Fitness Seller

Seriuese introductie!!

Bezoekers in dit topic

Angel

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2003
Berichten
26
Waardering
0
Nou, here we go! Het zal een lang verhaal worden, want ik wil ff alles kwijt. Ik hoop dat ik hier wat hulp en steun kan krijgen van al jullie spiermassa's die hier rondlopen :bow: Aangezien ik dit niet ben hoop ik hier toch wat sereiuse praat te krijgen.

Ik ben het nu zat. Ik moet afvallen, ik ontken het al een hele tyd, ik te dik? maar als je opmerkingen krijgt of je misschien zwanger bent....???

Nee, vandaag is DE dag dat ik ga beginnen. Ik denk er iedere dag aan, nu moet ik wat doen, blabla. het lukt me gewoon niet, geen dicipline. Een jaar geleden was ik er ook mee bezig en ontmoette Robin:thumbs: op een ander forum. He was A big help! Maar ben in de loop der tyd weer vervallen in oud patroon en ben nu nog zwaarder...

Echt een enorme omvang heb ik niet maar ik ben zo klein dat het mega lijkt. Eerst mijn maten:

Lengte: 1.58
Gewicht: 62

Voor mijn legte veel te zwaar...vooral de BBB.
Vraag me niet naar mijn voedingspatroon want die heb ik niet. Ik hoop met jullie hulp er een stabiel patroon van te maken.
Ook sporten doe ik niet in een sportschool, teminste nog niet.
Nu heb ik net een crosstrainer besteld, en jaja raad eens waar, bij tellsel:D, gewoon omdat ie daar wel ok was. alleen wanneer krijg ik dat ding binnen, grrrr wil um nu!!

Verder ga ik weer veel mountainbiken en wandelen, steppen en thuisoefeningen. Dat is waar ik het voorlopig mee wil doen.

Het probleem is eigenlijk: ik denk dat wat ik ook doe, toch niets zal uitmaken! Maar nu wil ik er toch voor gaan en eens aanzien of het misschien WEL helpt.:grumble:

Verder nooit echt gedieet ofzo, daar geloof ik niet in al die crashdieeten en zo, maar moet gewoon een goed voedingsdieet hebben (help)

Ook lieve Robin, jij weet al onderhand alles van me (:kiss:) help me out!

Enneh, zijn er ook nog meiden hier die in het zelfde schuitje zitten? reageer, misschien kunnen we samen elkaar helpen!

Sorry voor de lange intro, maar moet t ff kwijt.;)

Wie kan mij verder helpen?
heb er nu echt alles voor over...

A sweet Angel
 
Welkom en succes.

Alleen de beste vetverbrander is spierweefsel kweken (ff niet verder ingaand op hyperplasie of hypertrofie) , werkt veel beter dan de tijdelijke effecten van cardio werk. Is ook gelet op de tijd die je er in steekts veel effectiever, cardio werk kost je zeeen met tijd en het effect op vetverbranding is een stuk lager dan bij trainen met gewichten waardoor je spierweefsel vergroot cq aanmaakt. Blijf overigens een controversieel item, maar weet zelf dat ik veel droger ben als ik alleen maar krachttraining doe dan nu waarin ik ook veel cardiowerk doe.

Dieeten is meer je voedingswijze aanpassen zodat je constant de juiste voeding binnen krijgt, niet alleen tijdens het dieet. Vereist discipline, maar zo te lezen wil je er ook echt voor gaan.

1,58 en 62 kilo is nu ook weer niet topzwaar, leg niet de druk te veel op jezelf, voor je het weet sla je te veel door. Geleidelijk naar je doel werken werkt veel beter, blijf je ook gemotiveerd.

Nogmaals succes en weet zeker dat je hier genoeg tips krijgt zodat je je doelen ook bereikt.
 
thanks

..voor je reactie! ik wil er zeker voor gaan, en op de goede manier, afvallen maar zeker veel spieren kweken:D
Al zal ik nu niet veel met gewichten trainen omdat ik niet in een sportschool zit. Wat kan ik volgens jouw aan thuisoefeningen dan doen?

ook dieeten doe ik niet, ik wil mijn voeding aanpassen voor altyd dus geen tydelijk dieet. maar wat?

Ik ben echt een broodeter...liefst altyd maar brood, denk ook dat dat de boosdoener is geweest! ben een koolhydraatverslaafde..denk ik.

echt te zwaar ben ik niet, maar als je naar mijn proporties kijkt klopt t niet. begin echt vetrolletetjes te kweken.;)

en het is ammel los vel/vet. vooral mijn bovenbenen zijn de laatste jaar opeens niet meer 'strak' en beginnen te 'bobbelen':mad:

wil t strak krijgen ..wat zijn hier goede oefeningen voor?
 
Goed thuis oefenen vereist een aardige investering naar mijn mening, probleem is dat je al snel tegen de limieten op loopt qua ruimte, gewicht etc.

Lette in mijn sportschool ook wel op welke vrouwen die nou echt tot het door hun gewenste strakke lichaam kwamen (oog wil ook wat :cool: ), maar bijna altijd de vrouwen die dus ook behoorlijk vaak aan de gewichten hingen.

Heb je helemaal geen mogelijkheid om in een sportschool te trainen dan ? De mogelijkheden die je daar hebt kan je thuis nooit imiteren.

Dieet ben ik een vreemde eet in de bijt als vegetarier, maar er posten hier genoeg deskundigen die je verder kunnen helpen. Zou alleen zelf niet op een zogenaamd populair dieet over gaan maar vertrouwen op de basis van minder eten en gezond.
 
ik weet dat t in de sportschool ammel beter is. Maar ik moet mezelf echt over een streep trekken, daarom eerst zelf thuis/buiten proberen en als ik de smaak te pakken heb en ik zie wat resultaat dan wil ik wel naar een sportschool. Maar ik weet vanmezelf dat als ik daar nu aan begin dat ik snel afhaak.

vandaar eerst thuis, eerst wat afvallen, in ieder geval omvang verliezen en spier aankomen. als ik het gevoel heb dat t lukt ga ik verder in de sportschool.

Misschien een raar idee voor de trouwe sportschoolfanaten, maar het moet toch een mogelijkheid zijn?
 
Welkom en succes angel ! :wave:
 
Angel zei:
Ik ben het nu zat. Ik moet afvallen, ik ontken het al een hele tyd, ik te dik? maar als je opmerkingen krijgt of je misschien zwanger bent....???

Nee, vandaag is DE dag dat ik ga beginnen. Ik denk er iedere dag aan, nu moet ik wat doen, blabla. het lukt me gewoon niet, geen dicipline. Een jaar geleden was ik er ook mee bezig en ontmoette Robin:thumbs: op een ander forum. He was A big help! Maar ben in de loop der tyd weer vervallen in oud patroon en ben nu nog zwaarder...

Waarom gaf je op? Omdat je je doel bereikt had, of omdat je niet veranderde? Dikwijls wordt er eenmaal het gewenste resultaat bereikt niet meer goed gedieet. Op dat moment mag je je voeding (cals) iets opvoeren, omdat je anders waarschijnlijk blijft afvallen. D'as niet meer het doel, je moet proberen je resultaat te behouden. Ga je echter op hetzelfde dieet door, dan beginnen de problemen> lusteloos, enorm hongergevoel, agressie door te kort aan koolhydraten, .......
Junk maaltijden! Laste je deze in? Ze zijn soms een groote hulp!

Echt een enorme omvang heb ik niet maar ik ben zo klein dat het mega lijkt. Eerst mijn maten:

Lengte: 1.58
Gewicht: 62

D'as toch echt niet zoveel! Maar ja, als je doel ergens anders ligt is dat altijd teveel.

Voor mijn legte veel te zwaar...vooral de BBB.
Vraag me niet naar mijn voedingspatroon want die heb ik niet. Ik hoop met jullie hulp er een stabiel patroon van te maken.

Een echt dieet heb je niet nodig, maar je moet je wel aan enkele regels houden> verhoudingen vet/koolhydraten/eiwitten

Ook sporten doe ik niet in een sportschool, teminste nog niet.
Nu heb ik net een crosstrainer besteld, en jaja raad eens waar, bij tellsel:D, gewoon omdat ie daar wel ok was. alleen wanneer krijg ik dat ding binnen, grrrr wil um nu!!

Indien je voldoende karakter en doorzettingsvermogen hebt kan je best tuis trainen. Maar dit is maar weinigen gegeven vrees ik. Na een tijd komt de verplichting en indien je niet genoeg variatie mogelijkheden hebt de verveling. Trainen in een gym houd je gemotiveerd omdat je wel eens opmerkingen krijgt als je veranderd wat je moed geeft om door te gaan. Een trainingspartner kan voor de dagen dat je minder zin hebt een plicht zijn om toch te gaan.

Het probleem is eigenlijk: ik denk dat wat ik ook doe, toch niets zal uitmaken! Maar nu wil ik er toch voor gaan en eens aanzien of het misschien WEL helpt.:grumble:

Begin eerst maar met eens te geloven dat het kan! Anders is het zinloos dat je eraan begint. Als je niet gemotiveerd bent zal je niet volhouden.
Kijk eens naar de resultaten van sommige mensen hier op de site!

Als je graag brood eet, kan je dat best in je voedingsplan houden hoor! Verander gewoon van wit brood naar een soort met multi granen. En kijk naar het zoutgehalte. Beperk de dagen dat je veel brood eet je andere koolhydraten.

Welkom trouwens!
 
heuhhh

bedankt he squat, voor je reactie. Het rare is doorzettingsvermogen heb ik op alle vlakken behalve.............

En als ik eenmaal in een 'sport' ritme zit, komt t wel goed. maar er echt aan beginnen:(
nouja, net weer een uur met m'n mountainbike door de bossen gecrosst,das wel lekker.

Het is echt niet dat ik 'dun' wil worden, het lijkt misschien niet veel 62 kg, maar ik begin echt uit te dijen. Vooral de heupen he:p

Wat voor oefeningen zijn nou het beste voor de bovenbenen/heupen om het weer in vorm te krijgen?

Eet eigenlijk nooit wit brood, hou bruiner hoe beter.

Ik las van iemand dat veel lopen goed is voor je stofwisseling?
 
Hoi Angel,

Squat geeft erg goed advies.

Hier zijn mijn "2 cents":
* Zonder doel is het erg moeilijk je motivatie vast te houden.
Stel je een lange-termijn doel (bv. 5kg vermageren, of je vet% verlagen met 10%) en schrijf dit op in een logboek. Verdeel dit lange-termijn doel in kleine stukjes, zodat je kleinere, haalbare doelen bekomt. Bv. 3 keer in de week iets aan sport doen of bij elke maaltijd proberen iets ongezond te vervangen door een gezonder alternatief. Zo blijf je gemotiveerd omdat je telkens je hierin slaagt, een gevoel van slagen krijgt.

* Informeer je goed - hier veel searches doen is al 1 ding, maar lees ook tijdschriften (Muscle &Fitness e.d.) - het is belangrijk te weten WAAROM je iets moet doen qua dieet en voeding om het te blijven volhouden.

* Zoek een sport die je LEUK vind - je zit nu op een bb-board, maar het kan net zo goed zijn dat je graag paardrijdt, fietst, skeelert. Probeer verschillende sporten (dit kan 1 van je korte-termijndoelen zijn : elke maand een nieuwe sport proberen) zodat je weet wat je ligt en wat je niet ligt. Heb je al eens geaerobict? Heel erg leuk : een motiverende instructor, leuke muziek, het uur vliegt zo voorbij en je wordt er happy van!

* Qua voeding : doe het rustig aan en denk bij elke maaltijd na of dit echt de beste/gezondste keuze is. Vaak zijn mensen zich niet bewust van wat ze eten. Ik raad je aan gedurende een dag of 3-4 te noteren wat je eet (alles! ook de "slechte dingen") , ze hier te posten en dan kunnen wij wat kleine aanpassingen maken die het geheel wat meer uitbalanceren. Ik raad je aan niet meteen naar een super-clean bb-dieet te gaan, want dit vergt toch de nodige inspanning en is wellicht te strict ineens. Beter vind ik om geleidelijker aan alles wat gezonder te maken over een periode van ongev .3 maanden zodat je smaakpapillen kunnen afkicken-lol. Je gaat ook effectief VOELEN dat je meer energie krijgt van gezond eten en dat motiveert je dan weer.

Het is al super dat je inziet dat je levensstijl moet veranderen en dat je het niet ziet als op "dieet" gaan - ik omschrijf het zelf ook liever als een VOEDINGSPLAN.

Gefeliciteerd alvast om hier te posten - dat is de eerste stap!

Now GO FOR IT!!!!!

FitGirl
 
Heej fitgirl,

thanks:D

ik heb gewoon ff een steuntje in de rug nodig, dat ik t goed doe en dat het ook ergens toe kan leiden.
Verder weet ik al behoorlijk veel van voeding enz...lees toch al wat jaartjes op allerlei forums en van Robin natuurlijk..Maar nu weer alles in praktijk brenken.
Ben ook niet van plan een bb-dieet te volgen, haha..nee dat zal er voorlopig niet inzitten. eerst beginnen bij het begin, gewoon een goed voedingspatroon met ritme. Nu eet ik wanneer ik zin heb of tyd heb;)

Dus dat is punt 1.
En dan iedere dag sporten, niet fitnissen/bb maar eerst gewoon beweging erin en oefeningen om t weer op gang te krijgen.

wil opnieuw beginnen zeg maar, maar dan goed en voor altyd!
 
voedingspatroon

Angel zei:
Heej fitgirl

Ben ook niet van plan een bb-dieet te volgen, haha..nee dat zal er voorlopig niet inzitten. eerst beginnen bij het begin, gewoon een goed voedingspatroon met ritme. Nu eet ik wanneer ik zin heb of tyd heb;)

Wel dat voedingspatroon is een goede basis! Probeer gewoon eens 5
keer te eten. Het moet niet alle dagen hetzelfde zijn, maar gewoon 3 kleine maaltijden en 2 tussendoortjes. Een goed idee voor die tussendoortjes is een stuk fruit. De overige 3 maaltijden probeer je gewoon je hydraten laag te houden (bij voorkeur s'morgens het hoogst), wat eiwit te eten (een magere vorm, blijft al gelijk wat) en wat goede vetten (deze kunnen onderdeel zijn van de eiwitten vb vette vis)
Voor de rest flink water drinken en je zit in de goede richting!
Probeer dit patroon aan te houden!

Dus dat is punt 1.
En dan iedere dag sporten, niet fitnissen/bb maar eerst gewoon beweging erin en oefeningen om t weer op gang te krijgen.

Hoeft echt niet elke dag te zijn! 4 keer is een goede basis! Ga niet teveel doen (6 dagen) want het zou wel eens een verveling kunnen worden. Hou die andere 3 dagen om iets onspannend te doen.
 
hallo angel, er is al genoeg gezegd hier. erg goed advies gegeven. bekijk niet de dingen die je niet meer mag doen en eten. bekijk t allemaal vd positieve kant dat houdt je ook gemotiveerder dan t als een plicht, een moeilijke opgave te zien. dat wordt na ver,oop van tijd een obstakel die hoger en hoger lijkt te worden.

en idd de tips van squat en fitgirl zijn dingen om rekening mee te houden. mochjt je eenmaal een goed voedingsplan hebben waar je dan zonder te smokkelen aan kan houden, beloon je dan in t weeknd op een lekker iets. zie dit niet als smokkelmaaltijd mara als beloning.

en voel je vooral niet schuldig (ook als je je tijdens je nieuwe voeidng vegrrijpt aan iets wat je liever wou vermijden) maar kijk dan naar datgene wat je nu wel et en gezond is ipv datgene wat "slecht" is.
t houdt je scherp.

maar t belangrijkste: heb er plezier in. vandaar moet je ook niet alles te drastisch omgooien. als je maa bezig bent met sporten en met datgene wat je voor ogen hebt en dat rustig aan opbouwt heb je ermeer plezier in en t houdt je geestelijk ook frisser:thumb:

jij komt er wel
 
Welkom Angel.
Je verhaal klinkt zo benkend.
Terugvallen in oude gewoonten en wel weten hoe maar moeilijk weer op te pakken en gemotiveerd te blijven... Tja gewoon doen klinkt zo makkelijk, maar die motivatie hè. Zo te horen heb je het nu wel weer terug,
GA ERVOOR :thumbs:

Motivatie bij de sportschool werkt voor mij heel goed en nu ook mijn eigen resultaten. Ik ben nu weer helemaal verslaafd aan de sport en ook mijn voeding probeer ik iedere keer weer te optimaliseren.

Ik begon met ongeveer hetzelfde doel als jij. Wilde afvallen en weer terug op mijn oude gewicht. Daarvoor moest ik ruim 10 kg afvallen. De weegschaal is zowat mijn grootste vijand en zelfs nu niet altijd eens met de spiegel mijn grote vriend :) Het is niet je gewicht, de beste tip die ik je kan geven: kijk even niet naar die weegschaal, het zal je niet motiveren ZEKER niet als je spiertjes gaat opbouwen.
 
Hé Angel wat jij wil bereiken gaat zeker lukken en daar willen we graag aan mee helpen. :hello:
Welkom op het forum :D
 
He cowgirl, ben jij al een beetje waar je wilt zijn met je lichaam? en hoe ben je 10 kilo afgevallen?

Tja, de wil is er nu in ieder geval! nu goed ritme krijgen..

Bij wie zou ik terecht kunnen hier voor een goed voedingsschema? :)

Hee, zag dat je ook paardrijd?

enneh, de meningen zijn verdeeld denk ik maar:
Wat is nu beter voor afvaller/strakker in t velletje komen:D

1 uur fietsen
of 1 uur flink wandelen?
 
Angel,

Je vroeg naar een goed voedingsschema....zoals ik eerder al voorstelde, zou ik even op het voedingsboard posten wat je huidige eetgewoonten nou precies inhouden zodat we al op zn minst een idee krijgen van je kcal-inname.
Schrijf er ook even bij wat je absoluut niet lust :D

Groetjes
 
Angel zei:
En als ik eenmaal in een 'sport' ritme zit, komt t wel goed. maar er echt aan beginnen:(

Lets kick ass... :p Die maxim van je moet je gewoon af en toe eens een schop onder je hol geven, dan komt het wel in orde :thumb:


Angel zei:
Ik las van iemand dat veel lopen goed is voor je stofwisseling?

Eten is goed voor je stofwisseling... Dat is nog altijd de makkelijkste manier om je stofwisseling te verhogen.
 
Back
Naar boven