MuscleMeat

Schrapende gewrichten & Krakende botten

Bezoekers in dit topic

Ja maar 15-16 is echt jong, toen ik 15 was kon ik nog niet eens nadenken. Maar idd, jij moet mijn pijn iig ook kennen!

wtf kerel, zes jaar verschil op zo'n leeftijd is toch niet te doen? waarom doe je geen volwassenenonderwijs heb ik destijds ook gedaan: 2 jaar gebist in het secundair, derde keer gestopt, jaartje gewerkt en dan gewoon ff dat diploma binnengehaald op een jaar een half (ipv de 2 noodzakelijke).
 
Mooie aanwinst voor je homegym trouwens!
 
Z'n mentrix, niet mij.
Sorry mevrouw! :kiss: M'n mentrix idd.

Jou spreekt hij aan met meesteres, toch?
Wat? Zij mij met meester!

wtf kerel, zes jaar verschil op zo'n leeftijd is toch niet te doen? waarom doe je geen volwassenenonderwijs heb ik destijds ook gedaan: 2 jaar gebist in het secundair, derde keer gestopt, jaartje gewerkt en dan gewoon ff dat diploma binnengehaald op een jaar een half (ipv de 2 noodzakelijke).
Omdat ik net buiten bepaalde regiogrenzen val waardoor het 1000e/examenvak gaat kosten voor mij i.p.v. de school. Nja, ik geloof dat ik dan 13 vakken heb is gewoon 13.000 euro voor een jaartje school.. Dat is het het niet waard als ik het ook voor iets van 3000e (inclusief boeken en schoolgeld) kan doen in 2 jaar.

Mooie aanwinst voor je homegym trouwens!
Thanks man!
 
:roflol: nice, naja wel goed bezig dat je nog vwo gaat doen dan.
 
Omdat ik net buiten bepaalde regiogrenzen val waardoor het 1000e/examenvak gaat kosten voor mij i.p.v. de school. Nja, ik geloof dat ik dan 13 vakken heb is gewoon 13.000 euro voor een jaartje school.. Dat is het het niet waard als ik het ook voor iets van 3000e (inclusief boeken en schoolgeld) kan doen in 2 jaar.

Thanks man!


wtf kost het onderwijs daar zoveel? Ik betaal nu zelf maar 540 euro voor een heel jaar aan de unief, 12 vakken per jaar (zonder beurs dus het maximum, met zou 80 euro zijn) en denk dat het secundair onderwijs (12-18) nog stukken lager lag.
 
wtf kost het onderwijs daar zoveel? Ik betaal nu zelf maar 540 euro voor een heel jaar aan de unief, 12 vakken per jaar (zonder beurs dus het maximum, met zou 80 euro zijn) en denk dat het secundair onderwijs (12-18) nog stukken lager lag.
Nou, normaal gezien niet. Maar VAVO (volwassenonderwijs) is een speciaal geval. Je moet of binnen een bepaalde regio van de school wonen of een middelbare school vinden die je wil en kan 'uitlenen' aan die VAVO-school of het zelf dokken. Die eerste kon niet omdat ik dus net buiten een bepaalde regio val en de tweede kon niet om een reden die ik ben vergeten.. Dan blijft alleen zelf dokken nog over.
 
mentrix, dominatrix, what's the difference? :)
 
Nou, normaal gezien niet. Maar VAVO (volwassenonderwijs) is een speciaal geval. Je moet of binnen een bepaalde regio van de school wonen of een middelbare school vinden die je wil en kan 'uitlenen' aan die VAVO-school of het zelf dokken. Die eerste kon niet omdat ik dus net buiten een bepaalde regio val en de tweede kon niet om een reden die ik ben vergeten.. Dan blijft alleen zelf dokken nog over.

en bestaat er geen examencommissie van de overheid? gewoon zelfstudie (cursussen kosten praktisch nix) en 2 keer per jaar je examens gaan afleggen, niveau ligt ook wat lager. Ik zou persoonlijk een maagzweer krijgen om tussen die pubers te zitten, en krijg het nu al door vijf jaar ouder te zijn dan sommige klasgenoten aan de unief.
 
wtf kost het onderwijs daar zoveel? Ik betaal nu zelf maar 540 euro voor een heel jaar aan de unief, 12 vakken per jaar (zonder beurs dus het maximum, met zou 80 euro zijn) en denk dat het secundair onderwijs (12-18) nog stukken lager lag.

Wut, zo weinig?? Is dat het gangbare tarief voor hogeschool of universiteit in België? Hier is het €1600 per jaar.
 
Wut, zo weinig?? Is dat het gangbare tarief voor hogeschool of universiteit in België? Hier is het €1600 per jaar.

Strikte studiekosten:

Studiegeld:
De bedragen die hier vermeld worden gelden voor een voltijds studieprogramma in de basisopleidingen en omvatten het inschrijvingsgeld voor de examens:
- Niet beursstudent: € 567,80
- Bijna-beursstudent: € 333,60
- Beursstudent: € 80,00


aan de universiteit van Gent voor elke studierichting (en dat is praktisch elke denkbare richting), en zal wel overeenkomen met alle andere universiteiten in belgië. En ken dan zelf nog mensen die hun studie hebben moeten afbreken omdat het financieel onhoudbaar was.
 
Wut, zo weinig?? Is dat het gangbare tarief voor hogeschool of universiteit in België? Hier is het €1600 per jaar.

Inderdaad dat is erg weinig! Ik (nouja, mn ouders :rolleyes:) betalen volgend jaar €1200! Dat is dan wel incl kleding en intro- & ski- kamp.
 
en bestaat er geen examencommissie van de overheid? gewoon zelfstudie (cursussen kosten praktisch nix) en 2 keer per jaar je examens gaan afleggen, niveau ligt ook wat lager. Ik zou persoonlijk een maagzweer krijgen om tussen die pubers te zitten, en krijg het nu al door vijf jaar ouder te zijn dan sommige klasgenoten aan de unief.
Van die cursussen kosten 300-600e per examenvak (of mis ik hier iets?) en dan moet je het examen zelf ook nog betalen geloof ik. Heb me daar niet echt in verdiept.

Opzich red ik het wel op school. Ik haal gewoon goede cijfers, sta een 8 gemiddeld met een beta-profiel en het merendeel van de leerlingen kijkt naar me op of omdat ze denken dat ik een leraar/assistentleraar ben of omdat ik 2-3x zo zwaar weeg als zij. Als ik zeg dat ze hun mond moeten houden of stil moeten zijn in de gangen of ergens anders rotzooi moeten trappen dan doen ze dat ook braaf, gelukkig. Ik moet het gewoon nog ff uitzitten. Als ik het allemaal bereken is het nog iets van een jaartje daadwerkelijk bikkelen. Nog 52 weken school en het is afgelopen... Daar hou ik me aan vast. :D
 
15 euro voor per zittijd :roflol: no kidding: [Link niet meer beschikbaar]
curssussen zullen wel niet meer dan 20 euro per vak zijn. het zou toch absurd zijn om 300 euro voor een boek te vragen, onderwijs hoort geen winstgevend bedrijf te zijn. Al zijn er wel bepaalde hogere studies boven de 1000 euro, maar dat zijn meestal elitaire priveschooltjes voor fotografie en dergelijke.
 
15 euro voor per zittijd :roflol: no kidding: [Link niet meer beschikbaar]
curssussen zullen wel niet meer dan 20 euro per vak zijn. het zou toch absurd zijn om 300 euro voor een boek te vragen, onderwijs hoort geen winstgevend bedrijf te zijn. Al zijn er wel bepaalde hogere studies boven de 1000 euro, maar dat zijn meestal elitaire priveschooltjes voor fotografie en dergelijke.
In nederland:

Kosten staatcoïtusamen
Als u wilt deelnemen aan een staatcoïtusamen moet u examengeld betalen. De hoogte van het examengeld hangt af van het aantal vakken waarin u examen wilt doen. U betaalt voor meerdere deelexamens per jaar nooit meer dan het bedrag dat u voor een volledig examen kwijt zou zijn.

De kosten voor examens vmbo, havo en vwo zijn als volgt opgebouwd:
  • € 113,45 per vak bestaande uit een centraal examen en college-examen
  • € 56,72 per vak bestaande uit een college-examen
  • € 567,23 voor een volledig examenpakket (dit is het maximumbedrag)
Nadat het examengeld is betaald, ontvangt u een bevestiging van definitieve inschrijving. Mocht u zich na 1 februari van het jaar waarin u examen doet voor het staatcoïtusamen terugtrekken, dan krijgt u het examengeld niet terug. Uitzonderlijke gevallen worden voorgelegd aan de voorzitter van het College voor Examens. Hiervoor is een schriftelijke afmelding met een (medische) verklaring nodig.

www.ib-groep.nl
De lesboeken zelf kostte vroeger ook nog 'es >500e/jaar maar dat wordt, als je naar school gaat, nu vergoed door de belastingbetalers. Hoeveel zelfstudieboeken kosten weet ik niet. Belgie is blijkbaar qua onderwijs een stuk relaxter. Dat is met wel meer andere landen zo.. :(

Ik ga gewoon naar school, meld me ziek als ik geen zin heb, etc... En maak het gewoon af.
 
Jep, in België is het inschrijvingsgeld voor de universiteit 540 euro. Daar moet je nog wel boeken bijrekenen, wat natuurlijk erg verschilt per richting. Bij mij komt dat neer op zo'n 400 euro per jaar aan boeken. En dan meestal ook nog geld voor je kot/kamers maar dat is overal zo.
Ouders betalen wel uiteraard bij mij.
 
Deadlift:
5x70
1x120
1x150
5x180
5x150 snatch grip
5x150 snatch grip

MP:
10x20
5x40
1x60
5x67.5
5x67.5
5x67.5

M'n onderrug voelde niet 100% maar dat komt denk ik omdat ik 4 nachten op een k*tbed heb gelegen en nu op een lekker bed. Ofzoiets. Gewoon vaag gelegen dus.

Ook nog ff met m'n kettinkjes gespeeld. Moet nog een paar musketons kopen en dan zijn ze klaar om gebruikt te worden.
 
Hi Daniel,

We received your wire today and your attached order will ship today. Once it ships, I will have a tracking number emailed to you.

Thank you,
******


Boem.

Edit: Damn, nice fontkleurtje.
 
lekker!!! ships!!!!!!

wat voor smaak?
 
Back
Naar boven