MuscleMeat

Serieuze vetmeting, waar? Wie helpt me verder?

Bezoekers in dit topic

spaghettiarm

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
28 nov 2004
Berichten
80
Waardering
24
Lengte
1m92
Massa
101kg
Vetpercentage
12%
Gasten,

Ik vermoed dat ik in de jaren dat mijn gezondheid wat minder was behoorlijk wat visceraal vet heb opgebouwd.
Armen, borst, rug, benen zijn redelijk droog, ik zie er echter uit alsof ik een foodbaby of iets dergelijks meezeul. Als ik mijn buik aanspan is er weinig aan te zien maar als ik em echt laat hangen dan.. ..wel dan is ie groot.

Als ik een Tanita-meting doe dan schommelt mijn vetpercentage rond de 20% terwijl ik, behalve mijn gut, redelijk droog oog.
Ik wil graag weten wat mijn VP is, óf en hoeveel visceraal vet ik heb, en dit na een serieuze cut wederom meten. Afgezien van het esthetische, wil ik simpelweg af van mijn orgaanvet.

Mijn eerste idee is een DEXA scan, google levert me dit op:

1. DEXA-scan voor het meten van visceraal vet – PreventiMed 125 euro voor een scan + uitgebreid persoonlijk advies
2. Life Chiropractisch Gezondheidscentrum | Lifechiropractie 40 euro + 'verdere splitsing van vet naar subcutaan en visceraal vet is bij deze IDXA scan niet mogelijk'

De een duur, de ander beperkt in resultaat.

Kan iemand mij aan een adres helpen waar ik zonder doktersverwijzing een DEXA kan doen?
Liefst omgeving Utrecht/Amsterdam.

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Voor dat bedrag wil ik ook wel een gok wagen hoor :p
Waarom ben je in godsnaam bereid om 40 tot 125 euro te bepalen voor een getalletje? Je schiet er niks mee op.
 
Voor dat bedrag wil ik ook wel een gok wagen hoor :p
Waarom ben je in godsnaam bereid om 40 tot 125 euro te bepalen voor een getalletje? Je schiet er niks mee op.


Ik wil graag weten óf en hoeveel visceraal vet ik heb om het vervolgens aan te pakken. Meten = weten.

Weet jij een adres?
 
Ik wil graag weten óf en hoeveel visceraal vet ik heb om het vervolgens aan te pakken. Meten = weten.

Weet jij een adres?

Je kunt het ook aanpakken zonder meting. Je ziet aan de spiegel i.c.m. een weegschaal en een meetlint toch of je progressie boekt? Heb je echt geen meting voor nodig.
 
Als je echt meer wil weten zou je het mogelijk ook via een sportmedisch onderzoek kunnen laten doen.
Je kan vaak een vergoeding krijgen voor een sportmedisch onderzoek. Bijvoorbeeld bij ZIlveren kruis.
Kijk eens bij je verzekering wat er vergoed wordt.
Vergoeding Sportmedisch onderzoek 2018 - Vergoedingen - Zilveren Kruis

Als je een beetje meewerkende sportarts hebt kan die mogelijk hier wat in betekenen.
 
Back
Naar boven