AndroidHealthClinic

Serieuze snelheidsovertreding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zal nog wel ff duren, ondertussen genieten van de laatste ritjes met de moto voor een lange tijd

Leef echt met je mee:( , maat van mij is ook naar de rechtbank gemoeten, heeft nog steeds zijn rijbewijs en is al 1 maand later. Hij zit nog steeds te wachten op een brief van de politie om zijn rijbewijs in te moeten leveren.
 
Leef echt met je mee:( , maat van mij is ook naar de rechtbank gemoeten, heeft nog steeds zijn rijbewijs en is al 1 maand later. Hij zit nog steeds te wachten op een brief van de politie om zijn rijbewijs in te moeten leveren.
ty
Lol, hopelijk voor hem zijn ze het vergeten :p
Ik hoop dat ik 2 maanden krijg en ze het direct innemen zodat ik in oktober terug met moto naar school kan (maar het zal naar alle waarschijnlijkheid erger zijn).
 
welke motor? en where at school?
 
Onzin dat deze jongeman een paar duizend euro moet betalen omdat ie even 2 seconde het gas opentrekt. De straf moet in verhouding staan met de misdaad. 10x voor winkeldiefstal gepakt worden is nog goedkoper dan deze snelheidsoverschreiding. Regels zijn gemaakt zodat mensen het niet te gek maken maar dat wil niet zeggen dat je mensen diep in de schulden moet laten komen omdat ze een keer een foutje begaan

geloof mij, motorrijders rijden niet even 2sec volgas hoor, dat gaat wel wat langer door.

en verhouding met de misdaad... er kan een persoon oversteken die je morsdood rijdt, of je rijdt een eend aan inderdaad, gaat onderuit en veroorzaakt schade en gevaar voor het overige verkeer.

gok niet dat de boete duizenden euros zal worden. na correctie reed je 61km te hard. word een rij ontzegging van 2 maand ofzo max misschien en 750 euro boete ofzo.
 
Ik heb vorige week ook een boete in de bus gekregen.

Er waren werken op de autostrade, en dus mocht je er maar 90 rijden.
Ze hebben me geflitst aan 138km/u, gecorrigeerd naar 128km/u.

Ben er vanaf gekomen met een boete van 190eur.

Ik leef met je mee man, echt klotenieuws!
 
Zet hem te koop op marktplaats misschien wilt iemand hem van je overnemen voor een redelijke prijs;)
 
geloof mij, motorrijders rijden niet even 2sec volgas hoor, dat gaat wel wat langer door.

en verhouding met de misdaad... er kan een persoon oversteken die je morsdood rijdt, of je rijdt een eend aan inderdaad, gaat onderuit en veroorzaakt schade en gevaar voor het overige verkeer.

gok niet dat de boete duizenden euros zal worden. na correctie reed je 61km te hard. word een rij ontzegging van 2 maand ofzo max misschien en 750 euro boete ofzo.
Ik ben al aangereden geweest toen ik nog met brommer reed (knik in nek, had evengoed gebroken nek kunnen zijn, bestuurder heeft zelfs geen boete of gelijk wat gehad) en veel bijna aanrijdingen die allemaal niet mn schuld waren, veel automobilisten rijden ook zéér gevaarlijk. Ik rijd vaak wel eens 10 of zelfs 20 te snel (bij mooi weer) maar dit is een extreem geval. Mensen die nog nooit met de moto gereden hebben geven al gouw de schult aan de motorrijders. (zeg niet dat ik niet schuldig ben maar is in het algemeen dat ik spreek). Ik drink nooit alcohol en neem geen drugs, weet je hoe veel jongeren wel eens onder invloed van 1 van die 2 rijden? Ik rij ook bijna nooit tussen auto's door tenzij er echt een lange file staat. Jij houdt enkel rekeningen met vooroordelen, spring zelfs eens een maandje op de motor en gegarandeerd ga je minder slecht ten opzichte van mij denken.

"rij ontzegging van 2 maand ofzo max misschien en 750 euro boete ofzo"
Beide gaan gegarandeerd hoger zijn omdat ik voorlopig rijbewijs heb en België is strenger dan NL, in NL had ik enkel boete probs die dan nog veel lager is dan wat ik ga moeten dokken :s.
En wees gerust, mij zul je voor lange tijd niet op de moto tegenkomen dus zal je niet kunnen doodrijden >_<

---------- Post toegevoegd Mon 18 Jul 2011 om 22:50 ----------

Zet hem te koop op marktplaats misschien wilt iemand hem van je overnemen voor een redelijke prijs;)
Zot, je weet niet hoe veel dat machientje me gekost heeft zeker?
Als ik nu zou verkopen ben ik nog eens minstens 2000€ extra kwijt.:(

---------- Post toegevoegd Mon 18 Jul 2011 om 22:52 ----------

Ik heb vorige week ook een boete in de bus gekregen.

Er waren werken op de autostrade, en dus mocht je er maar 90 rijden.
Ze hebben me geflitst aan 138km/u, gecorrigeerd naar 128km/u.

Ben er vanaf gekomen met een boete van 190eur.

Ik leef met je mee man, echt klotenieuws!
Ty, je hebt precies nog chance gehad, 2 meer en je moest net zoals mij voor de rechter en verplicht rijbewijs ingetrokken voor bepaalde tijd.
 
Laatst bewerkt:
welke motor? en where at school?
welke naam? en where at school?:p
Wil nu niet direct gezeik krijgen van mensen die ik ken over mn boete, beetje cru gezegd maar voorlopig hoeft niemand het te weten. Pm me eens je naam en dan antwoord ik wel of ik je ken.
 
Dat gaat je in ieder geval veel geld kosten!
 
tsja, hoe het in belgie zit weet ik niet.
hier in nederland kun je een WOB-verzoek indienen en alle gegevens omtrent de bekeuring opvragen. het komt nog wel eens voor dat de ijking verlopen is of iets dergelijks, en dan wil het nog wel eens lukken om onder de boete uit te komen.
meld je eens aan bij flitsservice.be (of .nl, maar bij be kunnen ze je beter helpen lijkt me) die kunnen je misschien verder helpen wat nu te doen.
 
Ty, je hebt precies nog chance gehad, 2 meer en je moest net zoals mij voor de rechter en verplicht rijbewijs ingetrokken voor bepaalde tijd.

Nee, ik reed 128, waar je 90 mocht, dus 'maar' 38km/u te snel.
En jah ik heb vroeger ook nog een motor gehad, ktm 690SMR, maar heb hem uiteindelijk toch ook van de hand gedaan omdat het te gevaarlijk is. Het is moeilijk je aan de limieten te houden, en als er iets gebeurt breng je het er hoogswaarschijnlijk niet goed vanaf.
 
Ik heb het even opgezocht voor je.

Binnen de bebouwde kom is het bij een overschrijding van 10km/uur extra betalen. Namelijk dat je per extra km 50euro + 10euro moet bij betalen. Dat is bij jou 50km per uur te snel dus inderdaad 550 euro boete.

50+10 = 60 KM/h, hierboven elke kilometer = 60 euro bij betalen.

100-60 = 40, 40*60 = 2400 euro.

Epic math skills :cool:
 
50+10 = 60 KM/h, hierboven elke kilometer = 60 euro bij betalen.

100-60 = 40, 40*60 = 2400 euro.

Epic math skills :cool:
Hij zei het mss beetje raar maar het is 50€ vast bedrag + 10€ per km dus was toch correct.
(110-50=60 te veel, daar gaat eerst 10 af aan 50€ dan hoe je nog 50 te veel over x 10 =500 ; 500+50=550
Rechtbank = grotere boete vaak dubbele of meer. 2x550+bedrage aan 1 of ander fonds = 1250 of meer.

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer: I'm screwed.
 
Laatst bewerkt:
Als je graag zo hard wilt rijden, bedek je kenteken dan :P
 
Als je graag zo hard wilt rijden, bedek je kenteken dan :P
Lol, moest ik steeds zo hard gaan zou ik idd wel 1 of andere truc gebruiken om niet geflitst te worden. Had het zelf niet verwacht dusja, dik langs achter genomen nu.
 
Je hebt alleen kans dat je een punt kwijtraakt op je rijbewijs!!! Lekker boeiend! Heb je er nog twee over!!!
 
Je hebt alleen kans dat je een punt kwijtraakt op je rijbewijs!!! Lekker boeiend! Heb je er nog twee over!!!

lees ff heel de thread door aub
 
Ik vind ze ook extreem hoog, dat ze rijbewijs innemen en boetes geven ok maar duizenden euro's voor 1 x?!?!?

Ben in het verleden al aangereden geweest (en ook al paar keer bijna aanrijding) door onvoorzichtige autobestuurders. Die komen er natuurlijk allemaal zonder iets vanaf terwijl zij nog veel gevaarlijkere dingen uitsteken. Nu mag ik duizenden euro's gaan dokken omdat ik eens te snel reed. Ik d8 serieus dat 90 was toegestaan. Als dat ook zo was en boete had ontvangen zou ik die zonder enig probleem betaald hebben.

Das BS natuurlijk. Tuurlijk zijn er gekken in auto's, maar die zijn er ook op motoren. Rijd zelf geen motor (wel interesse in overigens) maar heb zelf een keer een groep marocs op Ducati's op een halve meter van mn achterklep gehad die me vervolgens links en rechts over verdrijvingsvak voorbij vlogen. Gekken heb je altijd en overal, en het merendeel komt altijd weg met dit soort gedrag; wat je ook bestuurt...

Maar even OT: zwaar balen natuurlijk van die boete (echt teveel geld ook), maar vrees dat er weinig verzachtende omstandigheden zijn die de zwaarte van de boete kunnen beïnvloeden. Is het je eerste echte overtreding? Misschien dat ze daar enigszins rekening mee houden...

Ik ken overigens iemand die werd geflitst met 180 waar je 80 mocht geloof ik. Die heeft gelijk zijn motor verkocht, geloof dat dat ook wel invloed kan hebben op de straf... kunnen ze m iig niet meer in beslag nemen.
 
Laatst bewerkt:

Soortgelijke topics

Back
Naar boven