XXL Nutrition

Serieuze snelheidsovertreding

Bezoekers in dit topic

De boetes zijn wel onrechtvaardig hoog vind ik. Heb zelf nog nooit zoiets gehad (gelukkig ook geen motor) maar ik kan me voorstellen dat je ff de motor doortrekt en dat hoeft natuurlijk geen duizenden euros te kosten.

bullshit.

regels zijn er om nageleefd te worden, doe je dit niet, eigen schuld dikke bult.

als iedereen de regels maar een beetje aan de laars lapt, wordt het ook een zooitje op de weg, vooral in nederlnad waar iedereen claimt een fantastische bestuurder te zijn...

en die afwijking van de banden; dan heb je er geen originele bandenmaat op zitten of er is met je tandwielverhouding geknutseld (kan best) als ie meer dan 20% afwijkt op de snelheidsmeter. Normaal gesproken geeft een snelheidsmeter vrijwel altijd een hogere snelheid aan dan dat je rijd. Tenzij er dus mee is geknutseld.

normaal is een 10-15% afwijking op je teller tov de echte gereden snelheid
 
Laatst bewerkt:
Als je alleen geflitst ben (wat ik aanneem) krijg je alleen een geld boete. Je krijgt namelijk met flitsen een boete op kenteken en niet op persoon, dus wat dat betreft heb je mazzel.

Alleen die boete zal wel een paar meiers zijn...

Dat is dus niet altijd zo. Paar maanden geleden geflitst, kreeg ik een brief thuis dat er met mijn auto een strafbaar feit is gepleegd (45km te hard). Ze gingen ervan uit dat ik de bestuurder was. Als ik niet de bestuurder was moest ik een brief sturen met een verklaring en handtekening van de werkelijke bestuurder.
 
Weet niet hoe het in Belgie is maar als je in NL je rijbewijs kwijt bent hoef je niet opnieuw af te rijden. Je mag alleen een paar weken niet meer rijden.

De boetes zijn wel onrechtvaardig hoog vind ik. Heb zelf nog nooit zoiets gehad (gelukkig ook geen motor) maar ik kan me voorstellen dat je ff de motor doortrekt en dat hoeft natuurlijk geen duizenden euros te kosten.
Ik vind ze ook extreem hoog, dat ze rijbewijs innemen en boetes geven ok maar duizenden euro's voor 1 x?!?!?

Ben in het verleden al aangereden geweest (en ook al paar keer bijna aanrijding) door onvoorzichtige autobestuurders. Die komen er natuurlijk allemaal zonder iets vanaf terwijl zij nog veel gevaarlijkere dingen uitsteken. Nu mag ik duizenden euro's gaan dokken omdat ik eens te snel reed. Ik d8 serieus dat 90 was toegestaan. Als dat ook zo was en boete had ontvangen zou ik die zonder enig probleem betaald hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ja daar haal ik dus die 550 maar heb ook nog gelezen dat boetes van 140€ of zoiets die door rechtbank worden gegeven ook nog eens automatisch 137,5€ extra bij komt >_<

Vergeet niet dat je naar de rechtbank moet moet. Het word volgens mij een 1000+ boete. En je rijbewijs ben je sowieso kwijt.
 
Dat is dus niet altijd zo. Paar maanden geleden geflitst, kreeg ik een brief thuis dat er met mijn auto een strafbaar feit is gepleegd (45km te hard). Ze gingen ervan uit dat ik de bestuurder was. Als ik niet de bestuurder was moest ik een brief sturen met een verklaring en handtekening van de werkelijke bestuurder.

als je het echt te gek maakt (meer dan 70km/h te hard geloof ik) wordt je zelfs als je geflitst bent vrolijk even bij de rechtbank op het matje geroepen hoor, en als blijkt dat jij de bestuurder bent geweest, kunnen ze maar zo je rijbewijs innemen.
 
als je het echt te gek maakt (meer dan 70km/h te hard geloof ik) wordt je zelfs als je geflitst bent vrolijk even bij de rechtbank op het matje geroepen hoor, en als blijkt dat jij de bestuurder bent geweest, kunnen ze maar zo je rijbewijs innemen.
Heb ik al gezegd, moet voor politierechtbank en verwacht ook mn rijbewijs opnieuw te zullen mogen behalen + rijverbod voor minstens enkele maanden >_<

---------- Post toegevoegd Mon 18 Jul 2011 om 17:37 ----------

Ik zit ****ing diep in de shit
 
En laat dit een goede les voor je zijn.
 
bullshit.

regels zijn er om nageleefd te worden, doe je dit niet, eigen schuld dikke bult.
Onzin dat deze jongeman een paar duizend euro moet betalen omdat ie even 2 seconde het gas opentrekt. De straf moet in verhouding staan met de misdaad. 10x voor winkeldiefstal gepakt worden is nog goedkoper dan deze snelheidsoverschreiding. Regels zijn gemaakt zodat mensen het niet te gek maken maar dat wil niet zeggen dat je mensen diep in de schulden moet laten komen omdat ze een keer een foutje begaan
 
En laat dit een goede les voor je zijn.
Ja is sowieso een les, voortaan rij ik lijk een bomma >_< al denk ik dat ik nog lang zal mogen wachten om de kans te krijgen om als een bomma te rijden. Bega je eens een foutje dan krijg je daar direct zo'n serieuze lap voor amai. Duizenden euro's omdat iemand eenmalig iets heel dom doet. Heb nog al snel gereden ma deze vind ik zelf ook heel extreem, had nooit gedacht zo'n ding over mn eigen rijgedrag te zijn. Shocking. Ik ben wa zwaar ge****t.

Zijn er lijk geen alternatieven voor die geldboetes zoals gemeenschapsdienst of van die dingen?

Zit ff in een dipje atm :p Heb dit jaar zelf nog mn studiegeld mogen betalen voor hogeschool, als die boete wat te hoog wordt is het gedaan met mn studies en mag ik werk gaan zoeken zonder diploma en dat allemaal omdat ik eens te snel reed. Als je zo naar de gevolgen kijkt naar de toekomst toe kan dit zo mn hele leven verkloten.
 
Laatst bewerkt:
Je gaat al van het ergste uit, het kan nu alleen nog meer meevallen.
 
Je gaat al van het ergste uit, het kan nu alleen nog meer meevallen.
Vrees er voor hoor, heb je via google al eens gezocht op gelijkaardige gevallen in België? Zelfs met minder hoge snelheden en mensen die al langer hun rijbewijs hebben boetes van 1000€+. Ik ga super zwaar gekloot zijn.
 
Kennis van mij is vorige maand voor de rechtbank moeten verschijnen voor een gelijkaardige situatie. Reed gecorrigeerd 103 per uur in zone 50! Resultaat : 3 maanden rijverbod , 1750euro boete plus extra 250 euro voor slachtofferfonds :). Maar elke rechter oordeelt anders he dus.... Verder succes;)
 
Kennis van mij is vorige maand voor de rechtbank moeten verschijnen voor een gelijkaardige situatie. Reed gecorrigeerd 103 per uur in zone 50! Resultaat : 3 maanden rijverbod , 1750euro boete plus extra 250 euro voor slachtofferfonds :). Maar elke rechter oordeelt anders he dus.... Verder succes;)
Ty
Maar het geeft me niet niet veel extra moed >_<. Hopelijk wordt er rekening gehouden met dat ik nog niet werk en student ben en dus geen tonnen geld heb :(.
Rijbewijs zal ik sowieso kwijt zijn (opnieuw rijbewijs behalen + een rijverbod voor termijn van X maanden - verwacht zelfs 1-2 jaar)
 
Goed jongen 1 a 2 jaar dat is wat overdreven he. Volgens mij hangt het van verschillende factoren af. Bv aantal jaren rijervaring , de weeromstandigheden , plaats van de vaststelling , of je andere mensen in gevaar bracht aldan niet ......
 
ik denk dat je er niet onderuit komt,
zie het maar als een harde les.
 
Waarom dan zo idioot hard?
 
Onzin dat deze jongeman een paar duizend euro moet betalen omdat ie even 2 seconde het gas opentrekt. De straf moet in verhouding staan met de misdaad. 10x voor winkeldiefstal gepakt worden is nog goedkoper dan deze snelheidsoverschreiding. Regels zijn gemaakt zodat mensen het niet te gek maken maar dat wil niet zeggen dat je mensen diep in de schulden moet laten komen omdat ze een keer een foutje begaan

Er moet maar een eend oversteken :eek: . En je kunt vaak in termijnen betalen, dus geen werk en student gaat niet op.
 
Onzin dat deze jongeman een paar duizend euro moet betalen omdat ie even 2 seconde het gas opentrekt. De straf moet in verhouding staan met de misdaad. 10x voor winkeldiefstal gepakt worden is nog goedkoper dan deze snelheidsoverschreiding. Regels zijn gemaakt zodat mensen het niet te gek maken maar dat wil niet zeggen dat je mensen diep in de schulden moet laten komen omdat ze een keer een foutje begaan

Jammer genoeg gaan deze regels niet op in België. Hier hebben ze nog nooit gehoord van een straf in verhouding met de misdaad. Regels van Beccaria worden hier niet echt toegepast.

OT: ik hoop dat ik nooit hetzelfde meemaak. Gooi ook wel eens het gas open, voortaan maar beter uitkijken.

Laat me a.u.b. ook eens weten wat de uitspraak is geworden!
 
Jammer genoeg gaan deze regels niet op in België. Hier hebben ze nog nooit gehoord van een straf in verhouding met de misdaad. Regels van Beccaria worden hier niet echt toegepast.

OT: ik hoop dat ik nooit hetzelfde meemaak. Gooi ook wel eens het gas open, voortaan maar beter uitkijken.

Laat me a.u.b. ook eens weten wat de uitspraak is geworden!
Zal nog wel ff duren, ondertussen genieten van de laatste ritjes met de moto voor een lange tijd
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven