Fitness Seller

Schuine bank vervanger?

Bezoekers in dit topic

baajes

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
6 apr 2006
Berichten
530
Waardering
0
Oke, zelf lees ik gewoon dit forum en probeer ik wat te leren van de tips en jullie verhalen. maar nu heb ik zelf een probleem dat ik niet onmiddelijk terugvind hier op dit forum en te lam ben om het te vrage in de club zelf (ik ga pas vrijdag terug en ik wil et nu al weten !!!!).

Met tijden heb ik last van men linker schouder bij het bankdrukken met schuinbankje dus zou ik graag weten of er geen oefening bestaat die dit vervangt (een andere manier om die spier te trainen dus)? Of een oplossing voor de soms pijnlijke steken in men schouder??

Alvast dank,

(ik zit nu aan 13de maand training, moest dat terzaken doen ofzo, weet niet :D)
 
schuins dumbbelldrukken?

owja vergete bijzegge, die doe ik al maar ik gebruik schuins dumbbelldrukken om aftewerken. nog een andere variant?

toch al bedankt voor de reactie
 
Gebruik hem dan niet om af te werken (wat is het idee erachter?) maar als echte oefening. Overigens zou ik wel proberen uit te zoeken hoe je aan die blessure komt voor de toekomst, verdoete push/pull verhouding, slechte houding bij het bankdrukken, verwaarloosde rc etc?
 
Onder wat voor hoek staat de bank?

weet je zeker dat het de schouder is is en niet de daarondergelegen aanhechting van de subscapularis?
 
Post je complete schema eens.. is er wel balans tussen duw- en trek oefeningen ?
 
je armen slecht tot een hoek van 90° buigen en niet dieper gaan. Dus minder diep die armen buigen, heb er vroeger ook problemen mee gehad. En als je je schouders traint minder gewicht nemen maar langere reeksen doen, zo is het bij mij toch overgegaan.
 
je armen slecht tot een hoek van 90° buigen en niet dieper gaan. Dus minder diep die armen buigen, heb er vroeger ook problemen mee gehad. En als je je schouders traint minder gewicht nemen maar langere reeksen doen, zo is het bij mij toch overgegaan.

Niet lullig bedoeld, maar wat je zegt is gewoon bullshit.Als je armen tot 90 graden buigt, heb je een rom van niks.

Wat je kan doen is, met elbows in benchen en barbell niet bij je nek naar beneden laten komen, maar gewoon op je tepels.
 
Niet lullig bedoeld, maar wat je zegt is gewoon bullshit.Als je armen tot 90 graden buigt, heb je een rom van niks.

Ehm niet lullig bedoeld, maar jouw commentaar is bullshit.

In het onderste gedeelte van de ROM is de belasting het grootst voor de schouderkoppen en laat baajes nu net daar last van hebben. Als je nu zelfs de lockouts weg laat (toch bijna puur triceps) dan hou je een hele kleine ROM over, maar wel eentje die de borstspieren goed aanspreekt zonder de schouders te overbelasten. Een "ROM van niks" is beter dan een ROM die pijn geeft.

Sterker nog, als je echt last van je schouders hebt moet je eens stoppen met bankdrukken. (en andere oefeningen die pijn doen).

Wat je kan doen is, met elbows in benchen en barbell niet bij je nek naar beneden laten komen, maar gewoon op je tepels.

dat is wel goed advies.

Kijk ook eens naar Rotator Cuff oefeningen.

(en wellicht minder sets en meer rust voor je schouders)
 
Voor zover ik weet is juist het onderste stuk (het eerste deel vanaf de borst) grotendeels borst en komt daarna pas de schouder er echt bij.

Als je dus partiele bewegingen zou doen om de schouder te ontzien zou je juist het onderste stuk van de beweging moeten doen.

Allen het bovenste stuk van de ROM doen is dus eigenlijk bankdrukken vr schouders en triceps.


Sterker nog, als je echt last van je schouders hebt moet je eens stoppen met bankdrukken. (en andere oefeningen die pijn doen).

100% mee eens!



Verders zou ik idd TS schema willen zien om te kijken hoeveel rechtstreekswerk voor de voorste schouderkoppen er in voor komt
 
ik denk dat je een oude blesure hebt aan de deltoideus die je veronachtzaamd hebt door niet te laten genezen .
doorgaan met training na spierblesures kan leiden tot spierverkalking.
ik zou het direct laten onderzoeken door een Fysiotherapeut.
in ieder geval niet meer belasten.
 
Voor zover ik weet is juist het onderste stuk (het eerste deel vanaf de borst) grotendeels borst en komt daarna pas de schouder er echt bij.

Als je dus partiele bewegingen zou doen om de schouder te ontzien zou je juist het onderste stuk van de beweging moeten doen.

hmmm... waarschijnlijk wel, maar in het onderste gedeelte van de beweging komt wel de meeste spanning te staan op de schouderkoppen... dat is ook altijd het punt waar het bij mij het meest pijn doet aan de schouder. teken dat er iets in de knel zit op dat punt.
 
ja ben het met wazzup eens als ik mn armen dieper dan 90 graden laat zakken voel ik echt wel flink meer spanning op met name mn anterior delts.
 
Oke, zelf lees ik gewoon dit forum en probeer ik wat te leren van de tips en jullie verhalen. maar nu heb ik zelf een probleem dat ik niet onmiddelijk terugvind hier op dit forum en te lam ben om het te vrage in de club zelf (ik ga pas vrijdag terug en ik wil et nu al weten !!!!).

Met tijden heb ik last van men linker schouder bij het bankdrukken met schuinbankje dus zou ik graag weten of er geen oefening bestaat die dit vervangt (een andere manier om die spier te trainen dus)? Of een oplossing voor de soms pijnlijke steken in men schouder??

Alvast dank,

(ik zit nu aan 13de maand training, moest dat terzaken doen ofzo, weet niet :D)


pijn in je schouder is niet echt een goed ze, even stoppen met schuin duwen en probeer ze te vervangen met halters maar iets minder gewicht nemen, of probeer iets minder intensief op je schouders te trainen, zal waarschijnlijk daar zijn dat je een blessure opgelopen hebt, en omdat je al 13maanden traint zal het wel een blessure zijn (mss klein spierscheurtje)
 
OK alvast bedankt voor de reacties.

ik zal het enkel nog met dumbbells trainen dan denk ik (want daar heb ik geen last van men schouder), ik hou van droge spier massa, welke setjes raden jullie aan.

atm doe ik: 15X met 12kg dumbel, 12X met 14kg dumbel, 10 maal 16kg dumbel, 8 maal 18 kg dumbbell en 6 maal 20 kg dumbel. (ik weet dat velen hier voorstander zijn van massas gewicht en weinig reps, maar ik heb daar niet zoveel voldoening van :x).

Ik heb die pijn enkel bij het schuine bankdrukken trouwens, dus niet bij het gewone bankdrukken of schouder oefs.

men schema: tja, ik zou niet weten hoe ik al die oefeningen moet noemen, ik heb niets op papier staan, het zit gewoon in men koppie :x, ik vraag vaak oefs aan de meer ervaren mensen in men club.

Als de pijn blijft aanhouden bezoek ik de sportdokter hier in de buurt wel even.

vet bedankt voor de vele goede reacties.
 
Back
Naar boven