XXL Nutrition

Senior , nieuw hier

Bezoekers in dit topic

SR64

Novice
Lid geworden
10 dec 2017
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
109kg
Vetpercentage
11%
Goedenavond,

Na lang getwijfeld te hebben heb ik mij toch maar aangemeld.
Ik behoor tot de senioren hier denk ik (54) , en behoor zeker tot de oude stempel.
Ik beoefen deze sport ( al vind ik levensstijl een betere omschrijving), nu een kleine 29 jaar.
In de begin jaren 90 heb ik enkele wedstrijden gedaan en dat ging mij heel goed af.
Je bent dan meteen verslaafd voor de rest van je leven zeg ik altijd maar.
Momenteel zijn mijn stats 109 kg en 11% lichaams vet, dus ik kan mezelf nog aankijken in de spiegel.
De kleine pijntjes van vroeger zijn grotere pijnen nu, wat enkele aanpassingen in de trainingen vraagt.
Maar waar een wil is daar is een weg.

Er word mij vaak gevraagd hoe doe je dit en hoe doe je dat..... en natuurlijk ontbreekt de vraag niet “ wat gebruik je en hoeveel”.
Dat laatste heb ik altijd wat moeite mee, en dan niet omdat ik vind dat dit een groot geheim moet blijven ( iedereen begrijpt wel dat extremere resultaten niet door het merk van de pindakaas komen).
Het gaat mij meer om de leeftijd en het stadium waarin de vragenstellers zich bevinden.
Gebruik hoort nou eenmaal voor een gedeelte van ons bij onze levensstijl.
Maar ik vind wel dat er tegenwoordig veel misbruik van middelen is terwijl veel personen niet de discipline van een voedingschema kunnen volgen of een trainings achtergrond hebben.
Het lijkt soms ook wel dat mensen allergies zijn voor calorieën.
Je zult ze toch echt moeten eten en je kunt niet 12 maanden per jaar droog zijn als je wilt groeien.
Na 3 maanden wat fitnessen is trenbolone heel normaal zeg maar.
Totaal geen kennis van de middelen en allemaal een obsessie voor een sixpack.
Maar Jantje gebruikt het dus zal het bij Pietje ook wel goed zijn.
Tevens ben ik van mening dat mede bodybuilders met ruime ervaringen ook wel eens aan de rem mogen trekken bij de jongere generatie en ze waar gevraagd goed adviseren.
We zijn allemaal liefhebbers toch met respect voor de sport en de resultaten.
En tenslotte is niemand van ons verheven boven mede beoefenaars.

Begrijp mij niet verkeerd , ik heb respect voor iedereen die bodybuilding serieus beoefend en zal nooit iemand af kraken vanwege gebruik of resultaat.
Iedereen komt met een eigen doel naar de gym en dat doel hoeft niet je eigen doel te zijn.
We zijn tenslotte allemaal ooit de Gym ingestapt en waren onder de indruk van de grotere mensen destijds.
Maar ik vind het soms doodzonde dat mensen zich laten lijden door instagram foto’s , soc media enz..

Je kiest een moeilijk pad en je omgeving snapt dat toch niet.
Dat pad ga je volgen in de hoop tot een gewenst resultaat en dan vind je omgeving het allemaal maar overdreven gedoe.
Je diëten , je trainings arbeid , en ja dan komen na verloop van tijd ook de hulpmiddelen.
Ook dat gaat je omgeving niet snappen.
Je word regelmatig afgezeken en “ anabooltje “ genoemd , jaloezie dus.
Je stemmings wisselingen , libido problemen ( wat vast niemand heeft op dit forum) , je vorm van egoïsme, het hoort er allemaal bij.
Maar we doen het voor ons zelf en dat moet de enige reden zijn.
Maar wees dan wel zo slim om te accepteren dat het een lange weg is , je bent in een half jaar nou eenmaal niet klaar voor het podium, wat je er ook in spuit.
De oudere generatie om advies vragen kan best verhelderend zijn.
Het hoeft allemaal niet met 160 kg bankdrukken , techniek is belangrijker amen met een goed schema.
Hou je niet vast aan 4 setjes van 8 raps... dan gaat het zeker niet lukken.
Varieer in de training, supersetjes doen pijn, nou en ?
Mensen met meer ervaring en die serieus zijn kunnen je sneller verder helpen dan een kuur van 20 weken test met tren.
Het is doodzonde van je lichaam om het te misbruiken en voor korte duur even “ groot “ te zijn.
Neem de tijd , wat snel komt is snel weg, behalve de schade want die blijft.

Nou zullen weinigen erkennen dat ze klachten hebben doordat ze zelf hebben misbruikt.
Tja , ik dus wel...
Na mijn wedstrijden had ik de eerste hartinfarct , 3 maanden later de tweede die leidde tot een acute ingreep, kantje boord.....
Oorzaak , eigen schuld , ik was ook jong en onwetend ( al dacht ik zelf van niet uiteraard), en niemand trok aan de rem dus te veel gebruikt.
Ik ben dus geen heilige , maar sindsdien doe ik het anders.
Er zijn genoeg voorbeelden van mede bodybuilders die minder geluk hebben gehad, RIP.

Gebruiken hoeft je niet te slopen als we ons aan de regeltjes houden.
Weet wat je gebruikt , wat het doet met je lichaam en neem geen overdoses.
In een literfles cola past ook geen 2 liter, dus je lichaam gooit het er toch uit.
Tabs maximaal 6 weken als je lever je lief is, maar hoeveel van ons nemen deze middelen 10 weken of langer?
En een kuur duurt geen 6 maanden.
Voor zover mogelijk verdiep je eerst even in de echtheid van de middelen, je gaat jezelf een periode afbeulen , extreem zijn met voeding enz..
Er is zoals we weten veel fake op de markt.
Dit forum en tevens Google bied daarvoor ruime mogelijkheden.
Het zou dan een flinke teleurstelling zijn als de middelen die je hebt aangeschaft voor veel geld fake zijn.
En je hebt die onbekende troep dan wel in je organen zitten.
Zeker als je naar de zomer toewerkt, dat trekt je niet ff snel recht in een maandje tijd.

Nou ja het is maar een mening en wie ben ik eigenlijk.
Iedereen op dit forum heeft recht op zijn eigen mening en het is tenslotte ook zijn of haar lichaam.
We hebben allemaal onze eigen interpretatie van onze levensstijl en dat is maar goed ook.
Ik gebruik nog steeds, maar met de ouderwetse doseringen en middelen waarvan ik de werking ken en minstens zo belangrijk , de herkomst en leverancier.
Kuren ontkomen we niet aan tegenwoordig, en zeker niet door de eisen die we aan ons zelf stellen
Neem de tijd en bouw het op , begin niet aan het einde met steroïden, want wat moet je de volgende kuur dan nemen?

Mmm het voorstellen is dan toch een lang verhaal geworden.
Ik wens iedereen succes met deze levensstijl en hoop dat een ieder zijn gewenste resultaat gaat halen.
Mijn goal is nog 1 x een master meedoen.
Nooit te oud om mezelf nog een pijn te doen.
 
Welkom.

Mooi verhaal.
 
Zeer herkenbaar verhaal voor mij persoonlijk, behalve dan het AAS gebruik en de competitie drang.
(Oh ja en mijn vet percentage is een tikje hoger dan 11 procent ;))

Aan je verhaal te horen lijk je erg op een aantal personen uit mijn kennissen/vriendenkring, die in de jaren '80/90' aan langdurig middelenmisbruik deden en daar een zware fysieke en psychische prijs voor hebben betaald.`

Ik doe mijn best om de 'jeugd' goed in te lichten over de gevaren, niet in de laatste plaats ook mijn eigen zoon.
Blijkt helaas meestal vechten tegen de bierkaai...
Domme onwetendheid, valse rolmodellen en de ziekelijke obsessie met instant behoeftenbevrediging zijn daar debet aan.

Fijn voor je dat je er blijkbaar nog goed mee weg bent gekomen, pas goed op jezelf zou ik zeggen en veel succes verder. :)

P.S. Ik weet overigens al 34 jaar aan het kuren te ontkomen, terwijl ik toch echt hoge eisen aan mezelf stel.
 
Laatst bewerkt:
alsof we allemaal gebruiken hier, alsof we er niet aan kunnen ontkomen, ik ben de ontkomendheid
 
Ben geen bodybuilder maar zal nooit AAS o.i.d. gebruiken.
 
Ik begrijp dat lang niet iedereen gebruikt die de sport beoefend, en dat is maar goed ook.
Het kost je veel meer dan dat het je oplevert en dan bedoel ik niet alleen financieel.
Ik heb respect voor iedereen die op zijn eigen wijze de sport beoefend en het is ook niet mijn bedoeling om iedereen in het bekende hokje te plaatsen.
Echter helaas is het zo in Nederland dat alles wat niet is toegestaan bijna op elke hoek van de straat te verkrijgen is.
Vandaar mijn insteek in de tekst van mijn post.
Maar als iemand het dan toch doet, ( wat ik niet veroordeel) zorg dan dat je kennis van de zaken hebt en zorg dat je de grenzen kent.
Je hebt maar 1 lichaam.
Dat was eigenlijk de strekking van mijn tekst.
 
Back
Naar boven