XXL Nutrition

Schuine buikspieren met dumbbell?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tclaesse

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
13 sep 2004
Berichten
205
Waardering
0
Ik las hier ergens op het forum dat sommigen voornamelijk de schuine buikspieren trainen met een dumbbell? Zijn hier bepaalde afbeeldingen of tenminste een beschrijving van deze oefening(en) te vinden? Wie heeft er ervaring mee?
 
Ik vind het geen fijne oefening, voel het meer in mijn rug
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar] ik vind de russian twist aangenamer. Op een medicine ball is ie ook lekker [Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
met zo'n cable, schijnt ie ook lekker te zijn een soort '' abs cable site twists ''
 
Wat ik mezelf afvraag is als gewoon veel oefeningen ( 5 a 6 ) voor een rugtraining hebt en regelmatig pullover doet ( met een klein beetje geholde rug voor een extra strech op de abdonimals )

of het dan een echte pre is om je schuine abs ook te trainen...
 
Mijn ervaring is dat aantal mensen door deze beweging een brede taille krijgen. Beter is het om schuin naar voren (kant kleine teen) te buigen.
 
tis ook bedoeld als een core oefening, dus voor het versterken, werkt goed overigens. Je zou ze ook eens reverse aan de cable kunnen proberen.
 
Ook slechte ervaring met side bends (rugklachten).
 
rugklachten van side bends?

Daar moet je toch flink je best voor doen lijkt me?
 
Moet toegeven, vrij ongelukkig ja :D deze oefening, zwaar uitgevoerd, voelde niet best in de onderrug, maar daar had ik in die tijd wel vaker last van.
 
lateroflexie (zijwaart buigen) van de ruggegraat is idd blessure gevoeliger dan oefeningen waarbij je ruggegraat mooi recht blijft.

one armed OH dumbbell walks
: in EEN hand een dumbbell nemen, OH brengen, en lopen maar. natuurlijk wel aan beide kanten trainen :D

in principe alle oefeningen waarbij (m.n.) je UB unilateraal actief is zorgt voor flinke activering van de obliques.
 
Side bends vind ik een gave oefening. Ik doe wel altijd setjes van minstens 20 reps, maar vaker 25 of 30. Tegenwoordig nooit zwaarder dan 20 kilo. Door in het verleden zwaarder licht geblesseerd geraakt. En bij buikspieren kan je daar lang last van hebben.
 
wat een erg goeie oefening is voor de obliquus/schuine buikspieren,is de side bend of side cunch(hoe je het noemen wilt) op een horziontale bank.
je fixeert je voeten onder een halterriem die je om de bank heen hebt gedraaid.
en je bovenlichaam hangt over het uiteinde van de bank.
zo beweeg je zijwaarts op en neer.(kan met een halterschijf tegen je borst aangehouden,5 of tien kilo)
een oefening die ik van discuswerpers en kogelstoters heb geleerd.
en die hebben een sterk middel hard nodig.
deze oefening is ook veel minder belastend oor de onder/middenrug dan de staande side bend.
 
Back
Naar boven