MuscleMeat

Sem's Stronglift 5x5 Progress log.

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.

Ano_89_88

Cool Novice
Lid geworden
7 mrt 2013
Berichten
163
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
87kg
Vetpercentage
18%
.
 
Laatst bewerkt:
even snel gekeken naar je filmpje

bij bechpress overstrek jij je armen houd hier een lichte knik in ( nooit helemaal strekken ) want mocht je straks zwaarder pakken kan je misschien een blesure oplopen in je elleboog of iets dus pas op
verder succes met het behalen van je doelstelling

ik ga je volgen :)
 
even snel gekeken naar je filmpje

bij bechpress overstrek jij je armen houd hier een lichte knik in ( nooit helemaal strekken ) want mocht je straks zwaarder pakken kan je misschien een blesure oplopen in je elleboog of iets dus pas op
verder succes met het behalen van je doelstelling

ik ga je volgen :)

Thanks for the tip!

Zal hier wekelijks updates doen, ben benieuwd vanaf hoeveel gewicht ik flink men best moet gaan doen. Want tot nu toe is het goedte doen en bench wel makkelijk. Denk dat de overhead press als eerstezwaar gaatworden :D
 
Training 16:
18-03-2013

Squats:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5x 57,5 kg
5x 57,5 kg
5x 57,5 kg
5x 57,5 kg
5x 57,5 kg

Overhead Press:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 37,5 kg
5 x 37,5 kg
5 x 37,5 kg
5 x 37,5 kg
5 x 37,5 kg

Deadlift:
5 x 75 kg

Pull ups:
1 x 5
1 x 5
1 x 5
1 x 5
1 x 5

Na 2 nachten met maar vijf en een half uur slaap moet ik zeggen dat ik er een beetje tegen op zag, zondag en vandaag namelijk van 07:00 tot 15:00 moeten werken. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om op zaterdag en zondag avond voor 00:00 in men nest te liggen. Gelukkig viel het na het eerste setje mee en is het allemaal nog best "makkelijk" te doen. Ik hoef me in ieder geval nog niet boos te maken om de gewichten in beweging te krijgen. Vandaag maar eens vroeg naar bed om de slaap "in te halen". Op naar woensdag! :cool:
 
Volg! Ik zou wel wat meer gaan eten als de gewichten zwaarder worden, om zoveel mogelijk van je beginners gains te profiteren. Succes ermee!
 
kleine tip bij de rows, iets rechter op staan en echt zorgen dat je rug recht is :)

o en ik denk dat je echt bijna met alle oefeningen meer gewicht kan, het ziet eruit alsof je zelfs de laatste herhaling met speels gemak doet :)
 
Volg! Ik zou wel wat meer gaan eten als de gewichten zwaarder worden, om zoveel mogelijk van je beginners gains te profiteren. Succes ermee!

Dat ben ik inderdaad ook van plan, maar tot nu toe voelen de gewichten nog niet heel zwaar aan en ik wil zo veel mogelijk vet kwijt raken. ik heb geprobeerd meer te eten, maar heb gemerkt dat het gewoon nog niet nodig is.

---------- Post toegevoegd Wed 20 Mar 2013 om 11:16 ----------

kleine tip bij de rows, iets rechter op staan en echt zorgen dat je rug recht is :)

o en ik denk dat je echt bijna met alle oefeningen meer gewicht kan, het ziet eruit alsof je zelfs de laatste herhaling met speels gemak doet :)

Bij de rows komt dat voornamelijk omdat er nog geen 20 kilo schijven aan zitten, ik moet dus dus dieper naar beneden gaan om het gewicht naar de grond te brengen. Vanaf volgende week zal het er al netter uit zien denk ik als er 2 x 15 kilo aan zit.

De gewichten voelen idd nog niet echt echt zwaar aan, ik hoef me nog niet boos te maken om setjes af te maken. Maar ben met een lege stang begonnen om in het begin vooral op techniek te letten/trainen. Ik denk dat ik hier later voordeel uit haal. Ik had wel met zwaardere gewichten kunnen beginnen, maar denk dat ik dan eerder een plateau zal hitten en eerder moet beginnen met deloaden :)

De overhead press begin ik overigens wel aardig te voelen, vrijdag zit die op 40 kilo.. Ik ben benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
Training 17:
20-03-2013

Squats:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5x 60 kg
5x 60 kg
5x 60 kg
5x 60 kg
5x 60 kg

Bench Press:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 50 kg
5 x 50 kg
5 x 50 kg
5 x 50 kg
15 x 50 kg

Barbel Row:
5 x 50 kg
5 x 50 kg
5 x 50 kg
5 x 50 kg
5 x 50 kg

Pull ups:
1 x 5
1 x 5
1 x 5
1 x 5
1 x 5

Zo dat ging weer lekker, heb besloten de bench press met 10 kilo te verhogen. Deze had vandaag dus eigenlijk 5x5 40 kg moeten zijn, in plaats daarvan dus 50 kg gepakt omdat deze tot nu toe toch wel heel ligt aanvoelde en nu is deze mooi gelijk met de barbell row. Het laatste setje van 5 heb ik geprobeerd er zo veel mogelijk te doen en ik kwam tot 15 reps. Barbel rows zijn nog steeds goed te doen, squats moet ik me al iets meer gaan concentreren dan voorheen. Al met al een lekkere training en nu al zin in vrijdag!

Mijn vriendin was zo aardig om wat nieuwe fotos van me te maken, zal die in the main post toevoegen. Moet zeggen dat ik vooral heel tevreden ben over hoe men rug vooruit gaat. De voorkant wil helaas nog niet echt mee werken ;)

Zo meteen lekker een uurtje de gym in voor wat cardio op een lege maag, burn the fat!! :cool:
 
Je bent trouwens absoluut geen 25% vet.
Zelfs met het extra vet rondom je borsten kan je nooit boven de 16% vet zitten.
Echt niet, weet zeker dat elke DBB'er het met me eens is.

Ik ben hier verdomme de grote papzak en zelfs ik ben geen 25% vet
 
Je bent trouwens absoluut geen 25% vet.
Zelfs met het extra vet rondom je borsten kan je nooit boven de 16% vet zitten.
Echt niet, weet zeker dat elke DBB'er het met me eens is.

Ik ben hier verdomme de grote papzak en zelfs ik ben geen 25% vet

Ja ik weet niet ben nogal nieuw op dit gebied, maar jullie zullen het wel weten. I only know what the fysio told me en wat men eigen metingen zeggen :P en die komen redelijk overeen.

Maar het maakt me alleen maar happy als jullie denken dat het minder is :D
 
Abbo! Leuk dat je stronglifts doet, doe ik zelf nu ook. Alleen jij bent al iets verder met de gewichten.

Vp% is zeker geen 25%, ik ben 22% en zie er echt niet zo droog uit als jou. Succes met je schema, het gaat je lukken! :)
 
Abbo! Leuk dat je stronglifts doet, doe ik zelf nu ook. Alleen jij bent al iets verder met de gewichten.

Vp% is zeker geen 25%, ik ben 22% en zie er echt niet zo droog uit als jou. Succes met je schema, het gaat je lukken! :)

Thanks man! :cool:

Heb je zelf ook een log die ik kan volgen?
 
Het eerst dat ik dacht met die foto's: "waarom ben je in godsnaam aan't cutten?"

Je hebt totaal geen 25% VP, ik weeg 103 kg met een VP van 29% lol (hopelijk niet lang meer :p).

Als je echt kracht & massa wilt opbouwen zou ik je toch aanraden om je voeding naar +- 3000 kcal te brengen, cutten en tegelijkertijd spiermassa opbouwen is bijna onmogelijk.
 
Training 18:
22-03-2013

Squats:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5x 62,5 kg
5x 62,5 kg
5x 62,5 kg
5x 62,5 kg
5x 62,5 kg

Overhead Press:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 40 kg
5 x 40 kg
5 x 40 kg
5 x 40 kg

Deadlift:
5 x 80 kg

Pull ups:
1 x 5
1 x 5
1 x 5
1 x 5
1 x 5

Ik merk dat de squats vandaag opeens een heel stuk moeilijker waren dan voorheen, moest me er echt wel toe zetten de setjes af te maken. Met 60 kilo had ik hier nog geen last van, just a bad day of ik heb het punt gevonden waarop ik mij echt moet gaan inspannen. Voor de overhead press geld eigenlijk een beetje het zelfde als voor de squat, ik maak de setjes netjes af maar moet wel echt ff 1 tot 2 min uitrusten tussen de setjes. De deadlift vind ik nog meevallen alleen doen mijn handen nogal zeer, tijd om handschoenen te gaan aanschaffen!

Ook denk ik dat ik op het punt aan beland ben dat ik meer moet gaan eten, 2000 kcal per dag is niet meer genoeg voor aankomende maandag. Helemaal aangezien ik in de afgelopen 3 maanden 8 kilo ben afgevallen en ik hierbij ook vast wel een beetje spiermassa verloren heb. Time to step it up naar 2300 kcal, ben benieuwd! :cool:
 
Laatst bewerkt:
Lekkere training! Als het even kan zou ik zonder handschoenen blijven trainen. Ze helpen toch niet echt tegen eelt. Rippetoe heeft een heel goed filmpje over deadlift grip. Het komt erop neer dat bij trekbewegingen (DL, pullups) de stang tegen je vingerkootjes moet drukken, en bij duwbewegingen (BP etc) tegen de bovenkant van je handpalm. Als je bij DL dezelfde grip doet als bij een BP, wordt het vel aan de bovenkant van je handpalm tegen je onderste kootjes aangedrukt en krijg je VEEL meer eelt dat ook stuk kan gaan en zo. Misschien is dat de reden dat je nu al veel eelt krijgt?

40kg Press is trouwens vrij hoog vergeleken met 62.5kg squat. Sterke Press dus!
 
Lekkere training! Als het even kan zou ik zonder handschoenen blijven trainen. Ze helpen toch niet echt tegen eelt. Rippetoe heeft een heel goed filmpje over deadlift grip. Het komt erop neer dat bij trekbewegingen (DL, pullups) de stang tegen je vingerkootjes moet drukken, en bij duwbewegingen (BP etc) tegen de bovenkant van je handpalm. Als je bij DL dezelfde grip doet als bij een BP, wordt het vel aan de bovenkant van je handpalm tegen je onderste kootjes aangedrukt en krijg je VEEL meer eelt dat ook stuk kan gaan en zo. Misschien is dat de reden dat je nu al veel eelt krijgt?

40kg Press is trouwens vrij hoog vergeleken met 62.5kg squat. Sterke Press dus!

Thanks for the tip! Zal nog even wachten met aanschaffen van handschoenen en de grip toepassen die jij beschrijft. Wanneer ik weer moet deadliften zal ik laten weten of het veel scheelt!

Ik denk eerlijk gezegd dat ik best wat kracht verlies in men benen heb geleden tijdens mijn 2 maanden insanity. Je doet daarbij nogal veel squads met je eigen lichaamsgewicht en ik heb nogal gecut op mijn koolhydraat intake. Dus het kan zijn dat doordat ik 8 kilo ben afgevallen ik men bodyweight makkelijker squat dan eerst maar met extra gewicht het nu juist sneller moeilijker wordt. We zullen zien hoe het squatten maandag gaat, heb men kcal per dag iig met 300 verhoogd. Heb ik voortaan wel nodig denk ik!

Kracht vanuit mijn triceps, rug en nek is altijd al proportioneel sterker geweest dan mijn chest, buik. biceps en benen :D
 
In! Ik heb zelf ook Stronglifts gedaan en ben benieuwd hoe het jouw afgaat!
 
Ja, ik zou na je training wel wat assistance voor je armen doen. Want na 5 maanden stronglifts, toen ik weer begon met een split schema, had ik zo'n spierpijn dat ik m'n armen wilde laten amputeren. Dat betekent dat je die dus gewoon niet of nauwelijks traint met het normale schema.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven