Fitness Seller

Self Defence (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vinny

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
26 dec 2002
Berichten
2.202
Waardering
0
Ik dacht eraan om eens met boksen te gaan beginnen, Nou heb ik een aantal vragen.

Valt het te combineren met BB?
Kan je jezelf goed verdedigen op straat in een 1 vs 1 gevecht?
Ik heb altijd het probleem gehad dat ik niet rustig en kalm kan nadenken in een gevecht, kan boksen mij hier mee helpen?

En ik had ook nog wat gehoord van dat je knokkels en vel wat sterker worden??

Weet iemand een goede boks school omgv Den Haag?

**edit**

Oh ja, en zijn er ook nog workouts die je thuis kan doen?
En ik had wat gehoord van dat 3000 herhalingen ( bv een Jab ) daarna een reflex word?
 
heh
 
Boxen en BB kan goed te combineren zijn, maar dus niet 3x p. week boxen en 4x p. week BB. Denk meer aan 1x p. week Boxen om overtraining te voorkomen! Met boxen kan je je goed verdedigen!!
 
thx eindelijk een post :D
 
Boksen en BB is wel moeilijk te combineren.
Ten eerste omdat je met boksen (goed boksen) heel je lichaam intensief gebruikt. Voor een boksenles zou je dus 2 dagen niet kunnen BBtrainen wil je goed je rust pakken.

Ten tweede omdat je zoveel energie gebruikt, tja of heel heel heel veel bulken op zo´n boksdag.

Conditie krijg je er wel van en uithoudingsvermogen.
Je leert je goed te verdedigen en wat zelfverzekerder te zijn.
In een gevecht niet kalm en rustig blijven-nadenken komt vaak juist door die onzekerheid-overvallenheid.

Oefeningen die je thuis kan doen: opdrukken heel veel (ga je krachtiger door slaan en het langer uithouden want dat valt tegen hoor als je dat 2 minuten lang op een bokszak moet doen)
Touwtje springen (een goede bokser staat namelijk niet stil)

Op de sportschool: dumbbell drukken voor borst en schouders.
Dumbbell curl voor biceps.
 
Bodybuilding en (kick)boxen valt goed te combineren.
Ik doe zelf ook aan kickboxen en aan BB.
Rustig en kalm blijven zal je wel leren als je een tijdje aan (kick)boxen doet, want als je niet rustig en kalm blijft krijg je er wel een paar van langs, en je weet: een ezel stoot zich geen 2 x aan dezelfde steen !, get the point ?!
Tuurlijk, je zult je beter kunnen verdedigen naarmate je meerleert, maar dit hangt natuurlijk grotendeels van jezelf af,
Ik wens je veel succes


Gr rob






Originally posted by Vinny
Ik dacht eraan om eens met boksen te gaan beginnen, Nou heb ik een aantal vragen.

Valt het te combineren met BB?
Kan je jezelf goed verdedigen op straat in een 1 vs 1 gevecht?
Ik heb altijd het probleem gehad dat ik niet rustig en kalm kan nadenken in een gevecht, kan boksen mij hier mee helpen?

En ik had ook nog wat gehoord van dat je knokkels en vel wat sterker worden??

Weet iemand een goede boks school omgv Den Haag?

**edit**

Oh ja, en zijn er ook nog workouts die je thuis kan doen?
En ik had wat gehoord van dat 3000 herhalingen ( bv een Jab ) daarna een reflex word?
 
Met een 9 mm kun je jezelf nog beter verdedigen
 
ja jong, echt, goed antwoord...


euhm, ik zou zeggen, muaj thai lijkt me meer geschikt als het op self-defence aankomt. is wel een veel hardere (pijnlijkere) sport.

verder valt het te combineren, maar je zal moeten aanvaarden dat je waarschijnlijk minder snel massa zal aankomen en je keuzes zal moeten maken... bb/krachttraining als aanvulling op boxen? (dus vnl op kracht en snelheid werken) of boxen minder ernstig nemen (dus als 'neven-activiteit') ?
 
Yeah right,
Als je je wit verlagen tot het niveau van een debiel ja.
Een echte man vecht het uit met zn blote handen.


Rob




Originally posted by Bodyman
Met een 9 mm kun je jezelf nog beter verdedigen
 
Een echte man vecht gewoon niet buiten de sportring. Dat is echte controle en beheersing, fysiek en mentaal...
 
maar soms kan het niet anders.
 
Originally posted by rob12345
Yeah right,
Als je je wit verlagen tot het niveau van een debiel ja.
Een echte man vecht het uit met zn blote handen.


Rob





Als je niet weet wat je zegt kneusje moet je je mondje dicht houden
 
ik heb voor iedereen respect maar je moet me niet voor debiel uitmaken bro
 
Inderdaad Sjeik Bodyman...
Ik begrijp trouwens niet dat de admin en de mods aan die kerel niks doen...
Hij deinst er niet voor terug iedereen zomaar een beetje uit te schelden!! In tegenstelling tot mij durft hij echter zijn foto niet vertonen.
Zulke kerels moeten geband worden vind ik!!
 
Ik probeer mensen te helpen met de informatie die ik weet.
ten tweede plaats ik geen onzinnige posts!
Wat zou dan de reden zijn om mij te bannen ?
En denk je nou echt dat iemand zoals jij mij tegenhoudt om te schelden ?
En uiteindelijk zijn we volgens jou toch allemaal lolbroeken, dus waar maak jij je druk om ?
Iedereen die een beetje bekend is op dit forum weet wel dat jij geen echte bodybuilder bent, en hier alleen maar een beetje bent om de posts van anderen "op te leuken", dus waarom zou ik mij druk maken.


rob






Originally posted by Olimantado
Inderdaad Sjeik Bodyman...
Ik begrijp trouwens niet dat de admin en de mods aan die kerel niks doen...
Hij deinst er niet voor terug iedereen zomaar een beetje uit te schelden!! In tegenstelling tot mij durft hij echter zijn foto niet vertonen.
Zulke kerels moeten geband worden vind ik!!
 
Ik begin hem eigenlijk een beetje zielig te vinden... Je moet je voorstellen dat Rob een gozer is die daarstraks vroeg in een ander forum wat nou eigenlijk 'endomorf' betekent....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ten 1e Scroll even naar boven en lees even goed dan zie je dat ik niet op jouw doel met "debiel".
Ten tweede, wat heeft iemand nou aan die post van jou, alsof ie zelf niet weet dat je je met een 9mm goed "verdedigen" post iets nuttigs of denk liever na voordat je iets post.

gr rob





Originally posted by Bodyman
ik heb voor iedereen respect maar je moet me niet voor debiel uitmaken bro
 
Originally posted by rob12345

Iedereen die een beetje bekend is op dit forum weet wel dat jij geen echte bodybuilder bent,


Hoe weet jij nou hoe ik train??
Volgens mij ben je een beetje paranoïde.....
 
mannen we gaan deze thread niet verder verzieken.

knock it off, of de volgende posts die hier verder op ingaan zullen worden verwijderd. blijft on-topic aub, en val mekaar niet aan.

beetje afwijken mag, kan je ook niet tegenhouden, maar alsjeblief, hou het bekvechten voor in de pm's !
 
Back
Naar boven