MuscleMeat

Senna (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dutchgirl

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
280
Waardering
1
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over Grundwalder stoelgangtabletten.
Dit supplement gebruik ik al enige tijd, elke avond slik ik een tablet. Ik was zo naief om te denken dat het goede was, omdat het natuurlijk is. Ik heb last van een trage stofwisseling en slechte stoelgang. Met behulp van deze tabletten ging het beter.

Vezels eten, voldoende water etc. helpt niet. Lijnzaad heb ik geprobeerd en nu probeer ik lijnzaadolie, want die tabletten wacht ik even af.

Ik zal hieronder de ingredienten etc. plaatsen en een reactie van een forum lid.

Wie weet er iets over Senna??? Ik ben behoorlijk geschrokken.
Tegenwoordig kan je niets meer gebruiken, het lijkt wel alsof alles schadelijk is.

Groetjes Dutchgirl
=============================================
Productinfo:

Grundwalder kruidentabletten nr 1.

Een zuivere plantaardig en goed te verdragen natuurproduct gemaakt uit zorgvuldig uitgekozen en zinvol op elkaar afgestemde waardevolle kruiden.

Gebruiksaawijzing:
's Avonds 1 a 3 kruidentabletten ongekauwd met water innemen.

Ingredienten:

senna, aloe vera, sporkehout, echte karwij, rabarber, venkel, maiszetmeel,

verstevingingsmiddel: polyvinylpyrrolidon, cascara.

verdikkingsmiddel:
natriumcarboxymethylcellulose, antiklontermiddel: talk.

Antiklontermiddel: siliciumdioxide, glansmiddel: shellAC, vULSTOF: POLYEThyleenglucool (PEG 6000), antikloddermiddel: calciumsteraraat, ricinusolie.
==========================================

Reactie van forum lid van Flair:

Senna is weliswaar plantaardig maar niet ongevaarlijk! Het kan kanker veroorzaken als je het vaak gebruikt. Heeft een tijdje geleden in de kranten gestaan. Bij langdurig gebruik of hoge doseringen verkleurt en verandert het slijmvlies van de endeldarm. Dit kan dan weer kanker veroorzaken. Kon het artikel niet meer vinden op het net, maar wel een soortgelijk artikel op een amerikanse site.

"Plant Used For Centuries
Researchers have also looked at long-term laxative use and colon cancer. The substances in many over-the-counter laxatives that help them work have been around for centuries. Two of these come from the plants rhubarb and senna, which are even mentioned in a scene in Shakespeare's Macbeth.

Senna may have become more familiar to consumers after a 1997 FDA ban on phenolphthalein, the active ingredient in many popular laxatives at the time. It had been used for nearly a century, but tests on animals showed it caused tumors when given at very high doses. Though it was never shown to cause cancer in people, drug makers replaced it with senna.

Both senna and the rhubarb plant are sources of common laxative ingredients known as anthranoids. But some studies have shown that these chemical compounds may also cause cancer in animals when given at very high doses.

Long-term use of laxatives that contain anthranoids is known to cause the colon wall to darken (a condition known as melanosis coli). Whether or not there is a link between this darkening and colon cancer, however, is unknown."

Wat mij opviel is dat sommige fabrikanten daarna hun gebruiksaanwijzingen veranderden. Een produkt als "Ideaalgewicht" bevat ook Senna, en mocht je voor het bewuste artikel volgens de fabrikant dagelijks en langdurige gebruiken. Nu raden ze dat weer af...

siteadres:
http://www.cancer.org/eprise/main/d..._1x_Laxatives_Not_Linked_To_Colorectal_Cancer
============================================
 
Tegenwoordig kan je niets meer gebruiken, het lijkt wel alsof alles schadelijk is.

idd, gewoon nix van aantrekken, die tabletten gewoon een keer proberen als het werkt een maandje doen en ondertussen iets anders zoeken, werkt het niet gewoon weggooien. Ik weet niet of je de post over vanadyl hebt gelezne op het "oude"forum, daar werd ook gezegd dat het schadelijk was en dat zal het ook wel zijn, maar je kan me niet wijs maken dat als ik het 1 maandje gebruik ik suiker krijg, dus ik maak dat potje gewoon op, en dan koop ik het ook niet meer, ik bedoel van een maandje proberen krijg je geen kanker, plus uit dat artikel kan ik opmaken dat het bij mensen nog niet aangetoond is en ze hebben het over zeer hoge dossisen, nou hier hebje mijn kijk op het gezever van wel en niet gezond blabla, hopelijk heb je er wat aan, ik bedoel nou natuurlijk NIET dat je maar van alles moet gaan proberen onder het mom van een maandje kan geen kwaaa, maar dat begreep je zelf natuurlijk ook wel ;)
 
Als je weet dat iets schadelijk is dan ga toch niet nog een maand die rotzooi slikken?? Ben je dan dom of wat?? Ze hoort nu dat het kanker kan veroorzaken, zelf nooit nagezocht die stof, dan moet ze daar haar conclusies uit trekken en is die 10 euro die je weggooit je minder waard als je gezondheid??
 
Ik hoorde gisteren pas dat Senna schadelijk is bij hoge dosis.
Natuurlijk ga ik het nu niet meer slikken en ik heb ook niet gezegd dat ik het nog een maandje ga slikken.

Bij de drogist heb ik destijd gevraagd of dit product veilig was en zij antwoordde dat het veilig was en mocht het niet veilig zijn dat mochten zij het ook niet verkopen.

Ik heb geen hoge dosis gebruikt, maar het minimale.
Verder kan ik niets vinden over Senna, alleen wat het is maar niets over kanker en Senna.

Bedankt voor jullie reacties.
 
Dutchgirl> ik reageerde op de vreemde reactie van pump, niet op jouw :)

het is duidelijk dat hij het minder serieus allemaal neemt:

idd, gewoon nix van aantrekken, die tabletten gewoon een keer proberen als het werkt een maandje doen en ondertussen iets anders zoeken, werkt het niet gewoon weggooien. Ik weet niet of je de post over vanadyl hebt gelezne op het "oude"forum, daar werd ook gezegd dat het schadelijk was en dat zal het ook wel zijn, maar je kan me niet wijs maken dat als ik het 1 maandje gebruik ik suiker krijg, dus ik maak dat potje gewoon op
 
Hoi Soulreaver,

Ik dacht eerst dat je het tegen mij had. :D
Tegenwoordig kan je niets meer zonder risico nemen.
Chroom tabletten, aspartaam etc.

Ik kan er niets over vinden en het is nu alleen nog maar op dieren getest en het staat niet vast of het echt schadelijk is.

Het is elke keer weer iets anders.
Sinds twee dagen slik ik lijnzaad olie en of dit gezond is zien we weer over twee jaar :confused:

Groetjes Daffy
 
Dutchgirl> ik reageerde op de vreemde reactie van pump, niet op jouw

het is duidelijk dat hij het minder serieus allemaal neemt:

Zoals ik al zei, bedoel ik niet dat ze zichzelf vol gaat gooien, met allerlei spul, ik bedoel dat doe ik zelf ook niet, dat lijkt misschien zo maar zo bedoelde ik het dus NIET, als ik mezelf vergelijk met al die wandelende chemische fabrieken op onze sportschool ben ik heeeeeellll onschuldig bij wijze van spreken. Ik zat me gister alleen een beetje op te fokken, dus je kunt het best den kik niet naar mijn advies te luisteren
 
langdurig gebruik of hoge doseringen verkleurt en verandert het slijmvlies van de endeldarm

langdurig gebruik , dus 1 maandje kan geen kwaad

hoge doseringen, zijn geen a 3 tabletten, dus zo slech is het niet.

plus zo is alles wel schadelijk, als ik jaar in jaar uit creatine gebruik zal je me ook niet zeggen dat dat gezond is, ,maar alsd ik het een maandje of zes weken gebruik zal er weinig aan de hand zijn, ik bedoel maar met mate gebruiken!
 
Originally posted by Pump


langdurig gebruik , dus 1 maandje kan geen kwaad

hoge doseringen, zijn geen a 3 tabletten, dus zo slech is het niet.

plus zo is alles wel schadelijk, als ik jaar in jaar uit creatine gebruik zal je me ook niet zeggen dat dat gezond is, ,maar alsd ik het een maandje of zes weken gebruik zal er weinig aan de hand zijn, ik bedoel maar met mate gebruiken!

Langdrurig gebruik is een relatief begrip evenals hogere doseringen. de een vind 1 gr. testo een hoge dosering, de ander 5 gr. ik bedoel maar.. 3 tabletten kunnen een hoge dosering zijn mits de concentratie van bepaalde stoffen hoog is per tablet..
 
Langdrurig gebruik is een relatief begrip evenals hogere doseringen. de een vind 1 gr. testo een hoge dosering, de ander 5 gr. ik bedoel maar.. 3 tabletten kunnen een hoge dosering zijn mits de concentratie van bepaalde stoffen hoog is per tablet..

daar heb je gelijk in dat het een relatief begrip is, maar je weet zelf ook wel dat je van 1 maand 1 a 3 tabs per dag geen kanker zou krijgen, anders lag dit product niet vrij in de winkel...
 
Sigaretten liggen vrij in de winkel en daar krijg je kanker van, dus die vlieger gaat niet op, nou krijg je van 1 sigaret geen kanker, maar dat vrij verkrijgbare dingen niet schadelijk zijn is dus grote onzin..
 
wahahaha, dat dacht ik wel, maar als ik 1 a 3 sigretten op een dag rook gedurende 1 maand, ga je me niet vertellen dat ik kanker krijg....trouwens als we zo ff doorgaan wordt dit vanzelf een hot topic
 
Originally posted by Pump
wahahaha, dat dacht ik wel, maar als ik 1 a 3 sigretten op een dag rook gedurende 1 maand, ga je me niet vertellen dat ik kanker krijg....trouwens als we zo ff doorgaan wordt dit vanzelf een hot topic

Maar ook niet dat het gezond is, het blijft schadelijk, en met die wetenschap zou ik het ook niet gedurende een maand doen..
 
Kanker is altijd Russische roulette met een heleboel pistolen die tegelijkertijd afgaan .. Je weet nooit welke het heeft veroorzaakt als je het al krijgt. Dus theoretisch gezien is het mogelijk dat je van 1 sigaar, of van een maandje Senna slikken kanker zou krijgen .. Alleen dat komt niet boven de achtergrond uit, dus het is niet aan te tonen. Alleen in hoge doses dus .. Ik zou toch gewoon SR's advies volgen en die zooi in het ronde archief doen belanden.

Ik hoop dat de lijnzaadolie wel werkt, ga anders eens naar de dokter om het over je stoelgang te hebben, Dutchgirl. Succes!
 
Hoi Wateengedoe,

Ik ga al jaren met mijn moeder naar de dokter voor dit probleem.
Mijn zus heeft ook last van haar stoelgang. Een vrouwelijk familieprobleem.
Ze moest extra pruimen eten, water, vezels, laxo drinken etc,... Volgens mij heeft ze nu alles al gehad.
Elke keer weer iets anders. Ik wilde het proberen met iets natuurlijks, maarja dat was niet goed.
Door dit probleem heeft ze zelfs aambeien gekregen, maar nog steeds is het probleem niet opgelost.
Ik probeer nu niets te gebruiken en mocht ik over een paar dagen een opgeblazen gevoel hebben dan moet ik grijpen naar iets sterks.


Groetjes Dutchgirl
 
Bah wat een vervelend probleem! Ik heb ook wel eens iemand gekend die maar 1 of 2x per week kon (2x was een uitzondering), die was goed geholpen met een speciaal vezelpreparaat. Maar dat heb jij vast ook al geprobeerd.

Wat mijzelf betreft, geen enkel probleem. Ik bulk weer sinds zondag en sinds 2 dagen ofzo moet ik weer zo vaak .. LOL, vanochtend na het opstaan en na het ontbijt weer :D
 
Koffie wil bij mij ook nog wellis laxeren.. of lijnzaadolie doet z'n werk ook goed..
 
veeel kauwgom kauwen helpt ook goed :D
 
Originally posted by soulreaver
Als je weet dat iets schadelijk is dan ga toch niet nog een maand die rotzooi slikken?? Ben je dan dom of wat?? Ze hoort nu dat het kanker kan veroorzaken, zelf nooit nagezocht die stof, dan moet ze daar haar conclusies uit trekken en is die 10 euro die je weggooit je minder waard als je gezondheid??

Er zijn vitaminen die in zeer hoge dosissen ook kanker veroorzaken of versnellen hoor. De nadruk ligt hier wel op "very high doses'. Als je de studie referenties kunt vinden wil ik gerust wel eens kijken wat die dossisen waren, maar ben er nagenoeg zeker van dat het meer dan 10 keer de aangeraden hoeveelheid zal zijn. Er is niets gevaarlijks nog doms aan het gebruiken. Al moet je het natuurlijk niet gaan gebruiken als je geen problemen met je stoelgang hebt.

Wat moeten de anderen dan wel niet zeggen ? Dianabol kan dodelijk zijn aan veel lager dan 10x de aangeraden dosis.
 
Back
Naar boven