MuscleMeat

Serieuze vraag mbt b&c gezondheid (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bij langdurig kuren: Tweemaal jaarlijks hematocriet, cholesterol, nier- en leverfunctie meten aan de hand van een bloedtest, eenmaal per jaar urinetest voor detectie van eiwitten, eenmaal per jaar echo van het hart, en regelmatig je bloeddruk meten. Dan heb je de belangrijkste risicofactoren van AAS-gebruik wel in beeld. Overige beeldvorming ga je vooral vals-positieven mee vinden als er geen verdere indicatie is en in het geval van een CT onnodige stralingsblootstelling.
Prescan maakt toch gebruik van MRI en niet CT?
 
Prescan maakt toch gebruik van MRI en niet CT?
Ja. De "(...) en in het geval van een CT onnodige stralingsblootstelling" was een aanvulling (omdat er daarboven ook over CT werd gesproken).

Zo'n MRI is zinvol voor bepaalde tumoren, fracturen, en afwijkingen van de grote vaten. Bij Prescan gebruiken ze geen contrastvloeistof van wat ik zie, dus kunnen ze je weinig/niks vertellen over de kleine vaatstructuren en doorbloeding van de verschillende weefsels. Alle dingen die ze kunnen zien, komen eigenlijk alleen voor bij ouderen, of het is een toevalsbevinding waarvan het maar de vraag is wat je ermee moet, in elk geval niet iets wat door het kuren komt in de afwezigheid van zaken die je eerder (en beter) kunt detecteren door andere metingen te doen. Zonder indicatie is het voor kuurders gewoon geld weggooien.
 
Laatst bewerkt:
Ken jij in jouw omgeving kuurders van vroeger die er nu nog redelijk bij lopen?

Ik ken verder geen kuurders die er ooit mee gestopt zijn en nog wel gewoon doortrainen, benieuwd of dat verschil had gemaakt.
Ik ken er welgeteld één, die wedstrijden heeft gedaan en nu naturel lijkt te zijn en nog traint. Die gaat ook niet stoppen, hij vind het te leuk. Had vroeger zelf een sportschool en gaf ook wedstrijd begeleiding. Dan nog een groepje 50'gers die echt groot zijn, en er goed uitzien, allen oud wedstrijd atleten. Zien er wel 10 jaar ouder uit dan mij. Enkelen zijn accuut gestopt, en nooit weer begonnen, salmonella zeiden ze :dunno:
Maar ik kom er niet veel meer tegen.
Ik zie ook niemand van vroeger die toen naturel trainde, nu nog trainen.
Waar ik trainde werd door veel jongens gebruikt, met niet zulke geweldige resultaten, meestal maar een jaartje groot en daarna ... weg ? Ik heb er zo veel zien komen, mij inhalen en daarna zag je ze nooit weer.
Ik denk dat het risico, mits je alles goed doet wel meevalt en het in dat opzicht geen belemmering hoeft te zijn voor een lange en gezonde carrière. Mits alles er naturel uitgehaald is, anders laat ze toch kilo's liggen.
Maar ja, wat wisten ze er nou van in de jaren '90 ?
 
Hoop nuttige informatie, had ik niet verwacht! Allen heel erg bedankt! Ik lees nog even aandachtig mee mocht de discussie verder gaan 🙏
 
Bij mij werkt aderlating erg goed ..dit is indd 5 X per jaar ..maar ik ging van 12.4 naar 10.5 dit is weer binnen de ref waardes. Wel aan de hoge kant .. verder voel ik me de dagen erna alsof ik een soort detox heb gedaan ..verder indd proberen de zwaardere middelen en orale te vermijden . Ik neem zelf enkel test en primo in verschillende b en c dosissen
 
Bij mij werkt aderlating erg goed ..dit is indd 5 X per jaar ..maar ik ging van 12.4 naar 10.5 dit is weer binnen de ref waardes. Wel aan de hoge kant .. verder voel ik me de dagen erna alsof ik een soort detox heb gedaan ..verder indd proberen de zwaardere middelen en orale te vermijden . Ik neem zelf enkel test en primo in verschillende b en c dosissen
En hoeveel was het vlak voor de volgende donatie? (En over welke waarde en eenheid heb je het?)
 
Laatst bewerkt:
Bij hoeveel HB/HT heb je een verhoogde kans op trombose? Ik heb wel eens een 2-3 dagen na donatie een bloedtest laten doen en toen was mijn HT net op het randje. HB is altijd wel in range. Dat was overigens tijdens een cruise, dus tijdens blasten zal het denk ik helemaal rampzalig zijn.

En is het overigens ook zo dat die waarden na een tijdje normaliseren? Of blijven die stijgen als je niet doneert?
Heb dit probleem ook altijd verhoogde hematocriet zelfs tijdens cruisen op 125mg is die rond de 51/52
 
Ik ga binnenkort meedoen aan een onderzoek over orgaanvolume bij personen die minimaal 5x per week aan krachttraining doen en (eventueel) steroïden gebruiken. Ben heel benieuwd wat daaruit gaat komen.
Is dit ook een onderzoek van de anabolenpoli, of van iets anders?
 
Ik ga binnenkort meedoen aan een onderzoek over orgaanvolume bij personen die minimaal 5x per week aan krachttraining doen en (eventueel) steroïden gebruiken. Ben heel benieuwd wat daaruit gaat komen.
Ga je eventuele resultaten ook delen? Gewoon uit nieuwsgierigheid :)
 
Ken jij in jouw omgeving kuurders van vroeger die er nu nog redelijk bij lopen?
De personen die ik ken (in de 50 nu), zijn na het kuren (20 jaar terug) ook gestopt met trainen en zijn in verhouding ook ouder geworden dan de gemiddelde 50'er. Alsof ze helemaal uitgeleefd zijn, oude kop erop werkt ook niet mee.
Ik heb wel veel WWE worstelaars gevolgd die eenmaal gestopt, zo snel oud worden dat de voorsprong die ze hadden van kuren alleen maar averechts lijkt te werken als de 50 of 60 eenmaal wordt aangetikt.

Ik ken verder geen kuurders die er ooit mee gestopt zijn en nog wel gewoon doortrainen, benieuwd of dat verschil had gemaakt.
Ik ken er zo 5, 6 als ik mezelf mee tel.
 
Bij langdurig kuren: Tweemaal jaarlijks hematocriet, cholesterol, nier- en leverfunctie meten aan de hand van een bloedtest, eenmaal per jaar urinetest voor detectie van eiwitten, eenmaal per jaar echo van het hart, en regelmatig je bloeddruk meten. Dan heb je de belangrijkste risicofactoren van AAS-gebruik wel in beeld. Overige beeldvorming ga je vooral vals-positieven mee vinden als er geen verdere indicatie is en in het geval van een CT onnodige stralingsblootstelling.

Als je nou ongeveer de helft van de tijd blast en de helft cruiset, of zelfs iets meer blast dan cruiset, raad jij dan aan om die bloedtesten tijdens een blast te doen, voor een zo “realistisch” mogelijk beeld van je situatie?
 
Bij mij werkt aderlating erg goed ..dit is indd 5 X per jaar ..maar ik ging van 12.4 naar 10.5 dit is weer binnen de ref waardes. Wel aan de hoge kant .. verder voel ik me de dagen erna alsof ik een soort detox heb gedaan ..verder indd proberen de zwaardere middelen en orale te vermijden . Ik neem zelf enkel test en primo in verschillende b en c dosissen

Waarom alleen Test en Primo als ik vragen mag?
In welke doseringen?
 
Iemand bij mij in de gym was naar de poli gegaan. Hematocriet was 0.59 :roflol:. Mocht gelijk een paar keer aderlaten.
 
  • Wow
Waarderingen: Vonk
Iemand bij mij in de gym was naar de poli gegaan. Hematocriet was 0.59 :roflol:. Mocht gelijk een paar keer aderlaten.
Is z'n hematocriet in het verleden wel normaal geweest, weet je dat toevallig? Bij dergelijke waardes lijkt het het me wel waard om toch even te kijken of het ook nog door iets anders komt dan de AAS.
 
Als je nou ongeveer de helft van de tijd blast en de helft cruiset, of zelfs iets meer blast dan cruiset, raad jij dan aan om die bloedtesten tijdens een blast te doen, voor een zo “realistisch” mogelijk beeld van je situatie?
Aan het einde van je blast geeft inderdaad het meest "realistische" beeld, in die zin dat je bloedwaarden dan ongeveer het "slechtst" zijn. Je kunt er dan redelijkerwijs vanuit gaan dat ze op andere momenten in de tijd niet nóg slechter zijn.
 
Is z'n hematocriet in het verleden wel normaal geweest, weet je dat toevallig? Bij dergelijke waardes lijkt het het me wel waard om toch even te kijken of het ook nog door iets anders komt dan de AAS.
Hij is nu in behandeling bij Pim de Ronde. Hij is 55 en zal al best wat jaren hebben gekuurd.
 
Back
Naar boven