AndroidHealthClinic

Sets?

Bezoekers in dit topic

timothy91

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 apr 2010
Berichten
207
Waardering
21
Lengte
1m76
Massa
71kg
Vetpercentage
8%
Goodmorning allemaal!

Ik heb gister even wat interessante onderwerpen zitten zoeken over massa trainen..

Toen kwam ik tegen: starting strength mark rippetoe (Ik weet niet of dit complete bullshit is of uberhaupt wel werkt?)

En ik kwam wat tegen over het verschil in een Oplopende set.. Bijv: Bankdrukken; Losse stang (20 Kilo) 12 reps voor warming up, 40 Kilo 10 reps, 60 Kilo 8 reps..

Tegenover: Dropsets.. Bijv: 60 Kilo 10 reps, 40 kilo 10 reps, 20 kilo 10 reps.

Iemand anders hier wat tips of info over?
 
afwisseling is de key man. Probeer bijvoorbeeld om de '6 weken' je rep/set cycle te veranderen.

vb:
5x5
3x10
2x15
3x6
10x2
8x3

etc.. Zo blijf je andere prikkels krijgen op je spieren.

Oja, en ss van mark, is geen bullshit.
 
afwisseling is de key man. Probeer bijvoorbeeld om de '6 weken' je rep/set cycle te veranderen.

vb:
5x5
3x10
2x15
3x6
10x2
8x3

etc.. Zo blijf je andere prikkels krijgen op je spieren.

Oja, en ss van mark, is geen bullshit.

Alright! Thanks zal hiermee is een beetje gaan spelen want ik train nu een 5 daagse split schema..
Maar had ergens gelezen dat op mijn gewicht misschien fullbody beter is?
Maar vind split wel lekkerder trainen
 
Het een is niet beter als het andere, maar als je 5-dagen wilt trainen moet je idd een goed split schema opstellen om niet overbelast te raken etc.

Fullbody 5x5 is goed, maar split is ook goed. Kijk een beetje aan waar je jezelf het beste bij voelt, zodat je het vol kunt houden en lekker kunt blijven trainen.

Vergeet niet goed te rusten en te eten, dan komt alles vanzelf goed.

Succes man.
 
Het een is niet beter als het andere, maar als je 5-dagen wilt trainen moet je idd een goed split schema opstellen om niet overbelast te raken etc.

Fullbody 5x5 is goed, maar split is ook goed. Kijk een beetje aan waar je jezelf het beste bij voelt, zodat je het vol kunt houden en lekker kunt blijven trainen.

Vergeet niet goed te rusten en te eten, dan komt alles vanzelf goed.

Succes man.

Zal wel goed komen! Ik probeer voordat ik 21 word 70 kilo te halen.
7 maandjes 8 kilo.. Moet lukken :D

Thanks for the info.
 
Ik heb een beetje soortgelijke als jij, wil ook wat gespierder worden ;)

Ik gebruik dit schema:


-Bench Press
-Dumbbell Press
-Incline Flyes
-Lateral Raise
-Preacher Curl



-Dag B
-Bent over Row
-Bent over Raise
-Pullover
-Lying Extensions
-Deadlift / Lunges / Squat ( Wissel ik af )
 
Ik heb een beetje soortgelijke als jij, wil ook wat gespierder worden ;)

Ik gebruik dit schema:


-Bench Press
-Dumbbell Press
-Incline Flyes
-Lateral Raise
-Preacher Curl



-Dag B
-Bent over Row
-Bent over Raise
-Pullover
-Lying Extensions
-Deadlift / Lunges / Squat ( Wissel ik af )
Schema slaat nergens op en dat weet je zelf ook wel ondertussen.
Word jij onderhand niet moe van jezelf????
 
Jammer dit..
 
Laatst bewerkt:
Schema slaat nergens op en dat weet je zelf ook wel ondertussen.
Word jij onderhand niet moe van jezelf????

Haha :p +1 voor die!

Ik heb een beetje soortgelijke als jij, wil ook wat gespierder worden ;)

Ik gebruik dit schema:


-Bench Press
-Dumbbell Press
-Incline Flyes
-Lateral Raise
-Preacher Curl



-Dag B
-Bent over Row
-Bent over Raise
-Pullover
-Lying Extensions
-Deadlift / Lunges / Squat ( Wissel ik af )

Jij fitnessed 2 dagen in de week? Of hoe moet ik dit zien..?

Ik gebruik geen full body schema ik heb een split schema ik fitness 5 dagen in de week.. Dus heb ik niet echt veel aan dit schema!
 
Als je echt sterker wilt worden op de compounds (deadlift/squat/benchpress/military press) zou ik het ''wendler 5/3/1'' schema volgen, ik volg het ook en gaat wel lekker, ben binnen een uur klaar inclusief omkleden:P
Hier staat er een heel uitgebreid stuk over
http://www.t-nation.com/free_online...aining_performance/how_to_build_pure_strength

En als je engels niet zo goed is kan je altijd nog ff de zoekfunctie gebruiken bovenaan de pagina of anders een nieuw topic openen.
succes;)
 
Als je echt sterker wilt worden op de compounds (deadlift/squat/benchpress/military press) zou ik het ''wendler 5/3/1'' schema volgen, ik volg het ook en gaat wel lekker, ben binnen een uur klaar inclusief omkleden:P
Hier staat er een heel uitgebreid stuk over
http://www.t-nation.com/free_online...aining_performance/how_to_build_pure_strength

En als je engels niet zo goed is kan je altijd nog ff de zoekfunctie gebruiken bovenaan de pagina of anders een nieuw topic openen.
succes;)

Zal het zometeen even doorlezen! Enorm bedankt voor de informatie:D
 
Het is een heel goed schema maar als beginner kun je sneller progressie maken dan waar 5/3/1 voor bedoeld is.
 
Erg interessant Ziel!! Heb het een beetje doorgelezen maar ik snap niet helemaal of dit dus alleen is voor hetgeen wat ik zie als powerlifting? Of kan dit ook icm andere oefeningen voor schouders bijvoorbeeld of biceps, triceps enz..?
 
Ja van wat ik er van begreep begin je elke training gewoon met een compound (benchpress/deadlift etc.) en daarna doe je 2oefeningen die jij wilt,het gaat voornamelijk om de compound oefeningen te verhogen/versterken en niet voor de bicep curls dus daar moet je niet teveel enrgie insteken, dus zoals hij aangeeft zou ik gewoon 2belangrijke oefeningen dr naast zetten zoals pullups/dips etc.
Ik zou zeggen probeer het een weekje zoals hij beschrijft en pas hier en daar wat oefeningen aan als het je niet bevalt.
Ik doe zelf dezelfde oefeningen zoals hij ze had staan en bevalt me wel.

ps: hier staat meer informatie en uitleg.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/jim-wendler-5-3-1-a-280383/
 
Laatst bewerkt:
Ja van wat ik er van begreep begin je elke training gewoon met een compound (benchpress/deadlift etc.) en daarna doe je 2oefeningen die jij wilt,het gaat voornamelijk om de compound oefeningen te verhogen/versterken en niet voor de bicep curls dus daar moet je niet teveel enrgie insteken, dus zoals hij aangeeft zou ik gewoon 2belangrijke oefeningen dr naast zetten zoals pullups/dips etc.
Ik zou zeggen probeer het een weekje zoals hij beschrijft en pas hier en daar wat oefeningen aan als het je niet bevalt.
Ik doe zelf dezelfde oefeningen zoals hij ze had staan en bevalt me wel.

ps: hier staat meer informatie en uitleg.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/jim-wendler-5-3-1-a-280383/

Ik heb een beetje geprobeerd mijn best te doen en kwam op dit uit:

De bovenste rij heb ik kunnen maken omdat ik toevallig uit mijn hoofd wist hoeveel ik ongeveer kon bankdrukken de rest moet ik vanavond even in de gaten houden en proberen.
 

Bijlagen

  • Schema.xls
    23 KB · Weergaven: 44
Ik heb geen excel of iets dergelijks dus kan helaas niet openen sorry:P
 
Ik heb geen excel of iets dergelijks dus kan helaas niet openen sorry:P

Hier een plaatje dan :P Die zou je als het goed is gewoon kunnen openen.

Untitled.png
 
Ja werd het onderhand wel zat:P 7topics geopend,700tips ontvangen en alles werd afgekraakt:P

---------- Post toegevoegd Thu 1 Sep 2011 om 14:04 ----------

Hier een plaatje dan :P Die zou je als het goed is gewoon kunnen openen.
Volgens mij heb je het niet helemaal goed begrepen:P

MA-DI wo rust DO-VR za zo rust

Je doet maandag Military press/Dinsdag deadlift donderdag bench press/vrijdag squat.
Zoals bij een upper/lowerbody schema.
En je doet teveel assistance oefeningen, ik zou het houden op de echte kracht/massa bouwers.(die oefeningen worden ook genoemd in de link die ik poste vorige keer)
Als je je aan de wendler richtlijn houdt komt alles goed;)

Bijvoorbeeld Maandag:
Military press (hoofdoefening)
Dippen (assistance)
Pull ups (assistance)
klaar.

Je hebt in 2 oefeningen meerde spiergroeppen getraint, want met dippen en optrekken gebruik je veel andere spieren mee
dus met die 2 oefeningen zul je meer bereiken dan eindeloze bicep curls.

succes. En lees die link die ik poste;)
 
Laatst bewerkt:
---------- Post toegevoegd Thu 1 Sep 2011 om 14:04 ----------


Volgens mij heb je het niet helemaal goed begrepen:P

MA-DI wo rust DO-VR za zo rust

Je doet maandag Military press/Dinsdag deadlift donderdag bench press/vrijdag squat.
Zoals bij een upper/lowerbody schema.
En je doet teveel assistance oefeningen, ik zou het houden op de echte kracht/massa bouwers.(die oefeningen worden ook genoemd in de link die ik poste vorige keer)
Als je je aan de wendler richtlijn houdt komt alles goed;)

Bijvoorbeeld Maandag:
Military press (hoofdoefening)
Dippen (assistance)
Pull ups (assistance)
klaar.

Je hebt in 2 oefeningen meerde spiergroeppen getraint, want met dippen en optrekken gebruik je veel andere spieren mee
dus met die 2 oefeningen zul je meer bereiken dan eindeloze bicep curls.

succes. En lees die link die ik poste;)

Okee heb het deze keer wel goed begrepen :p
Heb hier en daar wat dingen eraf gehaald en wat oefeningen aangepast..
Ik heb alleen mijn dagen anders ingedeeld maar wel in princiepe hetzelfde.

Hoop dat het zo wat beter is maar Biceps/Triceps pak ik dus in princiepe grotendeels al met de compound oefeningen? Want ik wil niet dat die achter gaan lopen op de rest :p

Untitled.png
 
Back
Naar boven