Fitness Seller

Schouders

Bezoekers in dit topic

SpprSi

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
25 sep 2004
Berichten
2.321
Waardering
11
Gegroet

Wat denken jullie van dit schema voor de schouders? Ik vind het persoonlijk wel een leuk en goed iets. Het pakt toch elke kop van de schouder aan volgens mij?

Standing neck press: 4x10 (ik doe de eerste twee sets met 35 kg de laatste twee met 45)
Standing dumbbell side raise: 4x8 (deze doe ik met in elke hand 8kg)
Upright row: 4x10 (dit doe ik met 35kg)


Ik probeer voor elke spiergroep zo'n vast schema te zoeken dat ik enkele weken aanhou en dan maak of zoek ik een nieuw. Wat vinden jullie van dit systeem? Zou ik beter gewoon elke training anders doen, een paar hoofd- en bijoefeningen? Of toch beter de schema's? Ik denk zelf de schema's en dan alles na een tijdje weer door elkaar gooien om de spieren niet te laten wennen en ze te schokken.
 
Ik poste eerder al zo'n schema'tje voor de borst dat ik binnen enkele weken zal aanpassen.
 
ja kan goed, voor schouders heb je redelijk wat oefeningen dus ik zou dit paar weken doen en dan afwisselen met wat andere oefeningen. hou je de variatie er beetje in.
 
Ik probeer inderdaad te variëren. Een leuke variant op side raises is deze te doen terwijl je op een bank ligt. De bewegingsbaan is veel kleiner maar het is wel lastig!! En is een leuke oefening om een 'punt' te trekken in je schouders als je die van aan de zijkant bekijkt.
 
Back
Naar boven