XXL Nutrition

Schrijnende Verzekeringskwestie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Die Lange

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
30 mrt 2005
Berichten
2.440
Waardering
1
Vrienden..............:D Aandacht voor het volgende

Vanaf 2004 rij ik auto vd zaak. Ik heb ion die tijd nogal wat ongelukjes gehad en wat auto's kapot gereden:

1- aquaplanning op een rijksweg waar je 70 mocht, bij het remmen voor de stoplichten ramde ik mijn mooie volkswagen voorkant achter in een hyundai Atos. Vrouwtje had de schrik van haar leven..........schade gemeld bij verzekeraar

2. Lange komt aanrijden in een bocht terwijl er een auto voor mij direct NA de bocht de auto stopt ( zo'n grijze opuwe duif achter t stuur!!)op een plek waar dat niet eens mag! Maar goed, ik dacht subtiel te zijn en besloot zodoende een bomenplantsoen mee te nemen en de medewerkers van de Konmar in Zeist zodoende de lunchpauze van hun leven te bezorgen. Deze konden alles volgen en dachten dat ik naar binnen zou rijden :eek!:-eenzijdig ongeval dus, auto totall loss, zelf betaald

3. Lange rijd op een recreatieplas en mijn oog blijft staren naar een geweldig lekker bruin lichaam en lange blonde haren..............niet dooorhebbende dat mijn nieuwe renault deze keer 50 cm korter werd omdat ik dus een metalen balk niet zag maar me op wat anders had gefocused!- Eenzijdig ongeluk, niet gemeld, zelf betaald

4. Aquaplanning op de snelweg (a28) ik draai 360 graden en de auto istot stilstand gekomen , mede dankzij mijn slibcursus van Paul Maaskant Pro Drive :cool: Helaas vind een jongedame het nodig haar peugeot 2006 met 100 km per uur bovenop mijn renault te parkeren, waardoor mijn complete linkerzijde verdoet was :( Schade 3500 euro
Niet schuldig, verzekeraar wel uitgekeerd, auto stond stil, ik nam niet deel aan het verkeer en dus werd complete schade vergoed

Nu heb ik dus via een mooie constructie weten te regelen dat ik voortaan in een eigen auto ga rijden, zodat ik alles lekker zelf regel, hier krijg ik uiteraard leuk voor betaald, anders bleef ik wel lease rijden :D

Bij het aanmelden bij de goedkoopste polis via internet bleek het gaan om een voorlopige dekking, welke vandaag dus ingetrokken is vanwege "verzekeringstechnische redenen?

Oeps! Wat wil je met deze ongevallen op je naam? Je moet alles eerlijk invullen bij het aanvragen van een verzekering, en verzekeraars zullen vast wel een zwarte lijst hebben? Ik ben 2 x de lul in 2 jaar tijd........

Vraag aan jullie is...................

Wat nu?
Ik wil sowieso een all risk verzekering, heb nu namelijk een golf tdi 130 pk :cool:

Zat al te denken......verzekering proberen te regelen op naam van pa oid????:o
 
- je mag blij zijn dat je nog werk hebt

- is het openbaar vervoer niet veiliger voor je ??

;)
 
:roflol:

Weet je zeker dat je niet beter de bus kan nemen kerel? Je kan iig op een leuke premie rekenen als je hem nog verzekerd krijgt. Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met verzekeren op iemands anders' naam, maar op het eerste gezicht lijkt me dat op korte termijn financieel de beste optie (voor jou dan niet voor je pa's no-claim). Een nadeel daarvan is iig dat je zelf geen schade vrije jaren opbouwt, dus dan moet je de rest van je leven op andermans naam verzekeren.
 
Je hebt toh niet ook alle schades gemeld, die je zelf betaald hebt he. Overigens is het misschien verstandig eens naar je rij-eigenschappen te kijken (zelfreflectie) en een aantal punten eens te verbeteren, want zoveel schade in zo korte tijd, is niet best.;)
 
Schrijdend noemt 'ie dat. Eigen stomme rotschuld bedoel je zeker?

Met die lease-bak hoefde je niet je eigen gegevens op te geven? Zou mooi zijn, scheelt mij ook een hoop gezeik volgende zomer als ik waarschijnlijk een lease auto krijg. Is dat niet alsnog een optie?

De verzekeraars houden er inderdaad een soort zwarte lijst/database op na met al dat soort akkefietjes waar jouw en mijn naam trots op zullen prijken. Dan wordt het moeilijk een verzekering af te sluiten, laat staan tegen een gunstig tarief.
Je kan wel ff 'shoppen' want zo extreem is je verleden nu ook weer niet dus wellicht dat je nog ergens geaccepteerd wordt. Anders kan je altijd naar Rialto gaan, een collectief opgericht voor de 'speciale gevallen', alleen betaal je daar wel de hoofdprijs.

Op naam van je vader kan je doen ja. Scheelt je een hoop geld, maar het is natuurlijk wel fraude. Stel je krijgt een grote schade (niet ondenkbaar in jouw geval), dan is de kans zeer reeel dat je verzekeraar een expert inschakelt en die komt er echt wel achter dat jij de eigenlijke gebruiker bent, met alle gevolgen van dien.

Die vermelding van je vervalt trouwens wel na een x aantal jaar. Je kan dan tegen een normaal tarief verzekeren. Je hebt dan inderdaad geen schadevrije jaren opgebouwd, maar nu begin je ook zonder. Meen dat wel iedereen een soort beginkorting krijgt.
 
Je moet eens vragen of je je minpunten (die krijg je bij ongevallen kan wegkopen).
Mijn neefje heeft dat ook gedaan. Moest 500 euro dokken, maar werden wel 6 minpunten weggestreept. Stond ie op 0.
 
Schrijdend noemt 'ie dat. Eigen stomme rotschuld bedoel je zeker?

Met die lease-bak hoefde je niet je eigen gegevens op te geven? Zou mooi zijn, scheelt mij ook een hoop gezeik volgende zomer als ik waarschijnlijk een lease auto krijg. Is dat niet alsnog een optie?

De verzekeraars houden er inderdaad een soort zwarte lijst/database op na met al dat soort akkefietjes waar jouw en mijn naam trots op zullen prijken. Dan wordt het moeilijk een verzekering af te sluiten, laat staan tegen een gunstig tarief.
Je kan wel ff 'shoppen' want zo extreem is je verleden nu ook weer niet dus wellicht dat je nog ergens geaccepteerd wordt. Anders kan je altijd naar Rialto gaan, een collectief opgericht voor de 'speciale gevallen', alleen betaal je daar wel de hoofdprijs.

Op naam van je vader kan je doen ja. Scheelt je een hoop geld, maar het is natuurlijk wel fraude. Stel je krijgt een grote schade (niet ondenkbaar in jouw geval), dan is de kans zeer reeel dat je verzekeraar een expert inschakelt en die komt er echt wel achter dat jij de eigenlijke gebruiker bent, met alle gevolgen van dien.

Die vermelding van je vervalt trouwens wel na een x aantal jaar. Je kan dan tegen een normaal tarief verzekeren. Je hebt dan inderdaad geen schadevrije jaren opgebouwd, maar nu begin je ook zonder. Meen dat wel iedereen een soort beginkorting krijgt.

Je kunt ook aangeven bij de verzkekeraar dat ik de regelmatige bstuurder ben :D
 
Je kunt ook aangeven bij de verzkekeraar dat ik de regelmatige bstuurder ben :D
Voor zover ik weet moet het voertuig op naam van de regelmatige bestuurder staan. Als de optie die jij noemt bestaat, ga ik ervan uit dat ze die regelmatig bestuurder, niet zijnde de eigenaar ook wel even natrekken. ;)
 
Jij hebt ervaring begrijp ik?

Wat heb jij uitgespookt dan als ik al een "niet zo'n heftig rijverleden" heb?

Rialto? Ik zal es ff kijken, ast goed is lig ik nu ter beoordeling bij Ohra.......;)
 
Jij hebt ervaring begrijp ik?

Wat heb jij uitgespookt dan als ik al een "niet zo'n heftig rijverleden" heb?

Rialto? Ik zal es ff kijken, ast goed is lig ik nu ter beoordeling bij Ohra.......;)

Ik heb een assurantie B diploma waar ik niks mee doe en mijn vader zit in de assurantiën, vandaar.

Ik heb in het verleden mijn auto per ongeluk in de achteruit versnelling gezet tijdens een hellingproef. Voor de zekerheid maar wat extra gas gegeven want ik zag het zo scherp allemaal niet meer (goeie 2 promille geblazen een paar uur na het voorval). Toen reed ik dus achteruit tegen een andere auto op met een rechtszaak, rijontzegging, strafblad, boete en betaling van schade aan de andere auto tot gevolg.
Ken gebeuren...
 
:roflol: Kan gebeuren zegt iej........................:roflol:

Hoe is het sindsdien gegaan met jouw verzekeringspremie?
Of wordt je gedekt door je vader?
 
Ik heb een assurantie B diploma waar ik niks mee doe en mijn vader zit in de assurantiën, vandaar.

Ik heb in het verleden mijn auto per ongeluk in de achteruit versnelling gezet tijdens een hellingproef. Voor de zekerheid maar wat extra gas gegeven want ik zag het zo scherp allemaal niet meer (goeie 2 promille geblazen een paar uur na het voorval). Toen reed ik dus achteruit tegen een andere auto op met een rechtszaak, rijontzegging, strafblad, boete en betaling van schade aan de andere auto tot gevolg.
Ken gebeuren...

Hehe GRIJPWIJK:D Ik ben dus niet de enige lummel die weet hoe een rechtszaak in haar werk gaat;) Owowow...ik had daar bij willen zijn zeg...lullig verhaal wel.
 
Het lullige was dat we op de voetbal 1 of andere kneus als BOB geregeld hadden dus ik stelde mijn oude barrel wel ter beschikking. Willen we weggaan bij die toko, krijgt dat ventje last van angst. Bovendien kon hij al niet rijden.
Zodoende nam ik het stuur wel even over met de nodige zelfoverschatting terwijl er politie bovenaan de helling stond.
 
Voor zover ik weet moet het voertuig op naam van de regelmatige bestuurder staan. Als de optie die jij noemt bestaat, ga ik ervan uit dat ze die regelmatig bestuurder, niet zijnde de eigenaar ook wel even natrekken. ;)

Eigenaar hoeft niet de regelmatig bestuurder te zijn.

Wel ga ik er vanuit dat als er wer schade gereden wordt ze de boel onder de loep leggen, dus als vader de auto verzekerd moet ook bewezen worden dat vader de eigenaar is, en niet zoonlief :D
 
Eigenaar hoeft niet de regelmatig bestuurder te zijn.

Wel ga ik er vanuit dat als er wer schade gereden wordt ze de boel onder de loep leggen, dus als vader de auto verzekerd moet ook bewezen worden dat vader de eigenaar is, en niet zoonlief :D

Heb je geloof ik wel gelijk in. Maar in dit geval 'klopt' de opzet niet. Zo makkelijk is het gewoon niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eigenaar hoeft niet de regelmatig bestuurder te zijn.

Wel ga ik er vanuit dat als er wer schade gereden wordt ze de boel onder de loep leggen, dus als vader de auto verzekerd moet ook bewezen worden dat vader de eigenaar is, en niet zoonlief :D

Wie zegt dat of waar staat dat?
Voorlopig wil een verzekeraar alleen weten bij het aanvragen van een polis of je de regelmatige bestuurder bent. :p

Volgens mij betaal je vanaf dan netjes elke maand je premie, en worden ze geacht dekking te verlenen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je leven je lief is zou ik voor een 45km auto gaan of openbaar vervoer.
 
Heb je geloof ik wel gelijk in. Maar in dit geval 'klopt' de opzet niet. Zo makkelijk is het gewoon niet.


Wij hebben 3 auto's waarvoor we een nieuwe verzekering wilde maar de verzekering deed moeilijk (zomaar overstappen kan niet, pas na een vol jaar weer, of bij verkoop natuurlijk) We hebben toen intern (mijn vrouw en ik dus) de auto's aan elkaar verkocht. (wat op mijn naam stond op haar naam gezet en vice versa)
De auto's hebben we toen opnieuw verzekerd en voor mijn auto's die dus op haar naam staan sta ik genoteerd als de eerste bestuurder.
 
Back
Naar boven