AndroidHealthClinic

Schuin met deadlift

Bezoekers in dit topic

Kixat

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
20 feb 2011
Berichten
4.417
Waardering
305
Lengte
1m83
Hoi,

Ik merk dat als ik ga deadliften en ik zit dicht bij mijn max, dat het gewicht dan ongelijk omhoog gaat, een beetje scheef dus. Het is niet zo dat ik het rechts zwaarder heb dan links, het gebeurt gewoon om de een of andere reden.

Kan dit later problemen geven of? En hoe zou ik dit op moeten lossen? Lichter oefenen is niet echt een optie omdat het daarbij niet/nauwlijks gebeurd.

Verder gebruik ik een overhandse grip.
 
Als je niet of op een ongelijke ondergrond staat, of niet op ongelijke schoenen staat, of niet aan de baar trekt, of niet ongelijke benen of armen hebt dan wil ik wel een filmpje zien als het kan. ;)
 
Als je mixed grip gebruikt, is de stand van je handen niet excact gelijk aan de stand van je armen
 
De kans lijkt me redelijk groot dat je een klein beenlengteverschil hebt. Evt. een lichte scoliose of allebei.
 
Overheen gelezen, my bad :o
 
De kans lijkt me redelijk groot dat je een klein beenlengteverschil hebt. Evt. een lichte scoliose of allebei.

Ja, kan ook goed aan een mixed grip liggen natuurlijk :)
Lijkt mij eerder komen door trekken aan de baar aangezien TS aangeeft dat het bij lichter gewicht niet aan de hand is maar enkel bij pogingen dicht bij max, misschien heb je evengoed gelijk hoor daar niet van. Maar een filmpje doet wonderen in deze. Kan ook zijn dat je met je schouders trekt o.i.d.
 
Kan het me bij een bovenhandse grip nauwelijks voorstellen. Bij een mixed grip heb ik het zelf ook wel eens gehad. Maar Ts gaf aan een bovenh grip te gebruiken. bevreemt me zeer...Alleen bij een enorm krachtverschil van de handen misschien?
 
Alleen bij een enorm krachtverschil van de handen misschien?
Kan ook nog. Dat de barbell 'wegglipt' in de ene hand. Maar dan ligt de barbell niet helemaal goed bij start imo.
 
Heb dit al vaak gezien in max-filmpjes. Ik veronderstel dat dit gebeurt omdat er een klein beetje gecompenseerd wordt ergens in de heupen/rug/.. ?
 
1 'helft' zal wss net ff sterker zijn dan de andere en op je max heb je geen controle om dit te corrigeren (gok ik!)
 
Buiten alle opties die genoemd zijn, kan het ook zijn dat je een lichte blessure aan 1 kant hebt, die je hierdoor meer ontziet?
 
Bedankt voor alle reacties!

Jezza, hoe bedoel je trekken aan de baar? Als je bedoelt met je bovenrug proberen het gewicht eerst omhoog te trekken, dit doe ik al een tijd niet meer (denk ik), heb 7 maanden geleden een blessure hierdoor opgelopen bij het deadliften ( linker bovenkant rug, er zwerft volgens mij nog een topic over die blessure ergens rond)

Buiten alle opties die genoemd zijn, kan het ook zijn dat je een lichte blessure aan 1 kant hebt, die je hierdoor meer ontziet?



Dit zou het eventueel kunnen zijn.. Ik heb een jaar/anderhalf jaar geleden een knieblessure gehad aan mijn rechterknie van +/- 3/ 6 maanden. Heb hier bij zwaardere gewichten af en toe last van bij de Squat, dan wil mijn rechterknie wel is naar binnen vallen. Hier ben ik erg op aan het letten en ben me knieën extra naar buiten aan het duwen.

Ik zal een mede Dbber vragen om dit topic even door te lezen, en of hij volgende keer weer is mee zou kunnen gaan als ik ga deadliften. Misschien dat die het ook wel even voor me wil filmen ( houd me ma misschien ook is op dat ze een keer mee wil kijken xD) :D




--- Will be continued
 
Bedankt voor alle reacties!

Jezza, hoe bedoel je trekken aan de baar? Als je bedoelt met je bovenrug proberen het gewicht eerst omhoog te trekken, dit doe ik al een tijd niet meer (denk ik), heb 7 maanden geleden een blessure hierdoor opgelopen bij het deadliften ( linker bovenkant rug, er zwerft volgens mij nog een topic over die blessure ergens rond)





Dit zou het eventueel kunnen zijn.. Ik heb een jaar/anderhalf jaar geleden een knieblessure gehad aan mijn rechterknie van +/- 3/ 6 maanden. Heb hier bij zwaardere gewichten af en toe last van bij de Squat, dan wil mijn rechterknie wel is naar binnen vallen. Hier ben ik erg op aan het letten en ben me knieën extra naar buiten aan het duwen.

Ik zal een mede Dbber vragen om dit topic even door te lezen, en of hij volgende keer weer is mee zou kunnen gaan als ik ga deadliften. Misschien dat die het ook wel even voor me wil filmen ( houd me ma misschien ook is op dat ze een keer mee wil kijken xD) :D




--- Will be continued

Kan heel veel dingen zijn of combi's van verschillende dingen. Ook been lengte verschil komt nogal eens voor. Ik zal van de week wel ff bij je kijken of ik iets kan zien. Paar weken terug is het me niet op gevallen iig
 
Zo even een kleine update, Vandaag gesquat en gedeadlift.
kwamen tot de conclusie dat:
- mijn knieën inderdaad wat moeilijk aan het doen zijn, maar niet heel ernstig. Door wat meer stabilisatie oefeningen etc kan dit misschien verholpen worden?

- De stang ging schuin bij hogere gewichten, Mijn armen hebben geen afwijkende lengte van elkaar dus dat zou het niet moeten zijn. Heb wel een blessure gehad linksboven in mijn rug, net onder het schouderblad. Dit zou de oorzaak kunnen zijn, hoe dit het precies moet zijn snap ik verder nog niet echt. Het doet namelijk geen pijn of iets, ik heb ook niet minder kracht/laat niet eerder los aan mijn linkerkant.

Ofterwijl, het is nogsteeds niet duidelijk xD.

plaatje ter verduidelijking van waar de blessure zat :
2jacgg7.png


Ongeveer bij het blauwe cirkeltje
 
Misschien dat je onbewuwst je linker lat niet aanspant?
 
Misschien dat je onbewuwst je linker lat niet aanspant?

Ik lees dit best vaak op dit forum, of ik het doe? volgens mij niet.

En de reden dat ik mij dat zo heb aangeleerd is omdat ik dat heb gelezen in een boek. Niet zomaar een boek, het boek van Andy Bolton. Andy Bolton: Explode Your Deadlift Daar staat in dat je tijdens de conventional deadlift je schouders en bovenrug "relaxed" hoort te houden.

Edit: Ik wou het stukje kopieren uit het boek, maar toen las ik de waarschuwingspagina weer..
 
Er zijn meerdere manieren om te deadlfiten, als Bolton A zecht dan is dat niet per se de beste manier, Magnusson is bv ook een goede deadlifter en heeft een andere techniek dan Bolton.

Als Bolton zn techniek niet voor jou werkt, -> andere techniek proberen
 
Er zijn meerdere manieren om te deadlfiten, als Bolton A zecht dan is dat niet per se de beste manier, Magnusson is bv ook een goede deadlifter en heeft een andere techniek dan Bolton.

Als Bolton zn techniek niet voor jou werkt, -> andere techniek proberen

True, daarom worden er ook iets van 6/7 technieken uitgelegd in dat boek, maar met hoofdpunt natuurlijk zijn eigen. En de techniek werkt in princiepe bij mij, op dit vage na.

Kan zijn boeken overigens wel aanraden, had ze toevallig allemaal in een bundel gekocht en daar kreeg ik toen nog een paar bonus dingetjes bij ( 50 minuten filmpje van overhead press uitleg door Mehdi{stronglifts} )
 
Back
Naar boven