XXL Nutrition

Serieuze pijn in kuiten

Bezoekers in dit topic

RaymondB

Novice
Lid geworden
10 dec 2015
Berichten
22
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
96kg
Vetpercentage
23%
Hoihoi. Heb eergisteren weer eens kuiten meegenomen in mijn training. Had ze een tijdje 'vergeten' en ben bang dat ik ze misschien iets te zwaar heb aangepakt bij mijn standing calf raise. Nu werd ik eergisteren wakker met vreselijk stijve kuiten waarop ik onmogelijk kon lopen. Na een tijdje gelopen te hebben verdwijnt de stijfheid wel weer. Maar als ik even een uurtje stilzit en daarna weer weg wil lopen Verga ik van de pijn. Wat denken jullie? Gewoon ff aankijken met genoeg rust? Of even langs de huisarts. Heb dit soort pijn nog nooit ervaren na het trainen van kuiten. heb niet het gevoel alsof het spierpijn is
 
Laatst bewerkt:
Ik zou een weekje afwachten.Kans is dat het gewoon wel spierpijn is.

Als het langer aanhoud dan kan je wel eens bij een dokter langsgaan.
 
Grote kans dat het spierpijn is. Ik verga bij spierpijn in de kuiten ook altijd van de pijn.
3-4 dagen afwachten, voldoende bewegen en goed eten (vooral eiwitten), en warm houden.
Als de pijn dan nog niet weg is, kan je naar de huisarts gaan.
 
Lijkt me normaal.
 
geen beta faggot zijn
 
Hoihoi. Heb eergisteren weer eens kuiten meegenomen in mijn training. Had ze een tijdje 'vergeten' en ben bang dat ik ze misschien iets te zwaar heb aangepakt bij mijn standing calf raise. Nu werd ik eergisteren wakker met vreselijk stijve kuiten waarop ik onmogelijk kon lopen. Na een tijdje gelopen te hebben verdwijnt de stijfheid wel weer. Maar als ik even een uurtje stilzit en daarna weer weg wil lopen Verga ik van de pijn. Wat denken jullie? Gewoon ff aankijken met genoeg rust? Of even langs de huisarts. Heb dit soort pijn nog nooit ervaren na het trainen van kuiten. Is geen spierpijn dit.

Zo te horen is dit wel degelijk spierpijn, wat je omschrijft is karakeristiek voor DOMS.

Voor nu: Proberen te blijven bewegen op die kuiten (=actief herstel)

Later: Vaker de kuiten trainen, dan heb je hier op den duur geen last meer van.

Onmiddellijk: Stoppen met huilen, trut! :p ;)
 
Zo te horen is dit wel degelijk spierpijn, wat je omschrijft is karakeristiek voor DOMS.

Voor nu: Proberen te blijven bewegen op die kuiten (=actief herstel)

Later: Vaker de kuiten trainen, dan heb je hier op den duur geen last meer van.

Onmiddellijk: Stoppen met huilen, trut! :p ;)


zelfs na jaren trainen kan je nog steeds pijn hebben :) als het DOMS zijn is er niks aan de hand :)
 
voel ze ook in rust. ik strompel door mijn huis heen, kan er bijna niet op staan en kan ze al helemaal niet strekken

Ja dat is typisch spierpijn, ik ken het heel erg goed. :roflol: Vreselijk.
Blijven bewegen en warm houden en goed eten.
 
Ja dat is typisch spierpijn, ik ken het heel erg goed. :roflol: Vreselijk.
Blijven bewegen en warm houden en goed eten.

heb mn kuiten oneindig vaak nog veel zwaarder getrained maar dit gevoel ken ik niet xD
 
heb mn kuiten oneindig vaak nog veel zwaarder getrained maar dit gevoel ken ik niet xD

Haha nou geniet er nog maar een paar dagen van dan :thumbs:
Zoals ik al zei, als het in 4 dagen nog niet minder is geworden (of juist erger of specifiek in 1 kuit), dan wel even langs de arts.
 
Als je een tijdje je kuiten niet getraind hebt maken veel mensen de fout om ze dan gelijk maar weer aan te pakken zoals eerder..
Je kuiten zijn daar heel gevoelig voor..
Is gewoon spierpijn, gaat vanzelf weer over..
 
Haha nou geniet er nog maar een paar dagen van dan :thumbs:
Zoals ik al zei, als het in 4 dagen nog niet minder is geworden (of juist erger of specifiek in 1 kuit), dan wel even langs de arts.

het is nu al 3x zo erg in mijn linkerkuit dan in mijn rechterkuit :p
 
Beetje warmtespray opspuiten scheelt al wat.
Verder niet aanstellen ;)
 
Grote kans dat het spierpijn is. Ik verga bij spierpijn in de kuiten ook altijd van de pijn.
3-4 dagen afwachten, voldoende bewegen en goed eten (vooral eiwitten), en warm houden.
Als de pijn dan nog niet weg is, kan je naar de huisarts gaan.
Warm houden? Ik zou eerder zeggen: elke dag een paar keer ijskoud douchewaterwater op je kuiten sproeien of met ijsblokjes op je kuiten wrijven..
 
Warm houden? Ik zou eerder zeggen: elke dag een paar keer ijskoud douchewaterwater op je kuiten sproeien of met ijsblokjes op je kuiten wrijven..

Spierpijn moet je warmhouden, ontstekingen moet je koelen.
 
Al die middeltjes tegen de spierpijn,spray e.d. wtf suck it up and deal with the pain :)
 
Spierpijn moet je warmhouden, ontstekingen moet je koelen.
Ik zeg maar wat mijn ervaringen zijn. Na een marathon lopen, was dat wat ik deed om zo vlug mogelijk van mijn spierpijn af te zijn. Regelmatig met koud water over de kuiten. Dit is spierpijn door teveel melkzuurophoping na een inspanning en dit kun je niet vergelijken met chronische spierpijn in bijvoorbeeld de nek of rug die niet door een inspanning veroorzaakt worden en die je moet warmhouden. Na een serieuze kuitentraining kan ik dat ook hebben en dat kan soms dagen duren en dan is ijskoud de oplossing en niet warm houden.
 
Back
Naar boven