Fitness Seller

Schouders


Bezoekers in topic

SpprSi

Competitive Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
25 sep 2004
Berichten
2.321
Karma
11
Gegroet

Wat denken jullie van dit schema voor de schouders? Ik vind het persoonlijk wel een leuk en goed iets. Het pakt toch elke kop van de schouder aan volgens mij?

Standing neck press: 4x10 (ik doe de eerste twee sets met 35 kg de laatste twee met 45)
Standing dumbbell side raise: 4x8 (deze doe ik met in elke hand 8kg)
Upright row: 4x10 (dit doe ik met 35kg)


Ik probeer voor elke spiergroep zo'n vast schema te zoeken dat ik enkele weken aanhou en dan maak of zoek ik een nieuw. Wat vinden jullie van dit systeem? Zou ik beter gewoon elke training anders doen, een paar hoofd- en bijoefeningen? Of toch beter de schema's? Ik denk zelf de schema's en dan alles na een tijdje weer door elkaar gooien om de spieren niet te laten wennen en ze te schokken.
 

SpprSi

Competitive Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
25 sep 2004
Berichten
2.321
Karma
11
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2
Ik poste eerder al zo'n schema'tje voor de borst dat ik binnen enkele weken zal aanpassen.
 

SHUTTERSPEED

Enormous Athlete
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
13 jun 2005
Berichten
36.952
Karma
279
ja kan goed, voor schouders heb je redelijk wat oefeningen dus ik zou dit paar weken doen en dan afwisselen met wat andere oefeningen. hou je de variatie er beetje in.
 

SpprSi

Competitive Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
25 sep 2004
Berichten
2.321
Karma
11
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4
Ik probeer inderdaad te variëren. Een leuke variant op side raises is deze te doen terwijl je op een bank ligt. De bewegingsbaan is veel kleiner maar het is wel lastig!! En is een leuke oefening om een 'punt' te trekken in je schouders als je die van aan de zijkant bekijkt.
 

Naar boven