XXL Nutrition

sets (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
Ik heb wat vraagjes,

als je langzame bewegingen maakt krijg je lange dunne spieren.
1. Maar krijg je dan dunne arme, want ik wil wel lang spieren maar ook een beetje grote spiermassa

2. als je 3 sets doet van 12 reps en bijv.
met je armen (biceps) trainen, en ik doe 3 secs omhoog 1 sec vasthouden en 5 secs om naar beneden te doen, dan krijg je lange spieren maar wat is het verschil als ik bijv 10 sets doe en 12 reps, krijg je dan grotere spiermassa ofzo?

3. Als je snelle bewegingen maakt krijg je veel spiermassa, dat wil ik maar ook lange spieren wat raden jullie mij aan

thnx
 
3 keer bullshit..... sorry dat k het zeg

Er is maar 1 verschil in lange of korte spieren... En dat is dat iemand van 2meter lange spieren heeft en iemand van 1.50 korte spieren.

Verder is 10 sets voor biceps wel wat veel...

Maar gewoon van gewichttraining zullen je spieren groter worden. En over heel de spier. En niet langer of korter of dikker op 1 plaats.



En wat versta jij precies onder lange spieren???
 
Nou met mijn benen zie ik zeker wel het verschil hoor

dus ik denk dat jij het niet goed weet,

is hier ook een fitness instructeur die het zeker weet
 
Waarom ga je op 12 reps zitten? De meeste hier kiezen voor een korte en krachtige training.
 
anders krijg je erg korte spieren
 
Originally posted by TrainingFreak
Nou met mijn benen zie ik zeker wel het verschil hoor

dus ik denk dat jij het niet goed weet,

is hier ook een fitness instructeur die het zeker weet


Toch wel kerel.. No offence, maar lees alle sticky's etc eens door..

En lees ook eens wat stukken over de anatomie van het menselijk lichaam....
 
Originally posted by matthieu



Toch wel kerel.. No offence, maar lees alle sticky's etc eens door..

En lees ook eens wat stukken over de anatomie van het menselijk lichaam....

zal ik gaan doen,
staat anatomie ook op de site?
 
Originally posted by TrainingFreak
anders krijg je erg korte spieren


Verschuift dan je aanhechting ineens een paar cm dan ???
 
Originally posted by TrainingFreak


zal ik gaan doen,
staat anatomie ook op de site?

Nee, even zoeken ofzo. Ik weet zo geen sites uit m'n hoofd. Maar gewoon even zoeken.

Het is echt niet mogelijk om je spieren korter of langer te maken. De lengte van je spieren is genetische bepaald, en daar kan jij niks aan veranderen.

Misschien dat iemand anders hier op het board een url heeft ofzo waar er iets over staat.....
 
Originally posted by TrainingFreak
Ik heb wat vraagjes,

als je langzame bewegingen maakt krijg je lange dunne spieren.
1. Maar krijg je dan dunne arme, want ik wil wel lang spieren maar ook een beetje grote spiermassa

2. als je 3 sets doet van 12 reps en bijv.
met je armen (biceps) trainen, en ik doe 3 secs omhoog 1 sec vasthouden en 5 secs om naar beneden te doen, dan krijg je lange spieren maar wat is het verschil als ik bijv 10 sets doe en 12 reps, krijg je dan grotere spiermassa ofzo?

3. Als je snelle bewegingen maakt krijg je veel spiermassa, dat wil ik maar ook lange spieren wat raden jullie mij aan

thnx
Spierlengte is genetisch bepaald, je kan spieren alleen dikker maken door krachttraining, wanneer je nu uithouding traint dan blijven je spieren ongeveer hun dikte behouden maar krijg je meer rode spiervezel en dus beter uithouding maar minder massa en kracht.

Een spier kan je qua vorm niet veranderen, enkel dikker maken.
 
Vind het wel grappig dat je denkt dat je spier korter gaat worden.
Hoe kom je daarbij?
Ik ben sinds ik train juist leniger geworden, als voorheen. Spier wordt echt niet korter. Wordt sterker en groter.
Je herhalingen mogen best terug naar 6-10 herhalingen.
 
Originally posted by matthieu


Nee, even zoeken ofzo. Ik weet zo geen sites uit m'n hoofd. Maar gewoon even zoeken.

Het is echt niet mogelijk om je spieren korter of langer te maken. De lengte van je spieren is genetische bepaald, en daar kan jij niks aan veranderen.

Misschien dat iemand anders hier op het board een url heeft ofzo waar er iets over staat.....

http://www.exrx.net/Exercise.html
 
Goede site :thumb:
 
spieren korter... :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Komt gewoon van het ouderwetse "Muscle bound"

Het idee dat als je met gewichen traint je de boel verkort, waardoor je minder flexibel word.

Dacht dat die fabel weggetrokken was, maar blijkt toch nog steeds rond te zwerven :D
 
Oke,

ik doe dus 8 reps
en hoeveel sets moet ik doen?

voor veel massa spieren te krijgen?
 
Gewoon 4sets en 8 tot 10 reps !! Kuiten, onderarmen en buik kunnen wel meer herhalingen hoor, zo'n 20.

Suc6
 
Originally posted by TrainingFreak
Oke,

ik doe dus 8 reps
en hoeveel sets moet ik doen?

voor veel massa spieren te krijgen?

3 a 4 sets
 
Onderarm?

de onder arm die bevat toch niet de triceps?
 
Back
Naar boven