MuscleMeat

Schuimpjes

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Waardering
5
Vroeger was ik gek op die dingen en dan vooral die bananenschuimpjes :)

Nu vroeg ik mij het volgende af...
Schuimpjes bestaan grotendeels uit opgeklopt eiwit. Als je nou gewoon een hoop eieren neemt, hiervan het eiwit van de dooier scheidt, dit eiwit opklopt en vervolgens met wat zoetstof of natuurlijke smaakstof in de oven zet... heb je dan niet een perfect tussendoortje wat alleen maar uit eiwitten bestaat?

Just curious :)

Perfect ja.. alleen , realiseer je wel dat in feite het eigeel gezonder is dan het eiwit. Bewaren dus en een massabom a la Arnold er mee maken :)

Espi

yep maar espi jij weet ook dat je de dooier toch rauw moet eten, gooi die dus maar in een glas, tongpo en..kloekloek, smakelijk!
maar geen gek idee, wilde je het écht gaan proberen?:D

Heee Geil idee man! lol :D laat maar weten of het wat geworden is :D en als je echtlief bent reken je nog de voedingswaarde per schuimpje uit :D

Lijkt me lekker. :D Laat weten hoe het is!

Haha ok... ik ga het volgende week wel ff proberen.

@D.: zomaar iets dat in me op kwam, maar nu wil ik het uitproberen ook :D

@ryu: ik zal het wel voor je uitrekenen lieverd :D

Keep you informed...

Misschien kan je wel een eigen winkel beginnen voor bodybuilders :D Als ze lekker worden dan word ik je vaste klant

Goed plan steve :thumb:

Mocht het goed gaan dan krijg je op de eerste paar 10% korting :D

Uit de supermarktgids:

schuimpjes

banaanschuimpjes van Schuttelaar
per 100 g: 350kcal - 0,6g eiwit - 0,5g vet - 87g KH

Van www.nutritiondata.com

Eiwitten (zonder suiker)
per 100g: 52 kcal - 11g eiwit - 0g vet - 1g KH.

Eidooier
per 100g: 322 kcal - 16g eiwit - 27g vet - 4g KH

Heel ei
per 100g: 147 kcal - 13g eiwit - 10g vet - 1g KH

Espi

Je kan het probeeren, maar ik denk niet dat het lukt.
Want juist door de suiker (véél) word het opgeklopte eiwit (haagse bluf) stevig, lijkt me niet dat dit je met zoetstof lukt, helaas :(

ciao

Als je eiwit lang genoeg klopt dan wordt het echt wel stevig hoor... maar goed ik probeer het deze week wel ff.

En die schuimpjes in de supermarkt is tegenwoordig allemaal chemische rotzooi... komen bijna geen eiwitten meer aan te pas... zie ook de post van espi.

Klinkt goed... en ze zijn vooral lekker!

Trouwens, weet er iemand waar die chinese chips (kroepoek ofzo) van gemaakt zijn? Men beweert dat die ook puur eiwit + smaakje zijn. Ideaal bb-filmvoer dan!

Kroepoek word gemaakt van garnalen.

kroepoek 100 gr 498 4.0 62.0 26.0

Niet echt 100% eiwitten dus. Eerder 4%.

zit ook meel doorheen. tapioca meel

Back
Naar boven