AndroidHealthClinic

Self Defence (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Voor mij geen probleem Spike. Ik heb verder met hem geen problemen, maar het is op vele threads hetzelfde met die gozer. Hij meent mij altijd een beetje te moeten beledigen!! Nou ja, dat is echt het laatste wat ik erover zeg...
 
Boksen en bodybuilding valt niet te combineren.
Als je iets goed wilt doen, moet je kiezen.

Ik heb allerlei gevechtsporten gedaan.
De sport waarbij je je op straat het beste kan verdedigen
is volgens mij Muay thai.

Maar het is een erg harde sport, nog veel harder dan gewone boks.

Bloedneuzen, ernstige knieblessures en blauwe plekken waren
wekelijkse kost.
 
Spike is de baas....
 
Je hoord vaak dat mensen zeggen dat krachtsport en vechtsport niet samenkunnen.Als je op topnivo vecht kan je niet zonder krachtsport(vooral bij de zwaargewichten)
 
Wil je iets aan zelfverdediging gaan doen is muay thai een echte aanrader. Als je echter opvliegend bent weet ik niet of dit verstandig is, dit kan je duur komen te staan (zelfs tijdens het trainen) maar als je je snel genoeg leert beheersen loopt dat allemaal wel los.

Je kunt boksen of muay thai wel combineren, echter tot een bepaalde hoogte. Ik zie mijn muay thai, in tegenstelling tot vroeger, slechts als een cardio training en ondersteuning voor het bb.

Je kunt NOOIT op wedstrijdniveau muay thai gaan beoefenen als je aan het bb bent, om die reden dat je met bb je spieren kort maakt. Bij muay thai gaat het vooral om leningheid en snelheid. ( dit gaat overigens niet op bij gasten boven de 85 Kg)

Het is dus echt een keuze, je kunt voor allebei niet volledig gaan, of je gaat bb of je gaat muay thai / boksen.
 
Hoe kom jij erbij dat je spieren korter worden met bb?
Vertel dit verhaal eens aan ernesto h peter a en aan alle andere toppers.
 
no offense, maar je moet wel goed lezen
(dit gaat overigens niet op bij gasten boven de 85 Kg)
Door bb wordt je log, hetgeen niet wenselijk is bij het thai boksen.
 
oh ja Vinny, ik geloof dat kamakura in den haag zat, maar pin me er niet op vast want ik weet het niet zeker. Komen wel goeie jongens vandaan in ieder geval.
 
oke,maar je zit er wel naast dat spieren korter woorden.Spieren kunnen alleen maar dikker woorden of dunner.En het is niet dat je van bb log word,je kunt wel logger woorden doordat je zwaarder word.Als vechter zal je wel een aantal oefeningen moeten aanpassen in verband met het overstrekken(biceps).
 
O.k. ik dacht dat van bb je spieren korter en dikker worden, maar als jij zeker weet dat dit niet zo is, o.k. Wat ik wel zeker weet is dat de snelheid & lenigheid die je verliest bij lange na niet opwegen tegen de kracht die je door bb wint. Duss, je moet echt een keuze maken waar je voor wilt gaan..

Het is overigens toch niet voor niets dat een bodybuilder zich niet zo gemakkelijk meer op zijn rug krabt, je wordt van bb gewoon logger.
 
Dit komt doordat zijn rug zo ontiegelijk groot is gewoorden.
ha ha
 
haha, o.k. :grinny:
 
als je alle oefeningen op volledige uitslag pakt dn worden je spieren niet korter

als je maar halve bewegingen maakt kunnen ze waarschijnlijk wel korter worden

ben zelf hard aant twijfelen om weer met kickboxen te beginnen maar train 5*bb in week en vrijdags moet ik ook nog extra werken snachts om alles te kunnen betalen dus moet ik na mijn bb training gaan kickboxen en weet niet of ik dat trek

m.v.g J
 
Originally posted by Mich
O.k. ik dacht dat van bb je spieren korter en dikker worden, maar als jij zeker weet dat dit niet zo is, o.k. Wat ik wel zeker weet is dat de snelheid & lenigheid die je verliest bij lange na niet opwegen tegen de kracht die je door bb wint. Duss, je moet echt een keuze maken waar je voor wilt gaan..

Het is overigens toch niet voor niets dat een bodybuilder zich niet zo gemakkelijk meer op zijn rug krabt, je wordt van bb gewoon logger.

je spieren zijn zoals ze zijn, en bb zal daar NIETS aan veranderen,

ze zullen zeker niet korter worden!
en ZEKER niet met partials! dat heeft er niets mee te maken.

soepelheid is vooral een zaak voor je zenuwstelsel. waarom denk je dat eens je in slaap ligt op de operatietafel, dat ze je opeens in bijna alle mogelijke bochten kunnen plooien? juist, je CNS reageert niet op die 'ongewone' situaties omdat je je daar niet bewust van bent.

het is een normale reactie van je lichaam. bijna elke mens kan een spagaat of split uitvoeren, maar je weet het niet. als je een tijdje een korte beweging doet, dan gaat je rom zich instinctisch verkleinen, omdat je lichaam dit gewoon gaat worden. daardoor gaat je stretch reflex sneller in gang schieten wanneer je eens een grotere rom wil aannemen. het werkt ook in de omgekeerde richting. als je lichtjes je rom vergroot, tot je een lichte stretch voelt, dan moet je nu eens een tiental minuten wachten. je lichaam zal de volgende positie als normaal aannemen en je zal een stukje verder kunnen gaan. en als je dit vaker zal doen dan zal je stretch reflex in de toekomst veel minder snel toeslaan.

daarom dat PNF zo'n effectieve en veilige manier is om soepel te worden, omdat het je stretch reflex bedriegt. EN het werkt sneller dan gewoon wachten tot je spieren zich ontspannen.


maar dat gedoe van lange/korte spieren door training, zet dat uit je hoofd want dat is bs...
 
Originally posted by Spike


je spieren zijn zoals ze zijn, en bb zal daar NIETS aan veranderen,


Behalve als je heel hard gaat trainen, hoe komt dat nou Spike dat er bij jouw spieren niets verandert???
 
Originally posted by Mich
Wil je iets aan zelfverdediging gaan doen is muay thai een echte aanrader. Als je echter opvliegend bent weet ik niet of dit verstandig is, dit kan je duur komen te staan (zelfs tijdens het trainen) maar als je je snel genoeg leert beheersen loopt dat allemaal wel los.

Je kunt boksen of muay thai wel combineren, echter tot een bepaalde hoogte. Ik zie mijn muay thai, in tegenstelling tot vroeger, slechts als een cardio training en ondersteuning voor het bb.

Je kunt NOOIT op wedstrijdniveau muay thai gaan beoefenen als je aan het bb bent, om die reden dat je met bb je spieren kort maakt. Bij muay thai gaat het vooral om leningheid en snelheid. ( dit gaat overigens niet op bij gasten boven de 85 Kg)

Het is dus echt een keuze, je kunt voor allebei niet volledig gaan, of je gaat bb of je gaat muay thai / boksen.


Nou Ik weet Dat Onze Ernesto 100 kilo weegt en hem vind ik aardig snel dan! k weett dat ie kickboxen doet en niet het orginele muay Thai maar toch.
 
Originally posted by Bodyman


Behalve als je heel hard gaat trainen, hoe komt dat nou Spike dat er bij jouw spieren niets verandert???

ik had het over hun vorm B...

ze zullen wel altijd groeien, maar langer of korter... daar gaat training niks aan veranderen.
 
Back
Naar boven