XXL Nutrition

Security-site

Bezoekers in dit topic

(ZUCHT) :(

Nee D., is geen streek maar als je goed kijkt de site van Sygate zelf, erg goeie firewall-producent.
Echt je tijd en aandacht waard! :thumbup:

is geen streek sygate is een goeie :thumb: goeie link DBC!

en zou een mod zo stom zijn om een k*tstreek te leveren?

Trying to find out your computer name...

Unable to determine your computer name!

Trying to find out what services you are running...

Unable to detect any running services!

terwijl ik al jaren geen firewall meer draai :)
hierbij worden mij woorden bevestigd.
een reguliere internetter met enkel een goede virusscanner zal het overleven.

Ha!Ha! Zeg dat maar niet te hard. Dit onderdeel heeft namelijk niks met de test zelf te maken. Als jij geen computername hebt ingevuld bij installatie kan ie ook geen naam vinden!

De échte tests staan links. Draai maar es een stealth testje. Kom er dan achter waarom jouw PC stijf staat van de spyware, aangezien een Antivirus die dus NIET detecteert!
Spyware testen? Eventjes Spybot installeren (freeware).

Ja coole linke
hij kon niet kijken in mijn pctje

dat is wel beter

Jopie

JOEPIE geen ranzig post, KIJK DINAND DBC01 het is me gelukt
gewoon ontopic en zonder coïtus
geil he

damm
flinke jongen

oo

er wordt nog iets flink
shit moet maar eff mijn washandje opgaan zoeken

heb je nog een goede coïtus link voor me??

ik heb een computernaam ;)
en ik heb je test gedraaid en alles is geclosed...en ik gebruik ad-aware 1x in de zoveel weken voor spyware.
dus geen firewall voor mij :)

Eigenwijsje???

In ieder geval kan IEDEREEN bij jou naar binnenkomen zonder dat je er erg in hebt.
Adaware is een lachertje, het wordt namelijk heel zelden bijgewerkt en geupdate, waardoor het lang niet alles vangt. Jij denkt dat als Adaware 'schoon' zegt dat het daadwerkelijk 'schoon' is? Dacht ik ook, totdat ik naar professionals ging luisteren en ging uitproberen wat zij hebben draaien. Maar goed, een AV is al heel wat, vaak hebben mensen niets staan, alleen snap ik je aversie tegen een firewall niet. Ook al heb je 10 AV's draaien, geen AV zal merken als er iemand in je PC zit. Dat kan alleen een firewall. Een AV merkt op als er een virus genesteld heeft maar detecteert geen in -en uitgaand verkeer dat er helemaal niet mag zijn (van mensen die dus je systeem doorsnuffelen.
Gebruik je dialup en ben je zelden online, dan verkleind het de kans op dat soort zaken maar als je DSL hebt...nou goed, welterusten Mr Cagri! :D

bodybuilder0102 zei:
ik heb een computernaam ;)
en ik heb je test gedraaid en alles is geclosed...en ik gebruik ad-aware 1x in de zoveel weken voor spyware.
dus geen firewall voor mij :)

Ik heb zelf Adaware en Spybot. Spybot vindt een hoop meer dan Adaware. Als je Adaware gebruikt en daarna Spybot komt er bij Spybot meestal alsnog een hele lijst.

Ik gebruik Norton 2003 en op de server zit een Firewall. Ik ben veilig volgens die test.

DBC01 zei:
Eigenwijsje???

In ieder geval kan IEDEREEN bij jou naar binnenkomen zonder dat je er erg in hebt.
Adaware is een lachertje, het wordt namelijk heel zelden bijgewerkt en geupdate, waardoor het lang niet alles vangt. Jij denkt dat als Adaware 'schoon' zegt dat het daadwerkelijk 'schoon' is? Dacht ik ook, totdat ik naar professionals ging luisteren en ging uitproberen wat zij hebben draaien. Maar goed, een AV is al heel wat, vaak hebben mensen niets staan, alleen snap ik je aversie tegen een firewall niet. Ook al heb je 10 AV's draaien, geen AV zal merken als er iemand in je PC zit. Dat kan alleen een firewall. Een AV merkt op als er een virus genesteld heeft maar detecteert geen in -en uitgaand verkeer dat er helemaal niet mag zijn (van mensen die dus je systeem doorsnuffelen.
Gebruik je dialup en ben je zelden online, dan verkleind het de kans op dat soort zaken maar als je DSL hebt...nou goed, welterusten Mr Cagri! :D

whahah nee maar dit is gewoon mijn mening dat het niet nodig is.
ik heb spybot ook geinstalleerd en hij vind inderdaad een paar dingen meer dan adaware maar stelt haast niks voor.
qua firewall, ook al heb je 10 firewalls draaien..binnen komen zullen ze ;) (als ze het willen offcourse) ..kijk een firewall is voor mensen die clumzy zijn op hun pc en die van alles en nog wat downloaden (zelfs ik doe dat maar alsnog verantwoord) als jij trojans etc. hebt kunnen scanners jou vinden op het internet, zolang jij geen trojans of virussen hebt en alle poorten geblokt zijn kunnen ze je ook niet zo simpel vinden, en zolang mij virusscanner ze weghoud (virussen e.d.) kunnen ze mij ook niet vinden op het internet. Een firewall is voor mensen die dus een pc hebben met enkel trojans en zelfs dan nog stelt die firewall vaak niks voor (binnenkomen zullen ze). Een firewall neemt enkel problemen met zich mee naar mijn mening, ten eerste vreet het resources, ten tweede heb je een lagere ping met online gaming, ten derde gaan je downloads iets langzamer, ten vierde kan je bepaalde connecties vaak niet maken (via msn sjit versturen) en ten vijfde moet je per programma een regel invoeren of ze connectie mogen maken met het interslet (er zijn uitzonderingen maar daar heb je dan ook niks meer aan) zo omslachtig vind ik.
Dan moet ik toch de conclusie trekken dat ik hem niet nodig heb.

als je een bedrijf bent is het zeker aanraadbaar een firewall maar dan niet zo een mooi gekleurde norton oid maar gewoon een linux kastje erachter want die hebben meestal informatie die anderen niet mogen inzien. maar op mijn computer zit geen malle moer dus geen enkele malloot die mijn computer wilt hacken oid.
firewalls zijn een mooie manier om geld te verdienen :)

Cagri met alle respect maar dit is de gróótste onzin die ik ooit van iemand over internet heb gehoord:

"zolang jij geen trojans of virussen hebt en alle poorten geblokt zijn kunnen ze je ook niet zo simpel vinden, en zolang mij virusscanner ze weghoud (virussen e.d.) kunnen ze mij ook niet vinden op het internet. Een firewall is voor mensen die dus een pc hebben met enkel trojans"

Mag ik even uit m'n broek scheuren van het lachen?
Hoe kúnnen in he-mels-naam je poorten geblocked zijn/gecontroleerd worden zónder firewall????

En dan deze (ook vreselijk vermakelijk):
Een firewall IS DUS voor mensen die Trojans op hun PC hebben woeha waar háál je die onzin vandaan makker?
Een firewall houdt veel méér tegen dan trojans. En controleert veel méér zaken dan alleen mensen beschermen tegen trojans....ga eens het net op en léér er es iest zinnigs over want dit is te bizar voor woorden!

Dat ie e.e.a. iets trager maakt, mee eens maar dat is met een goede computer niet meer merkbaar.
Dat ie programma's geverifieerd wil zien voordat ze het net opgaan...Cagri...please..da's alléén bij de eerste keer. Dan staat alles ingesteld. Zo'n prog moet toch leren wat ji wil?

Kerel, denk er nog es goed overna voordat je deze dingen neerzet want het geeft anderen die er niks van weten een heel verkeerde indruk van dit soort serieuze zaken.

PS nog een laatste idiote Cagri-uitspraak dan, om het af te leren:
"Firewalls zijn een leuke manier om geld te verdienen".

Klinkklare onzin meneer.
De meeste uitstekende firewalls zijn geheel gratis.

Welterusten!

lol waarom zeg je telkens welterusten? slaap je zo vaak?
maar nogmaals ik zei dit is mijn mening.

ik heb 1 jaar lang een firewall gehad (in het begin) en daarna heb ik 4 jaar op het internet gezeten zonder firewall en in al die tijd is er niks gebeurd, simpelweg omdat ik weet wat ik doe :)

als beginner op een computer is het ook wel aanraadbaar daar heb ik ff niet aan gedacht maar als je een beetje om kan gaan met computers dan is dat nar mijn mening niet nodig (of je kan niet omgaan met die dinge).

btw: gratis firewalls zijn juist de grootste crap ooit. (laten superveel poorten open)
en ik heb het heel erg globaal verteld maar ik ga niet a4tjes uitleggen waarom wel en niet ;)

eneeuh lach gerust door :p

"als beginner op een computer is het ook wel aanraadbaar daar heb ik ff niet aan gedacht maar als je een beetje om kan gaan met computers dan is dat nar mijn mening niet nodig (of je kan niet omgaan met die dinge)."
Eehmm...:D:D:D....sorry hoor maar je hebt Zélf TOTAAL géén zeggenschap over wat je computer inkomt kerel!
Dat heeft dus NIKS te maken met of je met PC's kan omgaan of niet.
Het internet is een constante stroom van gegevens en je PC wisselt die uit met élke website die je opkomt.
Daar heb je niks over te zeggen.

"btw: gratis firewalls zijn juist de grootste crap ooit. (laten superveel poorten open)"

Ik weet niet waar jij je kennis vandaan haalt maar zeker niet van de mensen die het weten.
Je weet dus blijkbaar niet eens hoe een firewall werkt want anders had je dit namelijk nooit gezegd,
Met andere woorden: je zegt maar wat.
Hoezo? Omdat firewalls te con-fi-gu-reren zijn beste Cagri, (ander woord voor instellen!)
Oftewel, je maakt zelf uit welke poorten opengezet worden en welke dichtblijven.

Onlangs zijn er weer 9 onafhankelijke tests gedaan door 8 verschillende bronnen en daar kwam uit dat gratis firewalls over het algemeen utstekend scoren.
Niet dat ik een gratis firewall propageer maar ik heb je al twee keer op onwaarheden betrapt.

Eerst beweren dat firewalls een goei business zijn en als ik je stelling onderuit haal met het feit dat er ook goeie zijn die freeware zijn zeg je ineens dat die veel poorten laten openstaan.Wat erg om je dan te moeten zeggen dat dat allemaal instelbaar is, alweer dus gebazel in de ruimte.

Dat jij kiest om geen firewall te nemen is prima maar ga de boel niet proberen te staven met onwaarheden en valse argumenten die nergens op slaan want het staat als een paal boven water dat je er totaal geen verstand van hebt.
Zeg dan gewoon: hey ik ben er blij mee zo, maar verder heb ik er geen verstand van. Da's eerlijk.

uhum.. jij zegt dat jij je informatie van die zogenaamd pro's haalt maar ik heb het meeste zelf geleerd... wie is hier degene die bedrijfskundige informatica studeert op het hbo jij of ik? wie is hier degene die netwerkbeheerder is jij of ik? wie is hier degene die ook nog eens computerdocent is...jij of ik.

ik ben in iemands computer gekomen die beweerde dat al zijn poorten geblokt waren met een zogenaamd goede firewall en die stond wel even te kijken ja.. maar maakt niks uit dbc01 ieder zijn mening.

en kom aub niet met aantijgingen als "je zegt maar wat" en respecteer iemands mening.

FF bodybuilder0102 bijspringen als systeem/netwerkbeheerder. Voor op de thuispc is een firewall niet echt noodzakelijk. Als je géén vreemde bestanden opent is er géén direct gevaar voor je. Ok iemand kan misschien via telnet op een bepaalde poort van je computer komen maar via die poort een execute uitvoeren d8 het niet? Iemand moet wel een erge hekel aan je hebben wil die je via Unix hacken en denk je dat Microsoft niet stiekem met je meekijkt? Er zal zat Spyware al op je computer staan.

Een firewall vertraagd het systeem alleen maar in de thuisomgeving en bestanden met elkaar uitwissellen verloopt ook een stuk trager. Anti-virus is meer dan genoeg want die herkent ook trojans.

Laatst bewerkt:
no offence cagri.. maar dat je hbo bi zegt niks.. niet lullig bedoelt...

Ken mensen die volledig zijn afgestudeert in de ti die ik nog een lesje kan leren....

Maar ik vind in zowel dbc z'n posts als cagri z'n posts zowel waarheden als onwaarheden, VIND ik dan he :D

Overigens, ik draai ook zonder firewall of virusscanner.. al jaaaren en ben nog nooit gehackt en heb ook nog nooit een virus gehad....

Beheerder+student+leraar :thumbs:

Maar waarom zeg je dan dingen die niet waar zijn?
DA's het enige waar ik over struikel. Dat je dingen zegt die niet kloppen: Jij als docent en beheerder moet weten dat iedere firewall configureerbaar is dus firewalls 'die poorten laten openstaan' bestaan niet: mensen die ze open laten staan wél :)

Nogmaals: Het internet is een constante stroom van gegevens en je PC wisselt die uit met élke website die je opkomt. Jij hebt daar zelf geen invloed op!

Ik heb, gezien mijn logs, zéker baat bij een firewall. Misschien omdat ik heel veel online ben.
Maar bovenal gaat het erom dat ik mijn mening motiveer met feiten. Ik ga niet dingen omdraaien door te zeggen dat iets niet goed functioneert terwijl je elke firewall toch zeker moet instellen alvorens gebruik.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven