daar zou ik je wel gelijk in kunnen geven. maar ja, heb je dat haar al uitdrukkelijk gezegd? zo ja, kan het zijn dat ze het toch doet uit een zeker protest gevoel (die woorden 'jij bent mijn vader toch niet, dus behandel me niet als een kind' komen plotseling opduiken).
Ja, heb ik haar al vele malen gezegd. Neen, het was geen protestreactie van haar. Ze had het thuis moeilijk dus was ze gaan lopen. Ze was dus maar gaan trainen..
Bovendien.. Wat dat vaderfiguur betreft.. Ik heb steeds het gevoel dat ik voor haar als een vader fungeer. Ze heeft namelijk geen vader bij haar thuis, en het kot staat daar dus op zn kop.. Vanaf het begin van onze relatie zeg ik; "neen dat mag niet", "Doe de deur dicht, de koude gaat buiten", "Doe uw schoenen uit, en doe uw sloefen aan", "Ruim uw kamer es op", "Wees lief tegen uw moeder, als ge ze verliest zult ge er spijt van hebben", "Neen, ik blijf niet slapen tijdens uw examens", enz... enz... Kan misschien duiden op een honger naar een leidingsfiguur?? Ik denk van wel..
zijnde? en in welke zin spreek je van verschillend? en niet mogen doen? hier zou ik graag wat meer van je horen
Lol, ik wist wel dat je dat ging vragen... Wel, Hier komt mijn theorie.. In de maatschappij zijn er mensen. Mensen in alle maten, in alle kleuren, met talenten, zonder talenten, met gebreken, zonder gebreken, enz... Nu wat is rechtvaardigheid?
Dat je ze allen gelijk moet behandelen? Neen fout.. Een mens in een rolstoel kan je moeilijk de trap opsturen. Zwakken moeten ander behandeld worden, dan de sterken. Bij vrouwen en mannen is dat ook zo het geval. Een man is sterker, heeft een beter ruimtelijk inzicht, neemt initiatief, is radicaler en neemt beslissingen zonder fatsoenlijk na te denken, is agressiever...
Een vrouw is fysiek zwakker, emotioneel sterker, bezitten een emotioneel intelligentie, denken na voor ze actie ondernemen..
Een vrouw kan daarom niet snachts buiten naar mijn zin. De man is verantwoordelijk voor zijn vrouw, hij moet haar beschermen. De vrouw moet altijd voorang krijgen, zij moet alles krijgen naar haar zin. De man moet zich opofferen voor zn vrouw en zn kroost.. Hij moet hen liefde geven, brood op de tafel, bescherming. Het klinkt mis voor sommigen nogal middeleeuws, maar ik ben ervan overtuigd dat wanneer puntje bij paaltje komt... Dat de man in het vuur kan springen..
Wie zich hiern iet aangesproken door voelt, geen paniek, ik veralgemeen.. Jij bent dan die mannelijkere vrouw, of de vrouwelijkere man..
Greetz..