XXL Nutrition

Serieus bulk schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Blad

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 aug 2008
Berichten
955
Waardering
27
Lengte
1m78
Massa
91kg
Vetpercentage
15%
Holas :D Ik ben 18 jaar, 1,78m lang en weeg ongeveer 75 kg bij een vetpercentage van 10-12 en ik wil gaan clean bulken. Nu ik naar een nieuwe school ga vind ik het toch moeilijk om goed te eten, dus daarom dit schema.

Ik ga proberen om 8 boterhammen mee te nemen naar school en ze op te eten wanneer ik kan, zo verspreid over de dag als mogelijk, wat toch moeilijk is op school. Om 15:45 eet ik vaak ook wat anders, b.v. eieren i.p.v. tonijn. Als avondeten eet ik in principe wat de pot schaft, ik woon immers nog bij mijn ouders, maar nam hier een "standaard" iets; aardappelen, kipfilet en wat groente.

246u96s.jpg


Op/aanmerkingen? :rolleyes:
 
Ziet er netjes uit.
Kan je de 8 stuks brood niet een klein beetje varieren met koude rijst of pasta? In een tupperware bakje mee naar school nemen?
Ben je bij maaltijd 15:45 al thuis, want anders kan je dan af en toe je brood varieren met rijst, aardappelen of pasta.
Hoe houd je je kwark koel/goed tijdens schooluren? Ben gewoon nieuwsgierig.

Als ik het goed heb berekend, zit je met je vetten op 15%. Terwijl het goed is om op 20-30% van je dag. kcal behoefte te zitten. Ook met clean-bulken. Je kan bijvoorbeeld nootjes mee naar school nemen en ook toevoegen aan je bedtijd-kwark, of lijnzaadolie.
 
Ziet er netjes uit.
Kan je de 8 stuks brood niet een klein beetje varieren met koude rijst of pasta? In een tupperware bakje mee naar school nemen?
Ben je bij maaltijd 15:45 al thuis, want anders kan je dan af en toe je brood varieren met rijst, aardappelen of pasta.
Hoe houd je je kwark koel/goed tijdens schooluren? Ben gewoon nieuwsgierig.

Als ik het goed heb berekend, zit je met je vetten op 15%. Terwijl het goed is om op 20-30% van je dag. kcal behoefte te zitten. Ook met clean-bulken. Je kan bijvoorbeeld nootjes mee naar school nemen en ook toevoegen aan je bedtijd-kwark, of lijnzaadolie.
Ik ben om 15:45 idd al thuis, ik kan dan ook idd beter 't brood vervangen door b.v. zilvervliesrijst, zal ik zeker doen :). Hoe ik m'n kwark goed houd op school? Ik smeer altijd een laagje op m'n 4 boterhammen met kipfilet en eet deze ook als eerste op. Ik vind het beter smaken dan alleen kipfilet en het zal toch wel goed blijven na die paar uur lijkt me? Het smaakt gewoon goed, en anders ben ik al een tijdje verkeerd bezig :D

Mijn vetten zitten ook idd aan de lage kant. Nootjes meenemen naar school lijkt me dan ook een prima idee :).

Bedankt voor je reply!
 
O zo kan kwark ook..Een dame leert nog eens wat van de scholieren ;-)
Ik dacht dat je een hele bak kwark mee nam om het gewoon zo op te eten...ik vond het al zo weinig...
Mijn foutje!

Fijne school dag!
 
wat is je trainingschema eiglijks? hoevaak in de week? hoevaak cardio/KT?
 
Prima schema lijkt mij. Ik denk zelf dat je de maaltijd voor het trainen de appel beter kunt vervangen door bv een extra boterham of ander trage koolhydraatbron. 2 boterhammen voor een intensieve training lijkt mij wat weinig maar als het voor jou werkt is het natuurlijk prima.

En bij je maaltijd voor het slapen gaan idd wat vetten toevoegen (doe zelf olijfolie)
 
of pindakaas:D
 
Ik doe 4x/week KT. Cardio doe ik eigenlijk niet echt meer. (Volg dit programma: [Link niet meer beschikbaar])

shophorst, ik ga i.p.v. de 2 boterhammen, rijst eten. Dus ik zal voor een iets grotere hoeveelheid aan koolhydraten proberen te zorgen.

Als ik de nieuwe voedingswaarden heb zal ik ze in mijn schema stoppen.

Bedankt voor alle replies! :cool:
 
Niet een beetje hoog in de calorieen?
zelfs als je bulkt, je hebt volgens mij een calorieenoverschot, word alleen maar opgeslagen als vet.
Ikzelf heb dit probleem ook.
jij hebt wel erg veel eiwit in vergelijking met je vetten.
je hebt ongeveer 4gram eiwit/kg lichaamsgewicht, ga meer rond de 2-3.
en je hebt de groentes niet meegeteld met je schema?

voor de rest is het wel clean;)
groetjes
 
wat is eigelijk het beste bulk schema. ben zelf misschien 3jaar bezig maar zelf amper iets bereikt weeg nu rond de 73kg meet 1'82. als het nog lang duurt steek ik gewoon de spuit er in deca ofzo
 
als je echt niks bent veranderd moet je waarschijnlijk alles aanpassen.. je eten EN training.. en als laatste die troep in je lijf spuiten.. beter helemaal niet!
post eens je trainings/voedingsschema.. kijken wat we kunnen bijspijkeren
 
wat is eigelijk het beste bulk schema. ben zelf misschien 3jaar bezig maar zelf amper iets bereikt weeg nu rond de 73kg meet 1'82. als het nog lang duurt steek ik gewoon de spuit er in deca ofzo

:roflol::roflol::roflol:
Oh brother:rolleyes:

Als het nu al niet lukt? Hoe kom je erbij dat het dan met een kuurtje wel zal lukken?

Edit: zie nu dat die post om half6 vannacht is gepost. Hij zal wel kort geweest zijn ofzo :roflol:
 
hallo

iedereen zegt altijd iets anders zou het niet beter zijn van een goei begeleiding?
trouwen buikspieren krijg ik de laatste tijd niet meer geprikkeld dat is nog zo iets
het is gewoon om de muren van op te lopen:mad:over een klein jaar trug waren ze
nog goed massief.en in kracht gaat het altijd van boven en naar beneden weeg
nog altijd ma rond de ****ing 73kg.dus als er iemand ergens in belgie een goei
begeleiding weet laat het mij dan weten.ben het beu dat altijd een ander kan zege
vieren. dan is het wel normaal dat ik aan hormonen begin te denken want mentaal
begint het meer en meer door te wegen.
 
hallo

iedereen zegt altijd iets anders zou het niet beter zijn van een goei begeleiding?
trouwen buikspieren krijg ik de laatste tijd niet meer geprikkeld dat is nog zo iets
het is gewoon om de muren van op te lopen:mad:over een klein jaar trug waren ze
nog goed massief.en in kracht gaat het altijd van boven en naar beneden weeg
nog altijd ma rond de ****ing 73kg.dus als er iemand ergens in belgie een goei
begeleiding weet laat het mij dan weten.ben het beu dat altijd een ander kan zege
vieren. dan is het wel normaal dat ik aan hormonen begin te denken want mentaal
begint het meer en meer door te wegen.


Voor je de spuit er in gooit zou ik als ik jou was zeker zeer kritisch naar je eet schema kijken. Het lijkt soms dat je goed eet, schijn bedriegt. Ook als je de spuit er in zal zetten zal je moeten eten, en veel ook en vooral op de juiste manier. Anders kan je het geld ook naar mij over maken, dan garandeer ik je teleurstelling:D
 
hallo

iedereen zegt altijd iets anders zou het niet beter zijn van een goei begeleiding?
trouwen buikspieren krijg ik de laatste tijd niet meer geprikkeld dat is nog zo iets
het is gewoon om de muren van op te lopen:mad:over een klein jaar trug waren ze
nog goed massief.en in kracht gaat het altijd van boven en naar beneden weeg
nog altijd ma rond de ****ing 73kg.dus als er iemand ergens in belgie een goei
begeleiding weet laat het mij dan weten.ben het beu dat altijd een ander kan zege
vieren. dan is het wel normaal dat ik aan hormonen begin te denken want mentaal
begint het meer en meer door te wegen.

En voordat je naar je voeding kijkt, zal ik toch ook eerst even goed naar je spelling, grammatica en interpunctie kijken.
 
En voordat je naar je voeding kijkt, zal ik toch ook eerst even goed naar je spelling, grammatica en interpunctie kijken.


kritiek moogt ge vo u eige houden hebt ge da verstaan beginnerbb:mad:
 
kritiek moogt ge vo u eige houden hebt ge da verstaan beginnerbb:mad:


Weet niet wat je verwacht van de mensen hier op het forum. Naar advies van hun kan je nu in ieder geval wel fluiten. Ga gewoon goed eten, kies een mooi trainingsschema. Op T-nation, of MAX-OT, is ook een aanrader. En als je niet aankomt in spiermassa, dan meer eten. Het is zo simpel als dat ;)
 
kritiek moogt ge vo u eige houden hebt ge da verstaan beginnerbb:mad:

Ja, als je goed advies wil krijgen zul je toch eerst netjes moeten kunnen spellen. Anders begrijpt niemand dat rare gebrabbel van je.

Maar goed, nuff said.
 
Weet niet wat je verwacht van de mensen hier op het forum. Naar advies van hun kan je nu in ieder geval wel fluiten. Ga gewoon goed eten, kies een mooi trainingsschema. Op T-nation, of MAX-OT, is ook een aanrader. En als je niet aankomt in spiermassa, dan meer eten. Het is zo simpel als dat ;)


da vraag ik ni ik vraag voor een goei begeleiding waar da ze mensen opvolgen is
da nu zo moeilijk ja???
trouwens iedereen zegt doet dit doet dat ma uiteindelijk lukt het weer niet.ik ben het beu
om hoop ergens op te leggen en daarna we met mijne kop tegen de muur te belanden:headbang:
 
da vraag ik ni ik vraag voor een goei begeleiding waar da ze mensen opvolgen is
da nu zo moeilijk ja???
trouwens iedereen zegt doet dit doet dat ma uiteindelijk lukt het weer niet.ik ben het beu
om hoop ergens op te leggen en daarna we met mijne kop tegen de muur te belanden:headbang:
Stop je er toch mee? Investeer wat tijd in een cursusje Nederlands, zou ook geen kwaad kunnen.
 
Back
Naar boven