MuscleMeat

Serge Reding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vince

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
948
Waardering
1
Ik zag verleden week een stukje docu over Serge Reding. Weet niet of de Nederlanders onder ons van hem gehoord hebben.
Wat een massa en powerlifter..! Mooie beelden van deadlift e.d.
Triestig einde wel. Bleek na een aantal mooie prestaties en een lovestory met een Filipijnse aan een hartaanval overleden te zijn. Teveel vet... trombose of zoiets dergelijks.
Dateert wel van eind jaren '60, begin '70. Mooie beelden.


[Abeelding niet meer beschikbaar]

Grootse prestaties waren dat!
 
Kheb em ook gezien, tleek nen helen brave mens eigenlijk... en wat me ook opviel is dat de PL-sport sindsdien toch wel heel wat veranderingen heeft doorgemaakt kwa training enzo. Beestig wat een volume ze toen verzetten!
 
mijn coach heeft Reding ooit op punten verslaan tijdens een wedstrijd :D

het waren goede vrienden.

ik heb het ook gezien op canvas hé !


sterke vent, en heel vriendelijk


PS : het was een gewichtheffer, geen powerlifter ;)
 
Wat een monster! Hij is mega
 
Zo iemand dwingt toch vreselijk veel respect af.

Petje af.
 
wat een beer!

netjes hoor
 
ja dat wel... het was een monument...


[Abeelding niet meer beschikbaar]
 
er zijn zelf onofficiële bronnen die vertellen dat hij op een goede dag eens gesquat heeft met 400kg (!) voor 5 reps, zonder riem of banden. en gewichtheffers squats zijn dus bijna letterlijk ass to grass mind you.
 
Van waar heb je dat gehaald?
 
Onze Serge: :lifter:
 
Originally posted by munk
Van waar heb je dat gehaald?

oa van mijn coach...hij heeft bijna tijdens heel zijn gewichtheffers carrière met Redin getraind.
 
Deed Hugo ook me aan Europese wedstrijden gewichtheffen misschien? Ga hem volgend jaar proberen kloppen op het BK seniors......tegen dan maak ik misschien 780.........zou HUGO NOG 800 kunnen?
 
ja :D

laat hem zijn pak aandoen en hij wint

hij kan met wat training wel nog 320kg squatten :D
 
Originally posted by Vince
Ik zag verleden week een stukje docu over Serge Reding. Weet niet of de Nederlanders onder ons van hem gehoord hebben.
Wat een massa en powerlifter..! Mooie beelden van deadlift e.d.
Triestig einde wel. Bleek na een aantal mooie prestaties en een lovestory met een Filipijnse aan een hartaanval overleden te zijn. Teveel vet... trombose of zoiets dergelijks.
Dateert wel van eind jaren '60, begin '70. Mooie beelden.


[Abeelding niet meer beschikbaar]

Grootse prestaties waren dat!

Veel respect voor Serge! Hij trainde ooit ook in brussel, en elke dag na zijn training mocht hij in een restaurant gratis steak (een heel bord) en friet (een 2e bord) eten. Hij was trouwens voor zijn gewicht heel soepel, en kon met bijde voeten tegelijk over een muurtje van respectabele hoogte springen. In zijn topdagen woog hij tussen de 140 en 150kg.
Wat weet ik nog?
Wel, enkele mensen die hem persoonlijk gekend hebben, hebben mij gezegd dat NIET aan een hartaanval overleden is, maar neergeschoten! In de koffer van zijn auto werd enkele miljoenen gevonden. Maar ja, officieel heeft men dit in de doofpot gestoken.
 
volgens hugo zelf en nog een paar vrienden zou hij zoals gezegd, aan een hartaanval zijn gestorven :s

i guess we'll never know for sure.
 
Originally posted by Vince
Ik zag verleden week een stukje docu over Serge Reding. Weet niet of de Nederlanders onder ons van hem gehoord hebben.
Wat een massa en powerlifter..! Mooie beelden van deadlift e.d.
Triestig einde wel. Bleek na een aantal mooie prestaties en een lovestory met een Filipijnse aan een hartaanval overleden te zijn. Teveel vet... trombose of zoiets dergelijks.
Dateert wel van eind jaren '60, begin '70. Mooie beelden.


[Abeelding niet meer beschikbaar]

Grootse prestaties waren dat!

Serge Reding is en gewichtheffer(zoals spike al zei), maar die beelden van een deadlift??????? die heb ik toch niet gezien hoor.

hoe hij eigenlijk gestorven is is nog altijd niet bekend.
hij had inderdaad 1 miljoen frank geleend en was er daarna me verdwenen, maar dat hij doodgeschoten is maar een verhaaltje.

hij is gestorven aan en hartaanval. ze zeiden dat zijn hart in het vet lag en zo. maar de echte waarheid moet je denk ik zoeken bij DOPING. Of...... hij is inderdaad vermoord. maar denk wel dat het dat eerste zal zijn geweest. is ook het meest logische, die mannen in die tijd pakte meer dan dat er nu gepakt wordt. Dopingcontroles in die tijd waren er bijna nog niet, zeker niet op wk en ek
 
volgens mij zelfs geen doping.

kijk, weet je hoeveel hij at??

hij is bijna van de eene dag op de andere gestopt met trainen, en als je dan nog blijft eten zoals je at, dan trek je het niet lang volgens mij. helemaal niet lang.

doping heeft hij volgens mij efjes gedaan, maar niet veel. het was gewoon een natuurtalent.
 
ik weet toch niet hoor.

ik heb veel respect voor Serge daar gaat het niet om.
maar als al de andere doping nemen, waarom zou hij het dan niet doen. hij kan wel zeggen dat hij het geprobeerd heeft, maar zou jij bv. moest je doping nemen dat aan heel de wereld vertellen, ik niet hoor.
 
ik zou het wel vertellen

en die venten hebben het ook verteld.
 
Het verhaal dat er achter zijn dood zit ken ik ook, maar uit respect ga ik dit niet vertellen. Mijn bron is een persoonlijke vriend van Serge, en was erbij om zijn auto met het geld aan te duiden.
Serge trok regelmatig met een aktentasje naar thailand en omdat hij daar gerespecteerd, en behandeld werd als een ambasadeur werd hij nooit gecontroleerd.
Het restaurantje waar hij alle dagen ging eten was in Jette (brussel).
Serge was dolverliefd op zijn vrouwtje, maar deze was enkel maar met hem om naar belgie te kunnen komen en liet hem hier dan ook zitten. Hij was er de put van in.
 
Back
Naar boven