XXL Nutrition

schreeuwen vs blazen

Bezoekers in dit topic

Ik ben zelf wel een blazer maar moet zeggen als ik legg press doe heb ik soms dat ik de wereld niet meer snap als ik er af stap. Heel vaag gevoel ontzettend licht in je hoofd net of je net wakker wordt. Misschien moet ik ook maar eens gaan schreeuwen voor ik mijn hersens opblaas.
 
Kiai (気合, 気合い) is een de Japanse benaming voor een begrip uit vechtsporten zoals het karate en zelfverdedigingskunsten zoals het jiujitsu. Het staat voor een korte kreet die geuit wordt, voor of tijdens het uitvoeren van een techniek zoals een atemi. In het Koreaans wordt deze kreet kihap (기합) genoemd.

Het woord kiai bestaat uit de onderdelen ki (気), dat wil of geest betekent, en ai (合, 合い) wat een samentrekking is van het werkwoord awasu (合わす), dat verenigen betekent.

Kiai kan om de volgende redenen gebruikt worden:

Intimidatie van de tegenstander;
Verkrijgen van zelfvertrouwen;
Ondersteuning geven aan de ademhalingstechniek, in het bijzonder het uitademen
Voor de samentrekking van buikspieren, die technieken extra kracht kunnen geven, en verder interne organen kunnen beschermen
Concentratie op de techniek vergroten
Kan een vast onderdeel zijn van kata's zoals karate kata's.
Schreeuwen dus.
 
ben blij dat mensen zien wat ik bedoel.

nou wil ik er nog een onderzoek/artikel van hebben :D (al denk ik niet dat die er is)
 
Bij ons is schreeuwen juist cool
 
Adem inhouden heb je meer core spanning (onderin dl, onder par squat, stang op borst bij bp) maar met grommen/schreeuwen kom ik makkelijker door mn dooie punt heen. Meer een automatisch iets dan bewust
Wordt ook aangeraden, vanaf dat je het dode punt gepasseerd bent kan je uitademen. Toen ik lowbar squats deed (waarbij mijn bovenlichaam horizontaler was en minder zwaar voor abs was) hield ik gewoon adem in. Nu ik oly squats doe, waarbij er veel spanning op abs komt, merk ik dat ik automatisch schreeuw, zij het niet luid (eer een "pers" geluid, zoals wnn ik een dikke drol eruit moet duwen).
 
ik moest weer gaan blazen.. :o omdat de vrouwen klaagde.

OMFG
Ik zou beginnen te klagen over hoe ze lawaaierig hun voeten op de loopband laten neerploffen. Als ze er niet tegen kunnen dat ze dan gaan Zumba'en.

on topic: ik blaas, maar soms komt er ook wat stembandgeluid mee.
 
train in homegym, dus schreeuwen als het echt nodig is anders hard uitblazen ^^
 
Ik hou gewoon mijn adem in, soms komt er een klein geluidje mee bijvoorbeeld tijdens zware dumbbell presses maar dat is het dan.
 
Laatst bewerkt:
schreeuwen en scheten tegelijk :D sindsdien maak ik de GAINS van me leven:D
 
Af en toe een ingehouden "k*t" of een "****" op het eind helpt vaak wel de laatste rep eruit te halen.
Beter dat dan kreuners die elke rep klaar lijken te komen.
 
Is iets wat je automatisch doet bij zwaardere gewichten en na wat reps.
 
Ik ben een "echte" blazer (tsss..) maar alleen als ik tegen failen aan zit.
Daar ben ik eigenlijk zonder nadenken mee begonnen met de squat, toen ik redelijk tegen de max zat en moeite had om weer omhoog te komen.
Sommigen vinden het volgens mij wel komisch, want zodra ik het doe hoor ik meer mensen het nadoen.

Volgens mij hadden we ook één kreuner, maar die heb ik een hele tijd al niet meer gezien.
Oja we hebben ook nog een persoon die orgasmes faked en dat is dan wel weer behoorlijk irritant.
 
Dat continu schreeuwen is net zo irritant als die wijven die de hele boel bij elkaar schreeuwen tijdens een bevalling. Dat leer je niet tijdens beval-les dus bek houden.

Overigens helpt het om niet de boerenlul uit te gaan hangen nadat je een wat luide kreun gelaten hebt als een boer die een scheet gelaten heeft. Glimlach verlegen vriendelijk en maak je excuses aan de omstanders ... met honing vang je nu eenmaal meer vliegen dan met azijn (tenzij het om fruitvliegjes gaat die vang je prima met azijn #VerneukEenSpreekwoord).
 
Back
Naar boven