"als beginner op een computer is het ook wel aanraadbaar daar heb ik ff niet aan gedacht maar als je een beetje om kan gaan met computers dan is dat nar mijn mening niet nodig (of je kan niet omgaan met die dinge)."
Eehmm...
....sorry hoor maar je hebt Zélf TOTAAL géén zeggenschap over wat je computer inkomt kerel!
Dat heeft dus NIKS te maken met of je met PC's kan omgaan of niet.
Het internet is een constante stroom van gegevens en je PC wisselt die uit met élke website die je opkomt.
Daar heb je niks over te zeggen.
"btw: gratis firewalls zijn juist de grootste crap ooit. (laten superveel poorten open)"
Ik weet niet waar jij je kennis vandaan haalt maar zeker niet van de mensen die het weten.
Je weet dus blijkbaar niet eens hoe een firewall werkt want anders had je dit namelijk nooit gezegd,
Met andere woorden: je zegt maar wat.
Hoezo? Omdat firewalls te
con-fi-gu-reren zijn beste Cagri, (ander woord voor instellen!)
Oftewel, je maakt zelf uit welke poorten opengezet worden en welke dichtblijven.
Onlangs zijn er weer 9 onafhankelijke tests gedaan door 8 verschillende bronnen en daar kwam uit dat gratis firewalls over het algemeen utstekend scoren.
Niet dat ik een gratis firewall propageer maar ik heb je al twee keer op onwaarheden betrapt.
Eerst beweren dat firewalls een goei business zijn en als ik je stelling onderuit haal met het feit dat er ook goeie zijn die freeware zijn zeg je ineens dat die veel poorten laten openstaan.Wat erg om je dan te moeten zeggen dat dat allemaal instelbaar is, alweer dus gebazel in de ruimte.
Dat jij kiest om geen firewall te nemen is prima maar ga de boel niet proberen te staven met onwaarheden en valse argumenten die nergens op slaan want het staat als een paal boven water dat je er totaal geen verstand van hebt.
Zeg dan gewoon: hey ik ben er blij mee zo, maar verder heb ik er geen verstand van. Da's eerlijk.