Fitness Seller

Scoliose operatie, wat gebeurt er met mijn lichaam? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Carlosbegin

Novice
Lid geworden
11 apr 2015
Berichten
8
Waardering
0
Hi, ik ben gemiddeld gespierd. Niks heel bijzonders, ik fitness 3 keer per week.
Nu moet ik een scoliose operatie onder gaan en vroeg ik mij af, ga ik alles kwijt raken? Ik mag namelijk de 1e 9 maanden geen kracht training doen, na 6 maanden cardio en pas na het eerste jaar me rug trainen.

Iemand enig idee hoe ik hier uit zal komen?
 
Je zal wel wat kwijtraken. Blijven bewegen en lichte sport binnen het mogelijke, natuurlijk goed blijven eten.
 
Je zal wel wat kwijtraken. Blijven bewegen en lichte sport binnen het mogelijke, natuurlijk goed blijven eten.

Ah oke, bedankt.
Hoe erg zal dit zijn? Zal ik helemaal opnieuw moeten beginnen of ben ik na n maand of 2/3 weer op mijn oude niveau?
Ik snap dat dit heel afhankelijk is per persoon en me herstel, maar toch.
 
Je komt sws weer heel snel op oud niveau. Ik was laatst door een blindedarmoperatie 6kg kwijt en die zat er binnen 2 maanden weer in. Ik zeg niet dat je 6kg kwijt gaat raken, maar hou gewoon je eiwit hoog genoeg, je kcal rond onderhoud en probeer daarmee de schade te beperken
 
Je komt sws weer heel snel op oud niveau. Ik was laatst door een blindedarmoperatie 6kg kwijt en die zat er binnen 2 maanden weer in. Ik zeg niet dat je 6kg kwijt gaat raken, maar hou gewoon je eiwit hoog genoeg, je kcal rond onderhoud en probeer daarmee de schade te beperken

Mag ik vragen hoe lang je niks gedaan hebt?
En, ik ben bang met kcal, ik heb nogal aanleg voor vet dus dan zou ik moeten probeer zo snel mogelijk cardio te gaan doen.
 
Mag ik vragen hoe lang je niks gedaan hebt?
En, ik ben bang met kcal, ik heb nogal aanleg voor vet dus dan zou ik moeten probeer zo snel mogelijk cardio te gaan doen.

3 weken, maar ik kon ook niet goed eten. Je kan geen vet aanzetten als je niet in een surplus zit, dus als je kcal in de gaten houdt en rond onderhoud zit gaat het goed. Je onderhoud is wel lager na de operatie omdat je niet meer sport, hou daar rekening mee
 
Back
Naar boven