voelt altijd lekker aan.
 
Millitary press!! kan je lekker met veel gewicht doen... Daarnaast natuurlijk side raises en bent over lateral raises.

@ Dandy: het is niet lateral press, maar lateral raise....
 
Originally posted by f*cking ecto
Millitary press!! kan je lekker met veel gewicht doen... Daarnaast natuurlijk side raises en bent over lateral raises.

@ Dandy: het is niet lateral press, maar lateral raise....

ja klopt ik zag t al in...dom van me weet ook niet waaro ik dat zo noemde..beodelde barbell press oipv lateral press..ik heb al gebiecht;)
 
Originally posted by the_ur
ik weet niet of jullie ronnie the unbelievable hebben gezien maar probeer die side raises die hij doet maar eens. ik doe dan 2 giant sets van vier sets waarbij je het gewicht opvoerd. bijv. 8,10,12,14 en dan 10,12,14,16. dit is bijna niet te doen je denkt dat je schouders er vanaf zullen vallen. dit is best af en toe het proberen waard vind ik....

is dat niet teveel van het goeie?
 
Beginnen met een press (geen neck!!), soms nog een press erbij. Dan een heel scala aan laterals (2 oef, 8-10 sets) , en dan nog een achterkant oefening. Daarna nog shrugs natuurlijk. Mijn schouders en rug zitten op een dag, waardoor dit allemaal ideaal is in te plannen.
 
ik lees voor schouders 3 a 4 oefeningen waarvan 2 oefeningn bestaan uit 8 - 10 sets + nog shrugs.

en dan nog rugoefeningen erbij? hoelang duurt jouw training dan Robin?

zou jeje schema eens willen posten?
 
Originally posted by dandyman
ik lees voor schouders 3 a 4 oefeningen waarvan 2 oefeningn bestaan uit 8 - 10 sets + nog shrugs.

en dan nog rugoefeningen erbij? hoelang duurt jouw training dan Robin?

zou jeje schema eens willen posten?

Daar ben ik idd ook benieuwd naar
 
Als jullie shrugs hebben gedaan heb je dan ook altijd last van de spieren in je nek ?
 
Yup, dat voelt zo lekker aan :P
 
Back
Naar boven